اخبار علمی حوزه قارچ

مصرف قارچ خطر ابتلا به آلزايمر را كاهش می دهد

قارچ‌های پخته‌شده می‌توانند سبب کاهش ۵۰ درصدی خطر ابتلا به MCI شود

مصرف قارچ خطر ابتلا به آلزايمر را كاهش می دهد. افرادی که قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنند (حتی اگر آنها را در مقادیر کم‌مصرف کنند) خطر ابتلا به اختلالات و شناختی خفیف (MCI) که منجر به بیماری آلزایمر می‌شود در آنها کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- در MCI، فرد ممکن است علائم خاصی از بیماری آلزایمر را تجربه کند (مانند ضعیف شدن حافظه و مشکلات مربوط به زبان)  اما در یک شیوه‌ی بسیار دقیق‌تر باید گفت که این بیماری مانع از ادامه زندگی به‌صورت یک زندگی کاملاً کاربردی می‌شود.

طبق پژوهش‌های انجام‌شده توسط محققان دانشگاه ملی سنگاپور، خوردن قارچ می‌تواند به حفظ عملکرد شناختی در اواخر بزرگ‌سالی (پیشگیری زوال عقل)کمک کند.تجزیه تحلیل‌های محققان حاکی از این است که خوردن بیش از دو قسمت از قارچ‌های پخته‌شده در هفته می‌تواند سبب کاهش ۵۰ درصدی خطر ابتلا به MCI شود. مصرف قارچ خطر ابتلا به آلزايمر را كاهش می دهد.

وجود ترکیبی خاص که سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد مؤثر و ضدالتهابی منحصربه‌فرد هستند دریکی از اصلی‌ترین نوع قارچ‌ها یافت می‌شود. شایان‌ذکر است، قارچ‌ها دارای بسیاری از مواد دیگری هستند؛ مجموعه‌ای از ترکیباتی که می‌توانند به رشد نورون (سلول‌های مغزی) کمک کنند که نقش دقیق آنها در سلامت مغز هنوز روشن نیست.

اخبار علمی حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا