آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : گراتن گوشت و بادمجان و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه گراتن گوشت و بادمجان و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ غذای بین المللی جذاب و لذیذ طبخ شده با قارچ رفته ایم. امروز طرز تهیه گراتن گوشت و بادمجان و قارچ را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. گراتن یا گراتین نوعی غذای فرانسوی است که در آن برش های مواد مختلف به صورت لایه لایه روی هم قرار گرفته و در ظروفی غیرتخت به همراه پنیر، شیر یا حتی خامه گریل می شوند. در ادامه با طرز تهیه گراتن گوشت و بادمجان و قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم گراتن گوشت:
  1. گوشت چرخ‌کرده: 300 گرم
  2. بادمجان: 3 عدد
  3. پیاز: 1 عدد خردشده
  4. سیر: 2 حبه
  5. رب گوجه: 1/5 قاشق غذاخوری
  6. پنیر پیتزا: 7 الی 8 ورق
  7. قارچ: ورقه ورقه شده  5 الی 6
  8. آب‌لیمو2 قاشق غذاخوری
  9. نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن: به میزان کافی

 

مواد لازم برای سس سفید گراتن:
  1.  آرد: 2 قاشق غذاخوری
  2. شیر: 2 لیوان
  3. کره: 20 گرم
  4. نمک و فلفل: به میزان لازم

 

طرز تهیه سس:

ابتدا بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به‌ صورت حلقه‌ ای به قطر نیم سانت برش بزنید. و بر روی بادمجان‌ ها مقداری نمک بریزید تا تلخی آن گرفته شود و روغن کمتری مصرف کند. بعد از نیم ساعت بادمجان‌ ها را با آب سرد آبکشی کنید و در صافی بریزید تا آب آن کشیده شود و خشک شود. سپس در روغن داغ سرخ‌ کنید و کنار بگذارید. در یک تابه مقداری روغن بریزید تا داغ شود بعد پیاز خرد شده را در آن تفت دهید تا طلایی‌ رنگ شود. بعد از تفت دادن پیازها گوشت چرخ‌ کرده را داخل آن بریزید و به همراه پیاز تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

بعد از تفت گوشت قارچ‌های ورقه شده را اضافه کنید و با شعله زیاد چند دقیقه تفت دهید تا قارچ‌ها آب بی اندازند. حرارت شعله را کم کنید و سیر رنده شده را به همراه کمی نمک، فلفل، آویشن، زردچوبه و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و به همراه بقیه مواد تفت دهید. بعد از این مرحله سس غذا را آماده کنید.

 طرز تهیه:

به‌ این‌ ترتیب که یک قابلمه کوچک را روی حرارت قرار دهید و کره را داخل آب قرار دهید تا ذوب شود بعد آرد را به کره اضافه کنید و مدام هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود و کره و آرد شروع به حجم گرفتن بکنند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و شیر را کم‌کم به آن اضافه کنید و نمک و فلفل را داخل قابلمه سس بریزید. دوباره سس را روی حرارت بگذارید و مدام هم بزنید تا آرام‌آرام غلیظ شود. بعد از اینکه سس را آماده کردید آن را به 4 قسمت تقسیم کنید.

در مرحله بعد در یک ظرف مناسب بادمجان‌ های سرخ‌ شده را در کف ظرف بچینید و یک قسمت از سس را روی بادمجان‌ ها بریزید و روی سس پنیر پیتزا بریزید. در لایه بعدی مایه گوشت را روی پنیر پیتزا پهن کنید و روی مایه گوشت سس را بریزید و روی سس دوباره پنیر پیتزا بریزید و دوباره این لایه‌ها را به ترتیب ادامه دهید و در آخر پنیر پیتزا را می‌ریزیم. گراتن آماده‌ شده را در فر از قبل گرم شده به مدت 1 ساعت با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم. تا طلایی‌رنگ شوند. بعد حرارت بالای فر را روشن کنید تا روی پنیرها هم کمی برشته شود. سپس گراتن گوشت و بادمجان و قارچ آماده سرو کردن می باشد.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا