اخبار جهان در حوزه قارچ

جشنواره قارچ قبرس ثبت رکورد جدید در گینس

رکورد بزرگترین وعده قارچ سرخ شده

پنجمین دوره جشنواره قارچ قبرس، قرار است که در روزهای 30 سپتامبر و 1 اکتبر برگزار شود. این رویداد توسط شرکت چندملیتی قارچ Kyriakides از سال 2018 در اسپیلیا برگزار می‌شود. این شرکت از آن زمان (به غیر از سال های همه گیری کرونا) این جشنواره را با سازماندهی می کند و آن را به جشن بزرگی برای دوستداران غذاهای گیاهی، طبیعت گردان و کودکان تبدیل کرده است. برنامه های این جشنواره شامل بزرگترین وعده قارچ سرخ شده در جهان، راهپیمایی نمادین، آشپزی، سرو غذا، موسیقی زنده، برنامه و نمایش های سرگرم کننده برای کودکان می باشد.

در جشنواره قارچ سال گذشته، انجمن اسپیلیا به همراه انجمن سرآشپزان قبرس و شرکت قارچ Kyriakides بزرگترین ماهیتابه جهان را با قطر 4 متر ساختند. این ماهیتابه در مرکز جشنواره قرار گرفت و 1210 کیلوگرم قارچ در آن سرخ شد، که منجر به شکستن رکورد جهانی بزرگترین وعده قارچ سرخ شده و ثبت رکورد جدیدی در کتاب رکوردهای گینس گردید!

 

بزرگترین وعده قارچ سرخ شده در جهان در جشنواره قارچ قبرس
بزرگترین وعده قارچ سرخ شده در جهان در جشنواره قارچ قبرس

 

در این رکوردشکنی بیش از 40 سرآشپز، از اعضای انجمن سرآشپزهای قبرس با نیروهای خود، عملیات سرخ کردن را اجرا کردند و توانستند رکورد قبلی را بشکنند! رکورد قبلی بزرگترین وعده قارچ 341 کیلوگرم بود!

امسال، همراه با سرآشپزهای انجمن سرآشپزان قبرس، ماهیتابه غول پیکر بار دیگر در مرکز صحنه قرار می گیرد و سرآشپزها یک وعده غذایی قارچ بزرگ را آماده می کنند. تمام عواید حاصل از فروش این غذا به مرکز اطفال بی سرپرست Amerikos Argyriou و انجمن کودکان بیمار Monadika Xamogela اهدا خواهد شد.

بزرگترین وعده قارچ سرخ شده در جهان -
بزرگترین وعده قارچ سرخ شده در جهان – جشنواره قارچ قبرسچ قبرس

 

روز اول جشنواره در ساعت 12 بعد از ظهر به همراه پخش زنده از کانال 6 آغاز می شود. مراسم افتتاحیه رسمی در ساعت 2 بعد از ظهر اتفاق می افتد و سپس موسیقی زنده با آنا کریسانتو و آنیتا کنستانتینو دنبال می شود. ماهیتابه غول پیکر نیز در ساعت 12 بعد از ظهر روشن می شود و در ساعت 3 بعد از ظهر سرآشپزها شروع به پختن قارچ  orzo & mushroom (نوعی پاستا همراه با قارچ) می کنند که از ساعت 4 بعد از ظهر و بعد از مراسم افتتاحیه برای بازدیدکنندگان آماده می شود. در طول روز نیز مجموعه‌ای از فعالیت‌های سررگم کننده و آموزشی برای بزرگسالان و کودکان برگزار می‌شود.

 

فروش انواع قارچ های خوراکی و دارویی در جشنواره
فروش انواع قارچ های خوراکی و دارویی در جشنواره قارچ

 

روز دوم جشنواره نیز با موسیقی زنده (توسط دی جی فانیس کریگوس، وایروناس پوتسوس و ماریوس ملکیس) آغاز می شود. بعد از نیز ظهر، گروه موسیقی پاپیگیون به اجرای زنده آهنگ های پاپ و کلاسیک قدیمی خود می پردازد. در طول روز، فعالیت‌ها و بازی‌های بیشتری برای کودکان برگزار می‌شود، در حالی که قارچ‌ها در کانون توجه قرار دارند.

در طول مدت جشنواره کامیون های غذای خیابانی انواع قارچ ها را به صورت غذاهای مختلف، آماده و سرو می کنند. غذاهای تهیه شده از قارچ شامل: قارچ سرخ شده و کبابی، سوپ قارچ، نان بائو قارچ، برگر قارچ، تاکو و حتی پاپ کورن قارچ!

برای آشنایی با ضرورت های برگزاری جشنواره قارچ این مقاله را مطالعه کنید.

قارچ خوشمزه
قارچ خوشمزه

 

همچنین برنامه های آموزشی برای پرورش قارچ خوراکی و فروش کیت های پرورش قارچ در خانه نیز در این جشنواره دوروزه، ارائه میگردد. سخرانی های مختلف درباره فواید انواع قارچ برای سلامتی و کاربرد های خوراکی و دارویی قارچ ها به همراه پیاده روی در جنگل و آموزش طبیعت گردی و چیدن قارچ های وحشی، از دیگر برنامه های این جشنواره می باشند.

 

فستیوال قارچ قبرس
جشنواره قارچ قبرس

برای کسانی که می خواهند آخر هفته را در کوهستان بگذرانند و در جشنواره شرکت کنند، واحدهای گردشگری کشاورزی و محل های اقامت در مناطق اطراف اسپیلیا، کیپروندا، کاکوپتریا، گالاتا و پلاترس وجود دارد.

 

فستیوال قارچ قبرس
جشنواره قارچ قبرس

چهارمین جشنواره قارچ قبرس

رویداد دو روزه همراه با موسیقی، غذا، دی جی و موارد دیگر. 30 سپتامبر – 1 اکتبر 2023.
میدان اصلی روستای اسپیلیا، منطقه نیکوزیا
شنبه: 12 ظهر الی 8 شب.
یکشنبه: 11 صبح الی 7 بعد از ظهر.
www.mushroomfestival.cy
تلفن: 7777-7707

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: kyriakides.com و cypruschefsassociation.com و cyprus-mail.com

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا