اخبار جهان در حوزه قارچ

یورش پلیس به فروشگاه مجیک ماشروم Fun Guyz

تعطیلی داروخانه های قارچ جادویی توسط پلیس در شهرهای مختلف

در چند وقت اخیر شاهد یورش پلیس به فروشگاه مجیک ماشروم متعلق به شرکت Fun Guyz در شهرهای مختلف کشور کانادا بوده ایم. اما در کمال تعجب این داروخانه های قارچ جادویی چند روز بعد از حمله پلیس دوباره بازگشایی میشوند! این فروشگاه‌های زنجیره‌ای که اقدام به فروش قارچ های جادویی روانگردان (مجیک ماشروم) میکنند، بصورت غیرقانونی و بدون اخذ مجوز فعالیت می‌نمایند. زیرا هنوز در اکثر شهرها و ایالت‌های کانادا قارچ‌ های روانگردان، در قانون به عنوان مواد مخدر طبقه بندی میشود. برخی از این مراکز تاکنون چندین بار پلمپ شده‌اند ولی پس از مدت کوتاهی دوباره به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

در واقع یک جنبش نافرمانی مدنی برای جرم زدایی و قانونی کردن مجیک ماشروم به راه افتاده است! بیش از یک سال است که فروشگاه‌های مختلف بصورت غیرقانونی مانند قارچ سبز میشوند و پلیس مجبور به برخورد با آنها میشود، اما پس از مدت کوتاهی دوباره فعالیت خود را از سر میگیرند.

نظیر این جنبش در دهه گذشته برای قانونی کردن ماریجونا(حشیش) نیز به راه افتاده بود که در نهایت با تغییر قانون، ماریجونا جرم‌زدایی شد و اکنون در مراکز قانونی دارای مجوز عرضه میشود.

در ادامه به شرح اخبار مربوط به یورش پلیس به فروشگاه مجیک ماشروم متعلق به شرکت Fun Guyz در شهرهای مختلف کانادا میپردازیم.


یورش پلیس به فروشگاه مجیک ماشروم واقع در شهر ویندزور

ژوئن 2023

پلیس ویندزور بعد از ظهر دیروز به یک فروشگاه مجیک ماشروم غیرقانونی که تقریبا یک هفته از افتتاح آن می گذشت، حمله کرد و آن را تعطیل کرد.

افسران مخفی اداره مبارزه با مواد مخدر کانادا، در حوالی ساعت 1 بعد از ظهر به عنوان بخشی از اجرای حکم بازرسی، به داروخانه قارچ جادویی متعلق به شرکت FunGuyz در شهر ویندزور (واقع در ایالت اونتاریو کانادا) هجوم بردند و اقدام به اوقیف محصولات عرضه شده در این فروشگاه نمودند.

فروش قارچ جادویی و مواد روانگردان در کانادا فقط با تجویز و نسخه پزشک، قانونی می باشد؛ اما در فروشگاه های FunGuyz برای خرید مجیک ماشروم نیازی به نسخه نیست!
داروخانه مجیک ماشروم متعلق به شرکت FunGuyz حدود یک هفته پیش بصورت غیرقانونی در شهر ویندزور افتتاح شده بود و در حال فعالیت بود. به گفته سخنگوی پلیس از آن زمان شکایات و نگرانی‌های متعددی از اعضای جامعه در مورد فروشگاهی که محصولات حاوی سیلوسایبین یا قارچ جادویی را می‌فروشد، به پلیس منتقل شده بود.

در پی این گزارشات و همچنین درخواست یکی از اعضای شورای شهر ویندزور، ماموران پلیس به این فروشگاه یورش بردند و تمامی قارچ های روانگردان و محصولات مرتبط را توقیف و همراه خود بردند و اقدام به تعطیلی مغازه نمودند.

مجیک ماشروم های توقیف شده از فروشگاه funguyz
مجیک ماشروم های توقیف شده از فروشگاه funguyz

 

پلیس در جریان حمله خود، 1120 کپسول سیلوسایبین، 184 گرم قارچ سیلوسایبین خشک و همچنین مقادیر مختلف محصولات تزریق شده با سیلوسایبین را کشف و ضبط کرد. علاوه بر مجیک ماشروم های کشف شده، 5535 دلار کانادا نیز ضبط شد.
در طی این بازرسی یک کارمند 21 ساله که به عنوان فروشنده فعالیت می کرده است، به اتهام حمل مواد مخدر به منظور قاچاق متهم شده است.

تاکنون 10 حمله مشابه به فروشگاه های این شرکت از طرف پلیس در طی 6 ماه گذشته صورت گرفته است!!! فروشگاه شهر ویندزور یازدهمین فروشگاه متعلق به شرکت FunGuyz می باشد.

یکی از مالکان شرکت Fun Guyz، با نام ادگارز گوربنز گفته که هنگام راه‌اندازی فروشگاه دیگری در مونترال، خبر مورد حمله قرار گرفتن فروشگاه را دریافت کرده است.

وی گفته است: “دیگر برای من طبیعی است، چون من چندین حمله را پشت سر گذاشته‌ام؛ پس این خبر دیگر مرا شوکه نمی‌کند! ”

اما چیزی که اینبار مرا شوکه کرد این بود که پلیس تابلوها، دستگاه‌های خودپرداز، تلویزیون و حتی برچسب های روی شیشه فروشگاه را با خود برده است!!!

حمله پلیس برای تعطیلی فروشگاه مجیک ماشروم در شهر ویندزور
پلیس تابلو، تلویزیون و حتی برچسب های شیشه فروشگاه مجیک ماشروم در شهر ویندزور را با خود برده است!

 

گوربنز گفت: طبق چیزی که در حکم است، آنها نباید تلویزیون ها و وسایل دیگر را ببرند… آنها فقط سعی می کنند تا حد ممکن آسیب وارد کنند تا بازگشایی را برای ما سخت کنند.

وی درباره حملات دیگر گفته که، فروشگاه های Fun Guyz توانسته اند تنها چند ساعت پس از خروج پلیس بازگشایی شوند و با هر اتهامی که به آنها وارد شده مبارزه کنند. همین امر برای مکان ویندزور نیز اتفاق خواهد افتاد! وقتی آنها محصولات را می گیرند و می روند، دیگر برنمی گردند تا ما را اذیت کنند.

اگرچه تولید، فروش و نگهداری قارچ‌های جادویی در کانادا غیرقانونی است و پلیس اپراتورهای فروشگاه‌ها را دستگیر کرده است، اما مغازه‌های مشابهی در سایر نقاط ایالت انتاریو و در سراسر کشور وجود دارند!

پلیس در حال توقیف محصولات فروشگاه قارچ جادویی
پلیس در حال توقیف محصولات فروشگاه قارچ جادویی
فروشگاه مجیک ماشروم funguyz در شهر ویندزور کانادا
فروشگاه مجیک ماشروم funguyz در شهر ویندزور کانادا
فروشگاه مجیک ماشروم funguyz بعد از تعطیلی
فروشگاه مجیک ماشروم funguyz بعد از تعطیلی

منبع: cbc.ca


بازگشایی فروشگاه مجیک ماشروم یک روز بعد از حمله پلیس (شهر ویندزور)

فروشگاه مجیک ماشروم متعلق به شرکت Fun Guyz که با حمله پلیس تعطیل شده بود، در کمتر از 24 ساعت بازگشایی شد!!! این داروخانه قارچ جادویی که بصورت غیرقانونی و بدون مجوز در شهر ویندزور (واقع در اونتاریو کانادا) افتتاح شده بود، روز گذشته مورد یورش پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت و پس از توقیف قارچ ها و لوازم فروشگاه تعطیل شد؛ اما در کمتر از 24 ساعت دوباره شروع به فعالیت و خدمات رسانی به مشتریان نموده است.

بازگشایی فروشگاه مجیک ماشروم یک روز بعد از حمله پلیس

پلیس مبارزه با مواد مخدر کانادا روز گذشته با حکم بازرسی به فروشگاه رفتند و علاوه بر توقیف بسته های قارچ سیلوسایبین، کارمند ۲۱ ساله مغازه را نیز به اتهام حمل و فروش مواد غیرقانونی بازداشت کردند؛ علاوه بر این تمامی تجهیزات فروشگاه نیز توقیف شد و پلیس اقدام به بردن آنها نمود.

ادگاردز گوربنز یکی از مالکین شرکت Fun Guyz گفته بود که آنها به این کار خود جهت مبارزه برای قانونی کردن مجیک ماشروم ها ادامه خواهند داد. همچنین اعلام کرده بود که فروشگاه تعطیل شده فردا ساعت 11 صبح طبق ساعت کاری خود بازگشایی خواهند شد.

همانطور که مالک شرکت گفته بود این فروشگاه فردا صبح دوباره باز شد و جالب اینکه چند مشتری جلوی درب فروشگاه منتظر باز شدن آن بودند!

ویل اوک که اولین مشتری در صف انتظار بود گفت: این یورش تصمیم او را برای حمایت از داروخانه غیرقانونی قارچ جادویی، تغییر نداده است. وی گفت حتی حاضر است در این فروشگاه کار کند زیرا اعتیاد به مواد مخدر در این شهر زیاد و نگران کننده است و به نظر او رانگردان ها میتوانند جایگزین بهتر و کم خطرتری برای مواد مخدر باشند.

فروشگاه قارچ جادویی funguyz قبل از حمله پلیس
فروشگاه قارچ جادویی funguyz قبل از حمله پلیس

ادگاردز گوربنز یکی از مالکین Fun Guyz اعلام کرده که فروشگاه ویندزور آنها در هفته اول باز شدن به 1230 مشتری خدمات ارائه کرده است. وی گفت: “فکر نمی کنم هیچ فروشگاه دیگری در ویندزور این تعداد مشتری داشته باشد؟!؟

همچنین گوربنز در باره کارمندی که پس از حمله روز گذشته، متهم شده بود گفت: حالش خوب است و همچنان با انگیزه به فروشگاه می رود. این یک اتهام عادی است و وکلای ما با آن مبارزه خواهند کرد. همه کارمندان ما به نوعی مددکار هستند، زیرا آن‌ها می‌دانند که خودشان را درگیر چه چیزی می‌کنند.

گوربانس گفت که فروشگاه آنها علیرغم غیرمجاز و غیرقانونی بودن، از همان دستورالعمل هایی پیروی میکند که داروخانه های قانونی حشیش از آن پیروی می کنند. اما چون پلیس ویندزور پوشش پنجره‌های آن‌ها را به همراه هر چیز دیگری که در اختیار داشتند توقیف کرده، هیچ تضمینی وجود ندارد که به این سیستم ادامه دهند.

وی قبلا گفته بود که ما فقط دسترسی به سیلوسایبین را به روشی ایمن و بهداشتی فراهم می کنیم. در نهایت اگر مردم بخواهند قارچ جادویی بخرند، می روند و آن را مانند مواد مخدر، در خیابان ها پیدا می کنند. هدف اصلی ما قانونی کردن قارچ جادویی است، نه کسب درآمد یا ثروتمند شدن. ما می خواهیم انواع مجیک ماشروم را قانونی کنیم تا مردم بتوانند کمکی را که نیاز دارند دریافت کنند. هدف ما مشابه مسیری است که منجر به قانونی شدن حشیش در کانادا شد.

ادگارز گوربنز در حالیکه نمی خواست چهره اش در طول مصاحبه فاش شود
ادگارز گوربنز در حالیکه نمی خواست چهره اش در طول مصاحبه فاش شود

ما از نظر مالی فداکاری های زیادی می کنیم؛ ما آزادی های خود را فدا می کنیم. ما با آگاهی از خطرات وارد این تجارت شدیم و در برابر موانع تسلیم نشدیم. هر بار که مجبور به بازگشایی یک فروشگاه می شویم هزاران دلار (معمولاً هر بار حدود ۲۰۰۰ دلار) برای ما هزینه دارد!

روشی که ما برای تشویق دولت جهت قانونی کردن مجیک ماشروم پیش گرفته ایم، مشابه کاری است که برخی از داروخانه ها قبل از قانونی شدن ماری جوانا و حشیش در سال ۲۰۱۸ انجام میدادند. این روش برای آنها جواب داد !!!

این یک محصول اعتیادآور نیست. در استرالیا و چندین ایالت کانادا و آمریکا قانونی شده است. در هلند ۱۰ سال است به صورت قانونی استفاده می شود. ما هم فقط می‌خواهیم آن را در اینجا قانونی ببینیم!

 

منبع: windsor.ctvnews.ca


حمله پلیس به فروشگاه قارچ جادویی در سنت توماس

جولای 2023

یورش پلیس به فروشگاه قارچ جادویی، پلیس سنت توماس روز گذشته حکمی را برای ورود و تفتیش فروشگاه غیرقانونی قارچ جادویی Fun Guyz در خیابان تالبوت 309 اجرا کرد.

یورش پلیس به فروشگاه قارچ جادویی
یورش پلیس به فروشگاه قارچ جادویی در سنت توماس

سامانتا ویکفیلد، مدیر ارتباطات و روابط عمومی پلیس سنت توماس، در اینباره گفت: واحد جرایم خیابانی ما یک شهروند 39 ساله ساکن لندن را با داشتن یک ماده کنترل شده برای اهداف قاچاق دستگیر کرد. وی در بازجویی اعلام کرد که این مواد توهم زا را از فروشگاه قارچ جادویی متعلق به شرکت Fun Guyz، تهیه کرده که بصورت غیرقانونی در حال فعالیت می باشد.

این سناریویی است که در چند ماه گذشته بارها تکرار شده است(یعنی پلیس به فروشگاه های این شرکت یورش برده و آنها را تعطیل کرده است اما چند روز بعد دوباره فروشگاه ها باز شده اند و به فعالیت خود ادامه داده اند). این شعبه از فروشگاه های زنجیره ای مجیک ماشروم Fun Guyz، جدیدترین ترین فروشگاه این شرکت است که چند روزی است در سنت توماس افتتاح شده است. این شرکت مالک حداقل 13 داروخانه قارچ جادویی در کانادا و یک داروخانه در دیترویت آمریکا می باشد.

ویکفیلد گفت که پلیس سنت توماس از این اتفاق آگاه بود و ردر اسرع وقت مراحل قانونی را برای گرفتن مجوز حمله به این فروشگاه طی نمود و نسبت به تعطیلی آن اقدام کرد. ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در یورش به این فروشگاه غیر قانونی، 7150 گرم از سویه های مختلف قارچ سیلوسایبین به ارزش تقریبی 71504 دلار کشف و ضبط کردند.

اعلام قیمت انواع مجیک ماشروم در فروشگاه fun guyz
اعلام قیمت انواع مجیک ماشروم در فروشگاه fun guyz

پلیس سنت توماس در پاسخ به سوال CBC News از اظهار نظر در مورد اینکه آیا فروشگاه قارچ جادویی FunGuyz شهر آنها نیز مانند شهرهای دیگر بعد از یورش پلیس، دوباره بازگشایی خواهد شد و به کارش ادامه خواهد داد، خودداری کرد. جو پرستون، شهردار سنت توماس نیز به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

گسترش و رواج داروخانه های غیرقانونی قارچ جادویی در شهرهای مختلف، روندی را طی می کند که یادآور فعالیت کلوب های حشیش (ماریجوانا) قبل از قانونی شدن آن در کانادا، می باشد. در گذشته، نمایندگان Fun Guyz آشکارا در مورد تلاش و مبارزه خود برای حذف سیلوسایبین از قوانین مواد کنترل شده صحبت کرده اند.

تماس با شماره ای در فروشگاه سنت توماس جمعه توسط مردی پاسخ داده شد که گفت آنها دیگر مصاحبه با دوربین انجام نمی دهند. وی خود را ادگار معرفی کرد و گفت: فروشگاه سنت توماس هفته گذشته افتتاح شد. (در گذشته، سخنگویان مختلف این شرکت همگی خود را ادگار گوربنز یا ادگارز گوربن معرفی می کردند.)

فروشگاه قارچ جادویی funguyz واقع در سن توماس
فروشگاه قارچ جادویی funguyz واقع در سن توماس

ادگار در اینباره گفت: ما اتهامات را دوست داریم زیرا باعث مطرح شدن قضیه در اخبار می شود و می توانیم اینگونه قانون اساسی را به چالش بکشیم. ما تا کنون یورش های زیادی از پلیس داشته ایم و هربار تنها چند روز بعد از آن فروشگاه را بازگشایی کرده ایم. بعد از این نیز با وجود اقدام پلیس، فروشگاه به فعالیت خود ادامه خواهد داد!

 

منبع: ctvnews.ca و cbc.ca


 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا