انواع قارچ سمی و نحوه تشخیص

ماشروم ایپ (آلبنیو پنیس انوی APE)

مجیک ماشروم ایپ (APE) که با نام قارچ جادویی آلبینو پنیس انوی نیز شناخته‌ میشود، یکی از قویترین نژادهای مجیک ماشروم است. ماشروم نژاد ایپ، در واقع یک سویه جهش یافته از قارچ پنیس انوی (PE) است و به همین دلیل آن را آلبینو A+ (البینو ای پلاس) نیز می‌نامند. زیرا قوی‌تر از انواع طبیعی آن است و یک تجربه روانگردان واقعا مسحورکننده ارائه میدهد.

ماشروم آلبینو قویترین و رایج‌ترین قارچ جادویی توهم‌زا (مجیک ماشروم) در ایران است. این قارچ به دلیل شکل ظاهری متمایز آن که شبیه آلت تناسلی مردانه است، قارچ حسادت آلت تناسلی نام گرفته است.

در ادامه به معرفی کامل قارچ جادویی نژاد APE به عنوان یکی از قویترین انواع مجیک ماشروم می‌پردازیم.

 

معرفی قارچ جادویی ایپ

قارچ آلبینو APE در دنیای قارچ‌های روانگردان از محبوبیت بالایی برخوردار است. این قارچ جادویی متعلق به گونه Psilocybe cubensis است.
گونه ماشروم ایپ از تغییر ژنتیکی قارچ PE که یکی از سویه‌های ماشروم کوبا (Psilocybe Cubensis) است، تولید و گسترش یافته‌است.

ماشروم ایپ بعد از قارچ بشقاب پرنده (Psilocybe Azurescens)، قویترین مجیک ماشروم محسوب میشود. مصرف کنندگان این قارچ، تجربیات روان‌گردانی شدید بصری و سرخوشی را گزارش میکنند.

این قدرت زیاد به دلیل غلظت بالای ماده سیلوسایبین در این مشروم است. دلیل این غلظت بالا، تغییر ژنتیکی و جهش‌یافتگی این قارچ بدست بشر است. به همین دلیل نام آن را آلبینو ای پلاس نهاده‌اند.

 

شکل ظاهری APE

این قارچ به دلیل شکل ظاهری منحصر بفرد خود که شبیه به آلیت تناسلی مردانه است، به راحتی قابل شناسایی است. کلاهک آن گنبدی شکل است و در امتداد پایه ضخیم آن قرار دارد.
معمولا کلاهک این قارچ به ساقه چسبیده و باز نمیشود تا هاگ آزاد نماید. زیرا این سویه بصورت مصنوعی تولید شده است.

ماشروم آلبینو فاقد رنگندانه است. به همین دلیل سفید رنگ می‌باشد. البته در هنگام بلوغ رنگ کلاهک آن تغییر کرده و زرد یا آبی کبود خواهد شد.
بارزترین ویژگی آن همین رنگ سفید است که آن را از دیگر انواع قارچ جادویی که اغلب رنگ قهوه‌ای یا رنگ‌هایی مشابه دارند، متفاوت میکند.

بر اساس گزارش‌ها، طعم این قارچ جادویی کمی تلخ است.

قدرت ماشروم آلبینو

طبق نتایج آزمایشات قدرت ماشروم ایپ به شرح زیر است. (این مقادیر بصورت میانگین است و در سویه‌های مختلف و بر اساس محیط کشت متفاوت خواهد بود.)

  • میانگین محتوای سیلوسایبین 0.93%
  • میانگین سیلوسین 0.14 %
  • میانگین سطح کل تریپتامین 1.10 %

بالاترین غلظت ثبت شده از ماده سیلوسایبین در ماشروم ایپ، 2.34٪ در نمونه ارسال شده توسط دکتر Greythumb در بهار 2021 بوده‌است.

قارچ جادویی ایپ را می‌توان بصورت خام، پخته یا دم‌کرده مصرف کرد. اثربخشی مشروم APE بین 20 تا 40 دقیقه پس از مصرف آغاز میشود (گاهی اوقات کمی بیشتر طول می‌کشد). trip یا سفر این ماشروم می‌تواند 6 تا 8 ساعت بطول بیانجامد. البته گاهی پس از پایان تریپ شاهد فلش‌بک‌هایی نیز خواهید بود.

ماشروم نژاد APE (آلبینو پنیس انوی)
کشت قارچ نژاد ایپ

 

تاریخچه آلبینو پنیس انوی

سویه اصلی این قارچ یعنی پنیس اونی (PE)، اولین بار در اوایل دهه 70 میلادی توسط برادران مک‌کنای (دنیس و ترنس) در جنگل های آمازون واقع در کلمبیا کشف شد. اما سویه APE که امروزه ما می‌شناسیم، با نمونه اصلی آن بسیار متفاوت است.

شایع است که استیون پولاک (Steven Pollack) نمونه‌ای از هاگ اصلی قارچ آلت تناسلی را از یک از برادران مک‌کنای دریافت کرده و سویه‌ای را که امروزه می‌شناسیم را با تغییرات ژنتیکی بوجود آورده است. البته این داستان قابل اثبات نیست، زیرا استیون پولاک در سال 1981 و مدتی پس از ایجاد هاگ این ماشروم به شکل مرموزی به قتل رسید. شایعه است وقتی جسدش پیدا شد یک نمونه از این قارچ در دستش بوده.

کاشف واقعی آلبیو A+

اما در سال 2009 مقاله‌ای توسط همیلتون موریس در نشریه VICE منتشر شد که داستان را به کلی تغییر داد! این روزنامه‌نگار ادعا می‌کرد سویه آلبینو توسط ریچارد گویترز (Richard Guiterrez) ساخته شده است. در این مقاله شواهد محکمی نیز ارائه شد که مهمترین آنها کتابی است که توسط گویترز در سال 1976 (یعنی 5 سال قبل از مرگ مرموز پولاک) نوشته شده است. داخل متون این کتاب عکس این سویه و توضیحاتی درباره آن بطور واضح چاپ شده است.

در سال 2021 بالاخره همیلتون پس از 10 سال‌ تلاش مصاحبه‌ای را با خود ریچارد گویترز انجام داد. ریچ در مصاحبه خود ادعا کرد که اصلا پولاک را نمی‌شناخته است! ریچ گفت که هاگ نمونه اصلی PE را یکی از همکارانش به نام جولز استیونز که جز نویسندگان کتاب نیز بوده، مستقیماً از مک‌کنا دریافت کرده و به او داده. وی نیز سویه آلبینو پنیس انوی را ایجاد کرده است.

شواهد مطرح شده شامل کتاب و مصاحبه، ثابت میکند که احتمالا ریچ گویترز گونه ماشروم ایپ را ایجاد کرده است؛ یا حداقل ثابت می‌کند که سویه آلبینو توسط استیون پولاک ساخته نشده است!


انواع ماشروم نژاد آلبینو

انواع مختلفی از قارچ نژاد APE وجود دارد؛ اما چند سویه آن از بقیه مشهورتر هستند:

  • سویه آلبینو اصلی (Albino penis envy)
  • آلت ختنه نشده (Penis envy uncut)
  • سویه شماره 6 (Penis envy number 6)
  • ترنس (Trans penis envy)
  • قارچ کهنه کثیف Old Dirty Penis Envy
  • موج جزر و مد (Tidal Wave)
  • سویه ملمک (Melmac)
  • سویه Trinity
  • خرگوش سفید (White Rabbit)
  • ساحل جزیره گنج (albino treasure coast)

 

سویه آلبینو پنیس انوی اوریجینال

گونه اولیه و اصلی ماشروم ایپ که در دهه 1970 از جهش ژنتیکی قارچ کلاه طلایی بوجود آمده و میانگین قدرت آن 3 تا 6 برابر نمونه اصلی است. اندازه قارچ آلبینو پنیس انوی کمی کوچک است و کلاهک در هنگام بلوغ به رنگ آبی کبود درمی‌آید.
از زمان تولید مصنوعی این سویه، کشت‌کنندگان و قارچ شناسان همواره به دنبال ساخت سویه‌های جدید از آن بوده‌اند. بطوریکه امروزه حدود 200 سویه مختلف از این قارچ وجود دارد که هرکدام نام و ویژگی منحصر بفرد خود را دارند.

سویه Penis envy uncut

آلت تناسلی ختنه نشده (Envy Uncut) یک شاخه ژنتیکی از سویه آلبینو است. در این سویه کلاهک به ساقه می‌چسبد (کلاهک و پایه در یک راستا هستند و قطر یکسان دارند). نام “Uncut” به دلیل شکل کلاهک آن است که آبشش‌های تولیدکننده هاگ را می‌پوشاند. کلاهک این قارچ بسیار به ندرت باز میشود تا هاگ آزاد کند.

این سویه بسیار قوی است و میزان مواد روانگردان موجود در آن حتی از نمونه اصلی نژاد APE نیز بیشتر است. قارچ های این سویه می توانند به راحتی میزان سیلوسایبین بالای 2% را به شما بدهند که باورنکردنی است (برای مقایسه این میزان در قارچ گلدن تیچر حداکثر 0.9% است). از این رو این سویه بین مصرف‌کنندگان محبوب است.

اما به دلیل کوچکتر بودن قارچ‌ها، وزن محصول برداشتی در هر دوره کشت، کمتر از نمونه اصلی است. بنابراین پرورش این سویه بازده پایین‌تری دارد.
اگرچه از نظر وزنی برداشت کمتری دارید، اما این نوع قارچ‌ تراکم حجمی زیادی دارد و پس از خشک شدن، حجم و وزن آن کاهش چشمگیری پیدا نخواهد کرد. همچنین قدرت بیشتر آن، وزن کمتر را جبران می‌نماید.

سویه uncut مشروم ایپ
سویه uncut

سویه شماره 6

پنیس انوی شماره 6 یکی از کم‌توان‌ترین اعضای گونه ماشروم آلبینو است. این سویه از ترکیب ژنتیکی قارچ جادویی ایپ اصلی و سویه تگزاس، ساخته میشود.
سویه شماره #6 ظاهراً توسط یک قارچ‌شناس ناشناس با نام آنلاین “راجر خرگوشه” ساخته شده است. با این حال، دقیقاً چگونگی پیدایش این سویه به طور قطعی مشخص نیست.

درست است که قدرت آن از نمونه اصلی نژاد APE کمتر است، اما باز هم در رده مجیک ماشروم‌های با قدرت بالا قرا میگیرد.

مهمترین مزیت این سویه، تولید هاگ بیشتر نسبت به دیگر نمونه‌ها است، که آن را برای کشت مناسب‌تر میکند. همچنین رشد میسلیوم این گونه سریعتر بوده و زودتر محصول میدهد.

سویه ترنس (هیبریدی)

زمانی که دو “سویه مادر” قارچ گلدن کپ(golden cap) و ترانسکی (Transkei) در یک سینی باردهی ترکیب شوند، سویه جدید Trans متولد میشود. این سویه اثر ملایم‌تری نسبت به دیگر سویه‌های ماشروم ایپ دارد.

نمونه اصلی قارچ مادر ترانسکی، در منطقه (Transkei) آفریقای جنوبی، نزدیک به اقیانوس هند زیر برخی درختان رشد میکند. این قارچ برای اولین‌بار در اوایل دهه 2000 جمع‌آوری پیدا شد و متخصصانی که آن را کشف کردند، آن را با نام مکان رشد یعنی”ترانسکی” ثبت کردند.

سویه Trans Envy به دلیل بدنه‌های میوه‌ای فوق العاده قوی که تولید می کند محبوب شده است. این قارچ در برابر آلودگی مقاوم است و به سرعت رشد میکند. همچنین می‌تواند با محیط‌های رشد بهینه‌نشده کنار بیاید و می‌تواند قبل از تسلیم شدن در برابر رشد کپک‌ها، چندین فلاش متراکم محصول بدهد.

سویه ترس ماشروم APE
سویه ترنس

سویه کهنه و کثیف

قارچ جادویی ایپ سویه Old Dirty Penis Envy از رنگ قهوه‌ای کلاهک آن، نسبت به دیگر سویه‌ها قابل تشخیص است. این سویه در سال 2019 توسط یک قارچ‌شناس با نام جاشوا (نام کاربری Odpe در شبکه‌های اجتماعی) تولید شد.

آزادسازی هاگ و کشت این گونه کمی مشکل است اما در صورت موفقیت دارای فلاش‌های پربار و متراکم خواهد بود. البته به دلیل آزادسازی سخت هاگ آن که تنها با روش سواب استریل بصورت دستی انجام میشود، این سویه بسیار کمیاب است.

سویه کهنه و کثیف قارچ آلبینو A+
سویه کهنه و کثیف

سویه موج جزر مد

Tidal Wave یک سویه نسبتا معتدل از قارچ جادویی ایپ است. این سویه از ماشروم آلبینو، به ایجاد حس خوب سرخوشی معروف است. از این‌رو بسیاری از افراد این قارچ را بصورت میکرودوز برای مبارزه با افسردگی مصرف می‌کنند.

مواد روانگردان موجود در سویه جزر مد به شرح زیر است:

  • میانگین سیلوسایبین 0.87 %
  • میانگین سیلوسین 0.27٪
  • میانگین کل تریپتامین 1.17٪

سویه ملمک

Melmac نام یک سویه متعادل از قارچ نژاد APE است. در سویه ملمک میانگین سطح سیلوسایبین حدود 0.84 % و میانگین سطح سیلوسین کمی کمتر از 0.1 % است. کلاهک این گونه مسطح بوده و ظاهر آن با دیگر سویه‌های قارچ جادویی ایپ متفاوت است.
تجربه استفاده از مشروم ملمک می‌تواند در هر فرد، بر اساس دوز مصرفی، شیمی منحصر بفرد بدن، سطح مقاومت بدن نسبت به روانگردان، طرز فکر و سایر پارامترها متفاوت باشد. اما در کل این سویه جزء انواع قدرتمند آلبینو A+ محسوب نمیشود.

نام این سویه از یک سریال سیتکام کمدی بنام ALF که بین سال‌های 1986 تا 1990 از شبکه NBC پخش میشد، گرفته شده است. در این سریال شخصیت اصلی بنام “گوردون شوموی”، یک بیگانه فضایی است که از سیاره ملمک (Melmac) به زمین آمده است.

سویه ململک قارچ آلبینو پنیس انوی
سویه ململک با ظاهر فضایی آن که برگرفته از یک سریال تلویزیونی که نقش اول آن از سیاره ململک آمده بود

سویه خرگوش سفید:

خرگوش سفید (White Rabbit) یک نسخه بدون رنگ‌دانه از ماشروم آلبینو اوریجینال استب که به دلیل سطح فوق‌العاده بالای سیلوسایبین خود مشهور است. برخی آن را یکی از قوی‌ترین گونه های Psilocybe cubensis می‌دانند.
سویه خرگوش سفید را می‌توان از شکل کلاهک و ساقه سفید بزرگش تشخیص داد. به دلیل نداشتن رنگ‌دانه در بیشتر موارد، قارچ کاملا سفید است.

نام White Rabbit هم از خرگوش سفید داستان آلیس در سرزمین عجایب نوشته لوئیس کارول(یکی از داستان‌هایی که مجیک ماشروم‌ها نقش پررنگی در آن دارند) گرفته شده‌است.
نام دیگر این سویه “موبی دیک” است که اشاره به نهنگ سفید رمان مشهور هرمان ملویل (نویسنده آمریکایی) دارد.

سفری که این قارچ شما را به آن می‌برد بسیار بصری و در عین حال درونی است. در داستان هم آلیس پس از خوردن قارچ در جستجوی آگاهی درونی، به درون حفره لانه خرگوش می‌رود.

سویه قارچ خرگوش سفید یک تازه‌وارد به دنیای قارچ‌های جادویی محسوب میشود. ما می‌دانیم که این سویه جایی در اروپا (احتمالا هلند) توسعه یافته است. ظاهراً، گروهی از دانشجویان قارچ‌شناسی عمداً این سویه را برای ترکیب ویژگی‌ها و اثرات مطلوب سویه‌های Albino Penis Envy کشت کرده‌اند.

ماشروم ایپ- سویه خرگوش سفید
سویه خرگوش سفید که اشاره به داستان آلیس در سرزمین عجایب دارد

سویه ساحل گنج:

Treasure Coast یک سویه بسیار قوی از قارچ جادویی ایپ است. این سویه یک جهش واقعی از ماشروم APE است و لیاقت اصطلاح آلبینو A+ را دارد. شکل ظاهری این سویه، قارچ با بدنه سفید و پوشیده از کرک است.

سویه مادر این قارچ که با ماشروم ایپ ترکیب شده‌است، برای اولین‌بار در ساحل خلیج فلوریدا جنوبی کشف شد. نام این سویه نیز به همین دلیل “گنج ساحل” یا “ساحل جزیره گنج” انتخاب شده است.

میانگین مواد روانگردان این سویه به شرح زیر است:

  • سیلوسایبین 0.13 %
  • سیلوسین 0.05%
  • سطح کل تریپتامین 0.33%
سویه ساحل گنچ قارچ آلبینوای پلاس
سویه ساحل گنج

تفاوت ماشروم APE با شروم PE

درست است که دو گونه قارچ “Albino Penis Envy” و “Penis Envy” از یک خانواده یعنی Psilocybe Cubensis هستند، اما تفاوت زیادی با هم دارند. تفاوت‌های این دو سویه در تمامی موارد از جمله ظاهر، قدرت، تاثیرات و کشت آنها مشهود است.

ظاهر

تفاوت ظاهری این دو قارچ بسیار مشهود است. قارچ آلت تناسلی معمولی (PE) کلاهکی نوک تیز‌تر و پایه ای باریک دارد. ولی در مقابل سویه آلبینو دارای کلاهکی گرد‌تر و پایه های گوشتی کلفت است.

همچنین قارچ PE رنگی قهوه‌ای یا کاراملی دارد، اما قارچ ایپ سفیدرنگ است.

قدرت

سویه آلبینو A+ بسیار قویتر از قارچ PE است. زیرا گونه جهش‌یافته آن محسوب میشود. اصلا دلیل تولید این سویه افزایش قدرت آن نسبت به نوع معمولی بوده‌است.

روش کشت

اینجا جایی است که سویه آلبینو در برابر جد بزرگ خود کم می‌آورد. کشت قارچ PE به مراتب ساده‌تر از گونه آلبینو است. زیرا جهش ژنیکی صورت‌گرفته بر روی آن سبب شده تا آزادسازی هاگ آن سخت شود.  در نتیجه کشت آن از عهده هرکسی برنمی‌آید و نیاز به تخصص و مهارت دارد.


مصرف مجیک ماشروم ایپ

مصرف ماشروم APE به دلیل قدرت بالای آن، ملزوم به رعایت برخی ملاحظات است.

دوز مصرفی نژاد آلبینو A+

به دلیل قدرت بالا، باید با احتیاط از سویه آلبینو پنیس انوی استفاده کنید. دوز مصرفی بسته به میزان تحمل و تجربه فردی متفاوت خواهد بود. اما توصیه می‌شود با دوز کم مانند 0.5 تا 1 گرم (میکرودوز) شروع کنید و در صورت تمایل مقدار را در دفعات بعدی مصرف به تدریج افزایش دهید.

کاربران باتجربه ممکن است دوزهای بالایی بین 2 تا 3.5 گرم را استعمال کنند. اما لاتوجه به قدرت بالای این ماشروم و نبود استانداردی برای میزان مواد روانگردان موحجود در هر قارچ، مصرف دوز بالای آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

دوز مصرف قارچ جادویی ایپ:

  • میکرودوز 0.1 تا 0.5 گرم
  • دوز کم 0.5 تا 1.5 گرم
  • دوز متوسط 1.5 تا 3 گرم
  • دوز بالا + 3 گرم

قارچ جادویی آلبینو A+

نحوه مصرف ایمن قارچ جادویی

اگر کسی مصرف قارچ جادویی را انتخاب کرد، مهم است که این کار را بصورت ایمن انجام دهد. برای مصرف ایمن قارچ آلبینو پنیس انوی چند نکته را باید در نظر داشت:

  • با دوز کم شروع کنید: قارچ APE بسیار قوی است. پس بهتر است با دوز کم شروع کنید و به تدریج بمیزان دلخواه خود برسید. صرف زمان برای سنجش سطح تحمل، خطر تجربه‌های منفی را کاهش می‌دهد.
  • محیط امن: مصرف قارچ‌های جادویی می‌تواند باعث تغییر در ادراک شوند. بنابراین فرد ممکن است فواصل، ارتفاع یا چیزهایی از این قبیل را به درستی درک و تحلیل کند. بنابراین قرار داشتن در یک محیط امن بسیار مهم است. همچنین اگر فردی در محیطی ناآشنا باشد، ممکن است صدمه ببیند یا سفر بدی داشته باشد.
  • ترکیب ممنوع: مخلوط کردن قارچ جادویی با سایر مواد روانگردان، الکل یا داروها می‌تواند بسیار خطرناک باشد. سیلوسایبین ممکن است با سایر مواد بصورت غیرقابل پیش‌بینی برهمکنش داشته باشد و اثرات آنها را تشدید کند.
  • منبع قارچ: برای خرید قارچ جادویی، یک تامین‌کننده قابل‌اعتماد بسیار مهم است. برخی از گونه‌های قارچ جادویی با دیگر قارچهای سمی ظاهری مشابه دارند، اما اثرات متفاوت یا حتی خطرناکی دارند.
  • ذهنیت مثبت: مصرف مجیک ماشروم احساسات را تقویت می‌کند. بنابراین، اگر فردی احساس اضطراب،ناراحتی یا عصبانیت دارد، نباید ماشروم مصرف کند! وگرنه می‌تواند باعث یک سفر بد و بروز  مشکلاتی نظیر دعوا و درگیری شود.
  • داشتن همراه: هیچگاه تنهایی مواد روانگردان را مصرف نکنید! هرگونه مشکلی از قبیل سفر بد، مسمویت، اور دوز یا حوادث، ممکن است پس از مصرف اینگونه قارچ‌ها پیش بیاید. بنابراین باید شخصی برای حمایت و کمک وجود داشته باشد (ترجیحا هشیار باشد).

تاثیر ماشروم نژاد ایپ

مهمترین اثر مشروم آلبینو A+ احساس سرخوشی، تجربیات معنوی، افزایش هوشیاری و شکوفایی خلاقیت است. همچنین مصرف‌کنندگان دچار توهمات بینایی شامل رنگ‌های پر جنب‌و‌جوش، الگوهای پیچیده و اعوجاج بصری میشوند. توهمات شنوایی نیز در برخی مواقع بروز پیدا میکند.

بطور کلی مصرف قارچ جادویی ایپ تجربیات حسی را تقویت می‌کند. صداها ممکن است واضح‌تر و بلندتر، طعم شدیدتر و بروز احساسات با شدت بیشتر و لمس نیز قویتر شود.

مصرف کنندگان ماشروم APE، تجربیات معنوی درونی، خودشناسی تحول آفرین، رشد شخصیتی، تاثیرات عاطفی و احساس یگانگی عمیق را به همراه مشاهدات بصری رنگارنگ تجربه میکنند.

مشروم آلبینو پنیس انوی با ایجاد حس سرخوشی فواید قابل توجهی برای سلامت روان و درمان افسرگی دارد. البته در صورتیکه میکرودوز و زیر نظر درمانگر مصرف شود.

وقتی فردی قارچ روانگردان مصرف می‌کند، سیلوسایبین به گیرنده‌های سروتونین 5-HT2A در سطح سلول‌های عصبی مغز متصل می‌شود. سروتونین محرک شیمیایی “احساس خوب” در مغز است، که به تنظیم خلق و خو، توانایی تفکر، ادراک و خواب کمک میکند.

بنابراین، هنگامی که سیلوسایبین به گیرنده‌های سروتونین متصل می‌گردند، بر سرعت جریان اطلاعات بین مناطق مختلف مغز تأثیر می گذارد. این افزایش سرعت منجر به تغییر در آگاهی، ادراک و افزایش خلاقیت می‌شود. این تغییرات بسته به طرز فکر، احساسات، شیمی بدن و محیط فرد می‌تواند مثبت یا منفی باشد.

خطرات و عوارض جانبی قارچ جادویی

مصرف سیلوسایبین می‌تواند باعث ایجاد تغییرات دائمی در ادراک، احساسات و خلق و خوی افراد شود. همچنین می‌تواند باعث توهمات موقت، فلاش‌بک بصری و تغییرات کوتاه مدت در تفکر و احساسات شود. این تاثیرات ممکن است فرد را دچار استرس و پارانویا کند.

حتی گاهی اوقات، فرد ممکن است مدت‌ها پس از از بین رفتن اثرات مجیک ماشروم، فلاش‌بک یا توهم داشته باشد. استرس، خستگی، شوک یا سایر عوامل محیطی می‌توانند باعث این بازگشت‌ها شوند. روان‌شناسان این عارضه را به عنوان اختلال ادراک دائمی یا توهم مداوم نامگذاری کرده‌اند.

از یاد نبریم که قارچ‌های جادویی در دسته قارچ‌ های سمی طبقه بندی میشوند. پس بروز علائم مسمویت با قارچ، جزء عوارض مصرف مجیک ماشروم خواهد بود. از جمله این عوارض می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • دل درد و اسهال
  • حالت تهوع
  • تب و لرز
  • تعریق زیاد
  • اسپاسم عضلانی
  • سرگیجه
  • هذیان گویی
  • پارانویا و توهم
  • اضطراب و هیجان کاذب

نحوه کشت و پرورش ماشروم ایپ

بزودی …


مصرف مجیک ماشروم یا قارچ جادویی در اکثر نقاط دنیا از جمله ایران غیرقانونی می باشد!

ما به عنوان یک رسانه مصرف این قارچ ها را توصیه یا رد نمی کنیم. بلکه فقط می‌پذیریم که مصرف اینگونه قارچ‌ها همانند دیگر روانگردان ها و یا مواد مخدر به صورت غیرقانوی اتفاق می‌افتد.

تنها هدف ما از انتشار مقالات درباره قارچ‌های جادویی اطلاع رسانی و آگاهی مردم است. زیرا معتقدیم که داشتن اطلاعات سبب کاهش آسیب به افراد جامعه و کمک به ایمن نگه داشتن آنها در برابر اینگونه پدیده‌ها خواهد شد.

مولف:

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.
منابع: mushroomgrowingkit.com – medicalnewstoday.com – tripsitter.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه