آموزش تولید و پرورش قارچ

تجهیزات خودکار برای تولید قارچ: راه آینده

اکثر کشاورزان هنوز کارها را با دست انجام می‌دهند.

اکثر مردم می‌دانند که قارچ‌های شیتاکه و قارچ صدفی چه هستند و چه‌بسا آنها را خورده‌اند. حتی اگر در خانه مصرف نکرده باشند حتما در یک رستوران غذایی را با آن تناول کرده‌اند. با توجه به مصرف قارچ تجهیزات خودکار برای تولید می توان کیفیت این محصول مصرفی را بهبود بخشید.

روند کشت سنتی

در مزارع تولید قارچ اطلاعات و دانش پرورش دهندگان ناکافی بوده و اکثر کشاورزان هنوز امور پرورشی را با دست انجام می‌دهند. در ابتدا، این کار پرزحمت با عشق انجام می‌شود، اما خیلی زود افراد فرسوده می‌شوند. متأسفانه بسیاری از کشاورزان از امتیاز موجود در تجهیزات که زندگی و کار آنها را آسان‌تر می‌کند، کیفیت قارچ را بهبود بخشیده و به آنها اجازه می‌دهد کارهای بیشتری را در زمان کوتاه تری انجام دهند، آگاه نیستند.

فرآیند رشد قارچ معمولی شامل مخلوط کردن فرمول مخصوص مواد تشکیل‌دهنده مانند چوب، سبوس و آب، پر کردن ظروف / کیسه‌ها با این مخلوط، پختن آن برای از بین بردن میکروارگانیسم‌ها، تلقیح محیط با کاشت بذر (دانه قارچ) و سپس اجازه دادن به رشد بذر، تغذیه متوسط در طول بلوغ است. تجهیزات جدید می‌تواند در هر یک از این مراحل کارهای سنگین را خودبه‌خود انجام دهد.

فواید کشت صنعتی

تنها بکارگیری یک پرکننده کیسه‌ای می‌تواند بازده کار را بسیار افزایش دهد. یک تیم کامل و متبحر در مزرعه استاندارد می‌تواند ۱۲۰-۱۸۰ کیسه را در یک ساعت پر و آماده کند. حال اینکه یک دستگاه اتوماتیک می‌تواند تنها با یک نفر در کمتر از نیمی از زمان کار مشابهی را انجام دهد. کیفیت کیسه‌ های پر شده تقریباً با کار کرگران متبحر یکسان استکه تایید کننده مار با استمرار و با کیفیت خواهد بود. تنها با داشتن یک سیستم و دستگاه کیسه پرکن پرورش دهندگان قارچ می‌توانند زمان مناسب تری را برای تولید محصول خود برای مشتریان پیش‌بینی کنند.

هنوز کوهی از متغیرها وجود دارد که کشاورزان باید به آن توجه کنند. برخی از آنها به خوبی درک شده‌اند، درحالی‌که برخی دیگر غالباً اشباح گریزان به نظر می‌رسند که ما آنها را تعقیب می‌کنیم. آن ارواح آنچه را ما “هنر” در حال رشد می‌نامیم را تشکیل می‌دهند. این در اصل چیزهایی است که ما نمی‌فهمیم، هنوز. هرچه متغیرهای بیشتری را از بین ببریم، می‌توانیم روی ارواح تمرکز کنیم. تجهیزات می‌توانند در این زمینه کمک بزرگی باشند.

نویسنده: Gary Mills
ترجمه اختصاصی رسانه تخصصی قارچ
بخش آموزش تولید و پرورش قارچ در هاگ به ارائه مقالات کاربردی و مهم در این حوزه می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *