غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : خورشت قارچ و جعفری

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خورشت قارچ و جعفری

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی خوشمزه رفته ایم. در مقاله امروز طرز تهیه خورشت قارچ و جعفری خوشمزه را برای شما همراهان گرامی در نظر گرفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند و از قدیم تا به امروز بخش مهمی از غذای مردم ایران بوده است. در ادامه با طرز تهیه خورشت قارچ و جعفری با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  1. قارچ: 500 گرم
  2.  گوشت قرمز: به میزان لازم
  3.  کره: 20 گرم
  4.  سیر: 2 حبه
  5.  آرد: 1 قاشق غذاخوری
  6.  آب‌لیمو1 قاشق غذاخوری
  7.  روغن‌ زیتون2 قاشق غذاخوری
  8.  جعفری تازه: 1 پیاله
  9.  نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

کره را در قابلمه یا تابه متوسطی ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود، سپس سیر را افزوده و تفت دهید تا طلایی شود. قارچ را همراه با روغن اضافه کنید و برای 3 تا 4 دقیقه تفت دهید تا آب قارچ گرفته شود. آرد را به همراه کمی نمک و فلفل به مواد افزوده و کمی تفت دهید. تابه حاوی مواد را از روی شعله برداشته و جعفری را به همراه گوشت پخته به آن اضافه کنید و آب بریزید و خوب هم بزنید سپس دوباره روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید برای چند دقیقه بجوشد تا آب آن غلیظ شود. آب‌لیمو را به خورشت افزوده و آن را از روی شعله برداشته. حال خورشت قارچ و جعفری ما اماده شده و  آن رادر ظرف مورد نظر کشیده و به همراه برنج به صورت گرم سرو نمایید.

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا