غذای ملل با قارچ

رولت قارچ غذای بین المللی و خوشمزه

در این غذا گوشت استفاده نشده است از این رو یک غذای گیاهی محسوب شد

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی دیگر طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای خوشمزه و جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم رولت قارچ است که به عنوان پیش غذا نیز می تواند سرو شود. در این غذا گوشت استفاده نشده است از این رو یک غذای گیاهی محسوب شد و برای افراد گیاهخوار یا به اصطلاح وجترین غذای مناسبی می باشد. برای تهیه رولت قارچ با آستفاده از ماکروویو به روش زیر عمل کنید.

 

مواد لازم:

کره: ۳۰ گرم
پیاز ریز خورد کرده: ۱ عدد
فیله گوجه‌فرنگی ریز خورد کرده: ۲ عدد
قارچ ورقه‌ای خردکرده: ۲۵۰ گرم
آب مرغ: ۶۰ میلی‌لیتر
ریحان خورد کرده: ۱ قاشق سوپ خوری
پنیر چدار رنده کرده: ۵۰ گرم
تخم‌مرغ: ۶ عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم
برگ ریحان: به میزان لازم

طرز تهیه:

سینی مخصوص فر یا ماکروویو را چرب کرده و با کاغذ روغنی بپوشانید. بعد کره را در ظرف مناسبی بریزید و در دستگاه ماکروویو قرار دهید و با قدرت ۱۰۰ درصد یا ۹۰۰ وات آن را آب کنید. اینک پیاز، گوجه‌ فرنگی و قارچ را اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه با قدرت بالا در ماکروویو بپزید.همچنین در این میان دو بار آن را هم بزنید. حالا آب مرغ را به آن اضافه کنید و پنج دقیقه دیگر در دستگاه قرار دهید.

سپس ریحان و پنیر را به مواد اضافه کنید. حالا سفیده و زرده چهار عدد از تخم‌مرغ‌ها را جدا کنید و زرده‌های تخم‌مرغ را همراه با ۲ عدد تخم‌مرغ باقیمانده با همزن برقی بزنید و نمک و فلفل بزنید. سپس سفیده‌های تخم‌مرغ را در کاسه دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. اکنون زرده‌های تخم‌مرغ را به آرامی با سفیده‌های تخم‌مرغ مخلوط کنید و در کف سینی بریزید.

روی آن را صاف کنید به مدت سه الی چهار دقیقه در دمای بالا در ماکروویو بپزید. اکنون رولت را با همان کاغذ روغنی رول کنید و یک ساعت در یخچال نگه دارید. سپس رولت را باز کنید و کاغذ را از آن جدا سازید. حالا مخلوط فراهم کرده قارچ را روی رولت بریزید و آن را رول کنید. رولت قارچ را یک ربع ساعت در یخچال نگه دارید و بعد به اندازه دلخواه برش بزنید و در کنار دورچین سبزیجات و سس دلخواه و برای پذیرایی در دیس بچینید.

نوش جان

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا