جهاد کشاورزی

پرورش قارچ با فروش طلا

فرح عبادی: کارآفرین برتر روستای اسدآباد در زمینه صنایع دستی و کشت محصولات کم‌آب

پرورش قارچ با فروش طلا، به گزارش هاگ از ایسنا فرح عبادی، یکی از کارآفرینان جهادگر برتر است که با کارآفرینی در زمینه صنایع دستی مختلف از جمله قالیبافی، خیاطی، سفال، گلیم بافی و نیز در زمینه کشت محصولات کم آب بر از جمله زعفران و محصولات گلخانه‌ای و پرورش قارچ توانسته است اشتغال پایدار مناسبی را برای بانوان اسدآبادی در سطح روستاها به ویژه روستاهای محروم این شهرستان ایجاد کند و با این کار در سال های اخیر به عنوان یکی از کارآفرینان موفق برتر کشوری، استانی و شهرستانی معرفی شود و نام او با عنوان کارآفرین موفق در کتابچه طلایی به ثبت برسد.

این بانوی موفق کارآفرین به گفته خود سرمایه ابتدای کارآفرینی خود را با فروش طلاهایش آغاز کرده است و از این گام مثبت خود برای اشتغال بانوان اسدآباد خرسند است و بارقه امید و اشتیاق چشمان این بانوان عزم وی را در این حوزه راسخ‌تر می‌کند.

این بانوی کارآفرین موفق اظهار داشت: تاکنون با آموزش‌های رایگان در رشته قالیبافی برای حدود ۲۰۰ نفر از بانوان روستاهای مختلف اسدآباد به ویژه‌ روستاهای محروم شهرستان  اشتغال خانگی ایجاد کرده‌ام ضمن اینکه در حال حاضر نیز ۱۲۰ نفر برای مهارت آموزی رایگان قالیبافی اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

فرح عبادی که هر ساله در نمایشگاه‌های مختلف موفق به کسب رتبه‌های مختلف از نمونه شهرستانی گرفته تا نمونه استانی و حتی نمونه کارآفرین کشوری شده و در حال حاضر دارای شرکت تعاونی رز طلایی صنایع دستی در شهر پالیز است، با اشاره به فعالیت‌های خود در زمینه مهارت آموزی رایگان بانوان شهر پالیز و نیز روستاهای سطح شهرستان اسدآباد و ایجاد اشتغال برای بانوان روستایی گفت: از ۱۱ سالگی نزد عمه‌ام خیاطی و نزد مادرم قالیبافی را فراگرفتم و در کنار درس و مدرسه در اوقات فراغت خود در این دو رشته فعالیت داشتم.

وی ادامه داد: به پیشنهاد جهاد کشاورزی با توجه به ارتباطی که با اهالی روستا داشتم، آموزش کشت زعفران، قارچ و صیفی‌جات و سبزیجات در نمونه‌های باغچه سلامت و محصولات گلخانه‌ای را نیز آغاز کردم و با آموزش هایی که در این رابطه ارائه می‌دادم یکی از بانوان روستایی اقدام به احداث گلخانه و تولید محصولات گلخانه‌ای مثل پرورش قارچ کرده است و برخی از بانوان نیز در کشت این نوع از محصولات توانسته‌اند برای خود اشتغال خانگی ایجاد کنند ضمن اینکه خود نیز در حال حاضر به عنوان یکی از کارهای جانبی کشت زعفران نیز انجام می‌دهم.

این بانوی کارآفرین موفق با بیان اینکه کارمان به اوج خود رسیده بود و دیگر فضای کارگاه منزل به علت تعداد کارآموزان پاسخگوی آموزش‌ها نبود، گفت: به همین علت منزل خود در روستای پالیز را به مرکز نیکوکاری شهر پالیز تبدیل کردم و به اتفاق خانواده مستأجر شدم اما خوشبختانه امسال با کمک خداوند توانستم صاحبخانه شوم. پرورش قارچ با فروش طلا.

وی ادامه داد: در ابتدای شیوع کرونا که بسیاری از شرکت‌ها و کارگاه ها تعطیل بود، کارگاه های ما یکی از فعال‌ترین کارگاه های تولیدی به شمار می‌رفت و حتی با کمک شاگردانم در منزل خودم کارگاه تولیدی ماسک راه اندازی کردیم و ماسک‌های تولید شده را به صورت رایگان در بین اقشار هدف با کمک گروه های جهادی توزیع می‌کردیم. عبادی بیان کرد: در دوران کرونا محصولات کارگاه‌هایم را در نمایشگاه‌های بزرگ کشوری از جمله در همدان، مشهد و قم در معرض نمایش قرار می‌دادم و در همین ایام بود که لوح و نشان زن نمونه و کارآفرین را از آستان قدس رضوی دریافت کردم.

عبادی با بیان اینکه اگر توسط مسئولان امر حمایت می‌شدم بازار صادرات برایم باز بود، گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلات سرمایه در گردش و تورم از گردش کاری که انجام می شود، کار می کنم و شاگردان خود را نگه داشته‌ام ضمن اینکه تولیدکاران نمونه ای در استان های مختلف از جمله اصفهان خواستار همکاری بنده با خودشان هستند اما ترجیح می‌دهم این کارآفرینی را در شهرستان خود برای بانوان اسدآبادی ایجاد کنم چراکه استان‌هایی چون اصفهان کارآفرینان بسیاری وجود دارد که می‌توانند با آنها همکاری کنند.

این کارآفرین با بیان اینکه در این راه که در پیش گرفته ام، سرمایه اولیه ام پول طلاهایم بود که برای این کار به فروش رساندم، اظهار کرد: من به درگاه خدا تاجر شدم و چیزی برای جیب خودم‌ توقع نداشتم و هدفم مردم به ویژه کارآفرینی و اشتغال برای بانوان بی سرپرست و مناطق محروم شهرستان بود. اگر خوب درخشیدم و موفق شدم به خاطر خانم هایی بود که عاشقانه کار می کردند و دیدن عاشقانه کار کردن آنها برایم در این کار کافی بود هر چند که سود چندانی از این راه عایدم نمی شد.

به گزارش ایسنا، در پایان امیدواریم با حمایت از بانوان کارآفرین موفق و مرتفع کردن مشکلات آنها توسط مسئولان امر اشتغال چشمگیری در حوزه های مختلف به ویژه اشتغال بانوان روستاهای محروم بتوان ایجاد کرده و چهره فقر را از روستاهای محروم زدود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *