اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

۷۴۰ مجوز فعالیت تولیدی و خدماتی در بخش کشاورزی چهارمحال وبختیاری صادر شد

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا– شهرکرد معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: از ابتدای سال جاری ۷۴۰ فقره مجوز فعالیت تولیدی و خدماتی در بخش کشاورزی استان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، حسین بهرامی روز شنبه در جلسه نشست قرارگاه امنیت غذایی استان در محل سازمان جهاد کشاورزی با اولویت صدور مجوز فعالیتهای تولیدی در حوزه جهادکشاورزی افزود: امسال یکهزار و ۵۱۱ درخواست برای فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در بخش کشاورزی استان ثبت شده که ۴۸ درصد این میزان مجوز صادر شده است.

وی تاکید کرد: صدور مجوز برای ۶۷۱فقره درخواست معادل ۴۵ درصد درخواستها نیز در دست اقدام است.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، مجوزهای صادر شده در سالجاری در حوزه تولیدات دامی، طیور و شیلات، تولیدات گیاهی (گلخانه و قارچگیاه پزشکی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، احداث باغ دیم در اراضی شیبدار، مراکز جمع آوری شیر، پروانه مرتعداری، حفظ کاربری اراضی، حد مجاز آلاینده ها است.

بهرامی با اشاره به اینکه صدور مجوز واحدهای تولیدی، همانند دروازه ورود سرمایه‌های مردمی به بخش کشاورزی است، گفت: بهبود فضای کسب و کار، حذف استعلامات غیرضروری، رفع انحصار تهیه طرح‌های توجیهی، روان‌سازی و کاهش زمان بری فرآیند صدور مجوز باعث تسهیل و تسریع  ورود جریان سرمایه‌های مردمی به بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین بخش اقتصادی کشور است.

وی به فعال شدن سامانه سماک (سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی) به منظور توسعه دولت الکترونیک و راهبرد فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و اظهارداشت: در این سامانه  بیش از ۱۸۰نوع مجوزهای الکترونیکی کسب و کار در حوزه های کشاورزی صادر می‌شود.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزایش رضایت، حذف بروکراسی، تسریع و تسهیل در امور ارباب رجوع، دسترسی به آمار و اطلاعات مجوزها و پروانه‌های صادر شده و در حال صدور به منظور تحلیل و گزارش‌گیری و نظارت بر فعالیت‌های صدور مجوزها در همه سطح‌های اجرائی و کارشناسی از مزایای این سامانه است.

بهرامی افزود: در راستای اجرای اصل ۴۴ هم اکنون واگذاری صدور مجوزات دام و طیور، صدور پروانه های گلخانه و پرورش قارچ، صدور مجوزات شیلات، به امور تشریفات و صدور پروانه ها و مجوزها به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار شده  است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۶۷هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است و سالانه ۱.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان برداشت می‌شود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا