غذای ایرانی با قارچ

کتلت لوبیا و قارچ یک غذای گیاهی و سریع

طرز تهیه کتلت لوبیا و قارچ

یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی کتلت می‌باشد. کتلت انواع مختلفی دارد. امروز ما دستور پخت کتلت لوبیا و قارچ را در نظر داریم آموزش دهیم. در این غذا از گوشت استفاده نشده و پروتئین آن با قارچ تامین می شود، از این رو یک غذای گیاهی محسوب می‌شود.

جهت پخت کتلت لوبیا و قارچ به چه موادی لازم است؟

  1. سیب‌زمینی3 عدد ( متوسط)
  2. قارچ: 300 گرم
  3. پیاز: 1 عدد ( متوسط)
  4. کنسرو لوبیا: 1 قوطی
  5. سیر: 2 حبه
  6. تخم‌مرغ1 عدد
  7. روغن و زردچوبه و نمک و فلفل: به میزان لازم

نحوه تهیه کتلت لوبیا و قارچ

ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد کنید. یک ماهیتابه را بردارید درون آن مقداری روغن بریزید. داغ که شد پیازها را داخل آن بریزید. سیرها را رنده کنید و به مواد داخل ماهیتابه بیفزایید. قارچ‌ها را نیر اسلایسی ریز کنید و به مواد اضافه کنید. کمی تفت دهید تا آب مواد تمام شود.

سیب زمینی‌ها را آبپز کنید. آب کنسرو لوبیا را بگیرید. نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار دلخواه به مواد اضافه کنید. سپس همه‌ی موادی که آمده کرده‌اید را داخل میکسر بریزید و بگذارید خوب ریز و مخلوط شوند.

یک ماهیتابه را بردارید درونش کمی روغن بریزید و مواد را در آن بریزید تا بپزند. دگیر کوکو یا کتلت شما آماده است. می‌توانید آن را با انواع سس‌ها، سالاد، ماست و حتی سس قارچ نیز میل بفرمایید.

امیدواریم که از طبخ و این غذای گیاهی خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ، را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه