غذای ملل با قارچ

بورک گوشت و قارچ غذای بین المللی

بورک یک غذای محبوب کشور ترکیه است بورک را در انواع مختلف درست میکنند

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای بین المللی لذیذ و جذاب که به عنوان پیش غذا هم محسوب می شود، رفته ایم. در این مقاله طرز تهیه بورک گوشت و قارچ را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. بورک یک غذای محبوب کشور ترکیه است؛ بورک را در انواع مختلف درست میکنند مانند بورک گوشت و مرغ و سبزیجات و… باید یادآور شد که مردم کشور ترکیه این غذا را در تمام وعده ها سرو میکنند حتی عصرانه و صبحانه.. لطفا در ادامه با طرز تهیه این پیش غذای لذیذ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  • گوشت چرخ‌کرده۳۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد
  • قارچ: ۱۰ عدد
  • فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
  • جعفری خورد شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه و زیره: به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • خمیر یوفکا یا خمیر فیلو: به تعداد لازم
  • تخم مرغ۱ عدد
  • شیر: ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه:

ابتدا باید پیاز را نگینی و ریز خورد کنید و درون کمی روغن تفت دهید. در بورک نباید زیاد روغن بریزید چون چرب بودن مواد باعث پاره شدن خمیر یوفکا می‌شود بعد از این که پیاز را سرخ کردید گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت پخته شود و تغییر رنگ بدهد. فلفل دلمه‌ای را نگینی خورد کنید و به گوشت اضافه کنید و تفت دهید. قارچ‌های پوست گرفته‌شده و ورقه شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید؛ هنگامی‌که قارچ را اضافه می‌کنید حرارت را زیاد کنید تا قارچ‌ها آب نیندازند.

بهتر است همه‌ی مواد داخل بورک خیلی ریز باشند چون در این صورت راحت‌تر می‌توانید خمیر یوفکا را بپیچانید سپس جعفری خورد شده را اضافه کنید و تفت دهید. حالا باید رب و ادویه‌ها را به موادتان اضافه کنید. مواد داخل بورک آماده است آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا کمی خنک شود. در این مرحله باید مواد را داخل خمیر به آرامی و باحوصله بگذارید. خمیر یوفکا را دو ساعت قبل از مصرف از فریزر خارج کنید و در دمای محیط قرار دهید تا از حالت انجماد خارج شود.

روی بسته خمیر با چاقو چند شیار کوچک بکشید تا هوا داخل خمیرها جریان پیدا کند. به هیچ‌وجه بسته‌بندی خمیر را باز نکنید چون خمیرها در مقابل جریان هوا به سرعت خشک می‌شوندتخم مرغ را در ظرفی بشکنید و با شیر مخلوط کنیدیک لایه خمیر پهن کنید و روی آن را تخم مرغ و شیر بمالید تا خمیر مرطوب شود و در هنگام رول کردن نشکند. مواد را روی ابتدای خمیر بریزید و شروع به رول کردن خمیر بکنید. تمام مواد را به همین صورت داخل خمیرها بریزید. مقداری روغن داخل تابه بریزید و بگذارید روی حرارت تا داغ شود. بورک ها را داخل روغن داغ بیندازید و بگذارید تا سرخ شوند. می‌توانید روی بورک ها را تخم مرغ بمالید و آن‌ها را درون فر قرار دهید تا روی آنها طلایی یا برشته شود. سپس بورک گوشت و قارچ ما آماده است و می توانید آن را در کنار سیب زمینی سرخ شده و انواع سس سرو نمایید.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا