غذای ملل با قارچ

رامن ‌ژاپنی به سبک سرآشپز معروف نیها میشرا

طرز تهیه رمن ژاپنی خوشمزه برای ذائقه های مختلف

در سری مقالات آموزش آشپزی این بار سراغ یک غذای بین المللی یعنی طبخ رامن ‌ژاپنی رفته ایم. درست کردن یک کاسه رمن ‌ژاپنی برای بسیاری یک هنر محسوب می شود. سرآشپز‌ها سال‌هاست تلاش می کنند تا یک پرس رمن عالی درست کنند. در ادمه با طرز تهیه رمن ژاپنی به سبک سرآشپز معروف نیها میشرا با ما همراه باشید.

وقتی از میشرا درباره پخت رامن ‌ژاپنی در خانه می پرسم، او توضیح می دهد که چرا افراد در پخت این غذا اشتباه می کنند. او می گوید: «شایع ترین اشتباهی که مردم هنگام پخت رمن مرتکب می شوند این است که به آماده سازی نودل یا آب سوپ توجه کافی ندارند.»

سرآشپز میشرا توضیح می دهد که او اسرار دستوالعمل پخت رمن را در سینه‌اش محفوظ نگه داشته است. اگر می خواهید رامن خوشمزه خود را بپزید، این دستور تهیه رامن گوشت گاو شویو است که می توانید از آن الهام بگیرید.

دستور پخت رامن ‌ژاپنی:

مواد لازم:

۲۵۰ گرم گوشت گاو استیکی

۳ قاشق غذاخوری سس سویا

۱ قاشق غذاخوری روغن کنجد

۹۵۰میلی لیتر آب مرغ بدون نمک

۱۰۰ گرم قارچ شیتاکه که ساقه و کلاهک جدا شده باشد

نصف یک قطعه زنجبیل

۲ حبه سیر له شده

۲ قاشق غذاخوری روغن کانولا

۲۲۵ گرم جوانه بروکسل خرده شده

نصف قاشق غذاخوری خمیر میسو (خمیر سویا پخته و له شده)

۲ کیلوگرم نودل کویو رمن (از نودل معمولی هم می توان استفاده نمود)

۱ قاشق غذاخوری سرکه

یک چهارم پیاز سبز خرد شده

طرز تهیه رامن ‌ژاپنی:

استیک، یک قاشق غذالخوری سس سویا و روغن کنجد را در یک ظرف دردار یا کیسه زیپ دار ترکیب کنید. اگر از کیسه استفاده می کنید، کیسه را ببندید، تمام هوا را خارج کنید و کیسه را به آرامی ماساژ دهید تا مطمئن شوید استیک بخوبی با مواد مخلوط شده است. حداقل ۲ ساعت و حداکثر تا ۱۲ ساعت آن را در محیط سرد مثل یخچال قرار دهید.

یک فنجان آب، ساقه قارچ شیتاکه، زنجبیل، لیمو ترش و سیر را در یک قابلمه بزرگ مخلوط کنید و برای ۱۵ دقیقه بپزید. نگذارید جوش بزند، سپس حرارت را کم کنید و گرم نگه دارید.

در همین حال، یک ماهیتابه چدنی را روی روی آتش بگذارید تا بسیار داغ شود. روغن را اضافه کنید، سپس استیک را بپزید و ۴ دقیقه تفت دهید تا قهوه ای شود. استیک را بچرخانید و جوانه بروکسل را به صورت یکنواخت در اطراف استیک به تابه اضافه کنید. استیک را برای ۴ دقیقه دیگر (با دمای حدود ۱۵۰ درجه فارنهایت) بپزید. حال استیک را خارج و روی یک ضرف بگذارد تا استراحت کند.

برای رامن ‌ژاپنی، کلاهک های قارچ شیتاکه را نازک برش زده و با باقیمانده جوانه بروکسل به ماهیتابه اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه بپزید تا جوانه بروکسل قهوه‌ای و و نرم شوند و بعد آنرا در کاسه‌ای کنار بگذارید.

حال ساقه های قارچ شیتاکه، زنجبیل، لیموترش و سیر را با قاشق سوراخ دار از آب جدا کنید.

میسو را در یک کاسه کوچک قرار دهید و یک چهارم فنجان از آب مواد اضافه کنید. هم بزنید تا حل شود و آنرا کنار بگذارید.

آب موادی را که از قبل دارید دارید حرارت دهید تا جوش بیاید و نودل را اضافه کنید تا مدت ۴ دقیقه بپزد. نودل را در بین دو کاسه تقسیم کیند و در قابلمه ذخیره کنید.

مخلوط میسو را در قابله به هم بزنید و روی حرارت قرار دهید و بگذارید ۲ دقیقه بپزد.

در حالی که آب مواد در حال گرم شدن است، استیک را برش دهید و روی نودل بریزید و همچنین جوانه بروکسل و شیتاکه را اضافه کنید.

سس را از روی حرارت بردارید و سرکه و ۲ قاشق غذاخوری باقی مانده سس سویا را با آن مخلوط کنید. بعد سس را روی کاسه ها بریزید و غذا را سرو نمایید.

در نهایت از خوردن غذای رامن ‌ژاپنی لذت ببرید.

نحوه طبخ غذای ملل با قارچ را در هاگ بیآموزید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا