آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ با فیلم آموزشی

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم دستور پخت خوراک مرغ و قارچ است. در ادامه با فیلم آموزشی طرز تهیه این خوراک مرغ و قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای خوراک مرغ با قارچ

 

  • سینه مرغ : ۴۰۰ گرم
  • قارچ : ۲۵۰ گرم
  • فلفل دلمه ای : ۲ عدد
  • پیاز متوسط : ۲ عدد
  • سیر : ۲ حبه
  • گوجه فرنگی متوسط : ۳ عدد
  • آویشن : ۱ قاشق چای خوری
  • نمک : به مقدار دلخواه
  • فلفل سیاه : نصف قاشق چای خوری
  • فلفل قرمز : نوک قاشق چای خوری
  • روغن : به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

 

مرحله اول آماده سازی و خرد کردن مواد اولیه

در ابتدای کار سینه مرغ را شسته و به صورت نواری خرد کنید و کنار بزارید. قارچ را هم به خوبی شسته و داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود و سپس به صورت حلقه‌ای خورد کنید. فلفل دلمه‌ای‌ها را شسته و به صورت نازک و نگینی ریز خورد کنید. پیاز و سیر را پوست کنده به شکل نگینی ریز خورد کنید و کنار بزارید.

مرحله دوم پخت اولیه مرغ

برای اینکه بوی مرغ گرفته شود، بهتر است که قبل از سرخ کردن، آن را همراه با مقداری آب، پیاز و یک قاشق چای خوری زردچوبه، در یک قابلمه بپزید.کف روی آب را هم بگیرید تا بوی بد مرغ از بین برود.

مرحله سوم سرخ کردن مرغ

یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود. سپس سینه مرغ پخته شده را اضافه کنید و با حرارت کم هم بزنید. زمانی که رنگ مرغ تغییر کرد، پیازهای نگینی را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا سبک شود و به رنگ طلایی برسد. سیرهای خورد شده را نیز داخل تابه بریزید تا بوی سیر آزاد و پخش شود و به هم زدن ادامه دهید.

مرحله چهارم اضافه کردن قارچ و فلفل دلمه

قارچ های اسلایس شده را به مخلوط مرغ و پیاز و سیر اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. زمانی که قارچ شروع به آب انداختن کرد، فلفل دلمه‌ای را به بقیه مواد اضافه کنید. زمانی که آب قارچ تبخیر شد و به خوبی پخت، نمک، فلفل سیاه، آویشن، فلفل قرمز و آویشن را روی مواد غذایی بریزید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. پخت خوراک قارچ و مرغ رو با تفت دادن ادامه دهید تا خامی ادویه‌ها از بین برود و کم کم بوی مطبوع خوراک پخش شود.

مرحله پنجم اضافه کردن گوجه به خوراک مرغ و قارچ

گوجه فرنگی‌ها را بشویید و به صورت نازک، خورد کرده و به قارچ و مرغ اضافه کنید و اجازه دهید گوجه ها خوب سرخ شوند. بعد از سرخ شدن گوجه ها، خوراک مرغ و قارچ آماده است و میتوانید آن را داخل یک ظرف سرو کشیده و به همراه خیار شور، ترشی و گوجه فرنگی نوش جان کنید.

 

خیلی از افراد هستند که مرغ را هر طوری که درست شود دوست ندارند و از طعم آن فراری‌ اند. اما در این دستور غذایی
ما به شما روشی را یاد خواهیم داد که از طرفداران مرغ شوید و با اشتیاق آن را میل کنید. در ادامه با طرز تهیه سینه مرغ
با سرکه بالزامیک و سیر آشنا می‌شوید.

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این خوراک مرغ و قارچ خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا