آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ایرانی با قارچ

طرز تهیه خورشت قارچ و مرغ با فیلم آموزشی

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی اصیل و خوشمزه رفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند. امروز می خواهیم دستور پخت خورشت قارچ و مرغ خوشمزه را آموزش دهیم. در ادامه با ویدیوی طرز تهیه خورشت قارچ و مرغ با ما همراه باشید.

 

مواد اولیه خورشت قارچ و مرغ

 

  • سیر : 2 حبه
  • سینه مرغ : ۳ عدد
  • پیاز درشت :  ۱ عدد
  • قارچ تازه : ۲۰۰ گرم
  • روغن  : به مقدار لازم
  • آرد :  ۱ ق چای خوری
  • رب :  ۱ ق غذا خوری
  • آبلیمو :  ۱ ق چای خوری
  • زعفران دم کرده :  ۱  ق غذا خوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه  : به مقدار لازم

خورشت قارچ و مرغ

طرز تهیه خورشت قارچ و مرغ

 

ابتدا سینه های مرغ را می شوییم و در آبکشی قرار می دهیم سپس روی تخته آشپزخانه به صورت مربع های متوسط خرد می کنیم و کنار می گذاریم. قارچ ها را با یک دستمال تمیز که داخل آب کرده ایم و آب آن را گرفته ایم و نمدار است تمیز می کنیم و سریع آبکش می کنیم و داخل آبکش قرار می دهیم سپس روی تخته آشپزخانه به صورت ورقه ورقه برش می دهیم.

در ادامه تکه مرغ را به همراه کمی فلفل سیاه و نمک و زردچوبه و زعفران مزه دار کنید و داخل تابه به همراه کمی کره و روغن سرخ کنید تا طلایی شود سپس از تابه خارج کنید.

پیاز را پوست می گیریم و آبکشی می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و سیر را نیز پوست می گیریم و می شوییم و خرد می کنیم و در تابه ای مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا داغ شود سپس سیر و پیاز را داخل تابه تفت می دهیم تا نرم شوند.

در ادامه قارچ ها را به پیاز و سیر اضافه کنید و برای چند دقیقه در قابلمه را بگذارید تا قارچ ها پخته شوند و تفت می دهیم تا کمی نرم شوند آن وقت در ادامه رب گوجه فرنگی را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد آرد را کم کم اضافه می کنیم و روی مواد کمی نمک ، فلفل می پاشیم و مخلوط می کنیم تا ادویه به خورد تمام آنها برود.

در ادامه تکه های مرغ را داخل قابلمه قرار دهید  آن وقت ۱ لیوان آب روی آن ها می ریزیم و کمی نمک،فلفل نیز روی گوشت ها می پاشیم و درب تابه را می گذاریم و حرارت را ملایم رو به کم می کنیم تا گوشت مرغ به همراه دیگر مواد پخته شود.

پس از اینکه مرغ پخته و نرم شد کمی زعفران دم کرده و کمی آبلیمو نیز به آن می افزاییم و صبر می کنیم تا خورشت جابیافتد. ۱۵ دقیقه بعد می گذاریم تا روی حرارت کم بماند و سپس خورشت را در ظرف می کشیم و با سیب زمینی سرخ شده می توانید تزئین کنید و با نان یا پلو سرو کنید.

 

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا