اخبار جهان در حوزه قارچ

مرگ دانشمند موشکی روس با قارچ سمی

دانشمند برجسته موشکی روس بر اثر مسمومیت با قارچ سمی درگذشت!!!

مرگ دانشمند موشکی روس با قارچ سمی، یک دانشمند برجسته در زمینه موشکی، پس از مسمومیت مرموز با قارچ غیرخوراکی در استان زادگاه پوتین، درگذشت!!! پروفسور ویتالی ملنیکوف 77 ساله، که ریاست دپارتمان موشک و سیستم های فضایی در RSC Energia را بر عهده داشت، به طرز مشکوکی بر اثر مسمومیت با قارچ سمی درگذشت. مرگ وی تنها چند هفته پس از فرود ناموفق فضاپیمای روسی “لونا 25” بر کره ماه اتفاق افتاد.

روزنامه Moskovskij Komsomolets چاپ مسکو ادعا کرده که مسمومیت با قارچ های غیرخوراکی، دلیل مرگ ناگهانی او بوده است. بنا به گزارشات پزشکان روسی، پس از 20 روز مداوا، نتوانستند ملکینوف را از مسمومیت شدید نجات دهند و وی جان خود را از دست داد. با این حال، چگونگی مسموم شدن او هنوز فاش نشده است.

خانواده آقای ملنیکوف گفته اند که او این قارچ ها را در جنگلی نزدیک خانه اش در خارج از مسکو چیده است و آنها را آبپز کرده و تنهای برای شام خورده است. به گفته آنان او چندین سال این کار را انجام داده بود و هرگز دچار مسمومیت نشده بود.

 طی 18 ماه گذشته از شروع جنگ اوکراین، تعدادی از رهبران نظامی، دانشمندان و منتقدان جنگ و مخالفان پوتین و حتی حامیان جنگ، با مرگ‌های عجیب و مشکوکی مواجه شده اند!

چند هفته پیش یک فضاپیمای بدون سرنشین روسی (لونا 25) که برای کاوش ماه فرستاده شده بود، پس از رفتن به مداری کنترل نشده به سطح آن سقوط کرد. مطبوعات و رسانه ها از آن به عنوان یک شکست شرم‌آور برای کشوری که اولین انسان را به فضا فرستاد، یاد کردند. لازم به ذکر است این اولین ماموریت فضایی روسیه در ماه پس از 47 سال بود!

آقای ملنیکوف در این پروژه هدایت موشک ها و سیستم های فضایی RSC Energia، را بر عهده داشت. یک روز پس از برهم خوردن رویای پوتین برای رفتن به ماه، رئیس این پروژه دچار مسمومیت با قارچ سمی شد و پس از 20 روز بستری بودن در بیمارستان درگذشت.

پروفسور ویتالی ملنیکوف 77 ساله، که ریاست دپارتمان موشک و سیستم های فضایی در RSC Energia
مرگ دانشمند موشکی روس با قارچ سمی

 

ویتالی ملکینف به عنوان محقق ارشد آژانس فضایی دولتی روسکوسموس کار میکرد و همچنین زمانی با همتایان خارجی خود از جمله در ناسا همکاری میکرد و همچنین به عنوان استاد در “دانشگاه دوستی مردم روسیه” فعالیت می کرد.

او نویسنده 291 مقاله علمی بود و از جمله معتبرترین دانشمندان فضایی روسی به شمار می رفت. مرگ ملکینف دانشمند موشکی روس با قارچ سمی، آخرین مورد از یک سری مرگ و میر غیرعادی و مشکوک در روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین است.

میخائیل ماروف اخترشناس و دانشمند فضایی دیگری که در مأموریت لونا 25 شرکت داشت، نیز  چند روز پس از سقوط این فضاپیما، به دلیل وخامت حال عمومی، در بیمارستان بستری شده است. لازم به ذکر است ماروف 90 سال سن دارد.

ماروف و ملینکوف هر دو در سنی بودند که ممکن است ناگهان مرگ به سراغ آنها بیاید، اما زمان بندی این اتفاقات مشکوک است. آیا هر دو در یک زمان بدشانس بودند، یا پوتین روز به روز بداخلاق تر می شود، یا دستیاران ترسناک او بیشتر مشتاق مرگ هستند؟!؟

یوگنی پریگوژین (رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر)
یوگنی پریگوژین (رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر) در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی موسکو درگذشت!
محتوا پنهان
1 فهرستی از افراد سرشناس روسی که از زمان آغاز جنگ اوکراین به طرز مشکوکی جان باخته‌اند

فهرستی از افراد سرشناس روسی که از زمان آغاز جنگ اوکراین به طرز مشکوکی جان باخته‌اند

ترس از ترور از زمان شورش یوگنی پریگوژین (رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر) که چند ماه پس از کودتای نافرجام در یک سوء قصد آشکار (سقوط جت شخصی) کشته شد، افزایش یافته است. در ادامه مرگ دانشمند موشکی روس با قارچ سمی بخوانید.

کریستینا بایکوا – 23 ژوئن 2023

کریستینا بایکوا، معاون یک بانک روسی، از پنجره آپارتمان طبقه یازدهم خود در مسکو سقوط کرد و جان باخت. این جوان 28 ساله در همان روزی سقوط کرد که PMC واگنر شورش و رویکرد خود را به مسکو آغاز کرد. بایکووا برای لوکو بانک کار می کرد، یک بانک تجاری که دفتر مرکزی آن در مسکو قرار داشت و سرمایه سهام آن “سرمایه گذاران خارجی معتبر” بود.

گریگوری کلینیشوف – 17 ژوئن 2023

جسد دانشمند سازنده بمب های گرما هسته ای روسیه در آپارتمانش در مسکو پیدا شد و گزارش های رسمی حاکی از خودکشی او بود. جسد گریگوری کلینیشوف 92 ساله با یک یادداشت خودکشی همراه بود! فیزیکدان سابق شوروی-روس یکی از خالقان بمب هیدروژنی شوروی RDS-37 بود. کمیته تحقیقات روسیه گفت که در حالی که “جراحات گردن مشخصه حلق آویز کردن” بر روی جسد یافت شد، تحقیقات برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک پرونده جنایی باید در مورد مرگ وی شروع شود یا خیر در حال انجام است.

آرتیوم بارتنف – 8 ژوئن 2023

جسد قاضی منصوب شده توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین پس از سقوط در دوازده طبقه از پنجره آپارتمانش پیدا شد. جسد آرتیوم بارتنف 42 ساله صبح روز 8 ژوئن در بیرون ساختمان آپارتمانش در شهر کازان پیدا شد. او قرار بود در یک دادگاه آن روز صبح قضاوت کند. بارتنف یک قاضی فدرال بود که ریاست پرونده های اداری و مدنی را بر عهده داشت.

پیوتر کوچرنکو – 20 مه 2023

یک مقام ارشد روسیه در پرواز  از کوبا به روسیه بر اثر بیماری درگذشت. پیوتر کوچرنکو، وزیر امور خارجه و معاون وزیر علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه، به همراه هیئت خود از این کشور آمریکای لاتین به عنوان بخشی از سفر دولتی به این کشور بازگشته بود. هواپیمای او در شهر Mineralnye Vody روسیه در نزدیکی مرز گرجستان فرود اضطراری داشت و پزشکان سعی کردند او را نجات دهند. این سیاستمدار قبلاً علناً از اشغال اوکراین توسط روسیه انتقاد کرده بود و جنگ را “تهاجم فاشیستی” خواند و برای “درجه وحشیگری دولت” متاسف بود.

نیکولای بورتسف – 23 آوریل 2023

جسد نیکولای بورتسف مولتی میلیونر 77 ساله در خانه خود در منطقه لیپتسک روسیه پیدا شد، اما هیچ دلیلی برای مرگ وی ارائه نشد. ثروت او بیشتر از طریق فروش شرکت نوشابه‌ سازی‌اش به پپسی در سال 2008 به دست آمد. بورتسف، همچنین یک سیاستمدار شوروی سابق بود که به دلیل حمایت خود از جنگ در اوکراین، در لیست تحریم های اتحادیه اروپا، ایالات متحده، کانادا، سوئیس، استرالیا، ژاپن، اوکراین و نیوزیلند قرار گرفت.

ایگور شکورکو – 4 آوریل 2023

جسد مقام سازمان انرژی روسیه در سلول خود در یک بازداشتگاه واقع در سیبری پس از متهم شدن به دریافت رشوه 5000 پوندی پیدا شد. ایگور شکورکو معاون مدیر کل شرکت انرژی روسیه یاکوتسکنرگو بود. این مرد 49 ساله یک روز قبل از پیدا شدن جسد خود، درخواست تجدید نظر در مورد این اتهام را ارائه کرده بود.

ویاچسلاو روونیکو – 22 فوریه 2023

در 22 فوریه ویاچسلاو روونئیکو، غول نفتی و که گمان می رود جاسوس جنگ سرد باشد، بیهوش در خانه اش پیدا شد و پزشکان نتوانستند او را احیا کنند. بر اساس گزارش ها، جاسوس سابق 59 ساله با رئیس اطلاعات خارجی ولادیمیر پوتین نزدیک بود. جزئیات دیگری در مورد مرگ او منتشر نشده است، اگرچه طبق گزارش ها، هیچ نشانه ای از مرگ خشونت آمیز در بدن او یافت نشد. در ادامه مرگ دانشمند موشکی روس با قارچ سمی بخوانید.

مارینا یانکینا – 16 فوریه 2023

جسد مارینا یانکین، رئیس بخش پشتیبانی مالی وزارت دفاع برای منطقه نظامی غربی، پس از سقوط از پنجره یک بلوک  واقع در برجی 16 طبقه در سن پترزبورگ، در اوایل سال جاری پیدا شد. متحد 58 ساله پوتین نقش کلیدی در تامین مالی جنگ اوکراین داشت.

ولادیمیر ماکاروف – 13 فوریه 2023

ژنرال ارشد روسی فقط چند روز بعد از بازنشستگی درگذشت.  جسد ولادیمیر ماکاروف 77 ساله یک هفته پس از برکنار شدن از سمت خود توسط رئیس جمهور روسیه در روستای گولیکوو پیدا شد. گزارش های تایید نشده نشان می دهد که ژنرال پس از برکناری دچار افسردگی عمیقی شده بود.

دیمیتری پاووچکا – 26 ژانویه 2023

مدیر سابق چندین شرکت بزرگ روسی، از جمله شرکت فضایی «روسکاسموس»، در آتش سوزی در خانه خود در مسکو زنده زنده سوخت. دیمیتری پاووچکا 49 ساله در آپارتمان خود در طبقه 16 یک آسمان خراش بود و گفته می شود که آتش توسط سیگاری شروع شده است که وی قبل از خواب روشن کرده بود.

ماگومد عبدالعف – 5 ژانویه 2023

ماگومد عبدالعف، وکیل و سیاستمدار سابق، در اوایل سال جاری هنگام عبور از خیابان بر اثر برخورد یک خودرو کشته شد. این مرد 61 ساله نخست وزیر سابق جمهوری داغستان بود و در پایتخت آن ماخاچکالا کشته شد. عبدالله اف پس از ضربه به بیمارستان منتقل شد، اما به دلیل شدت جراحات، نجات پیدا نکرد.

الکسی ماسلوف – 25 دسامبر 2022

الکسی ماسلوف، فرمانده سابق نیروی زمینی روسیه در روز کریسمس سال گذشته در بیمارستان نظامی مسکو درگذشت. ژنرال ارتش روسیه بین سال‌های 2004 تا 2008 به عنوان فرمانده خدمت کرد و زمانی نماینده روسیه در ناتو بود، قبل از اینکه در سال 2011 از خدمت بازنشسته شود. طبق گزارش‌ها، این ژنرال 69 ساله از نزدیکان پوتین و از حامیان جدی جنگ اوکراین بود.

الکساندر بوزاکوف – 24 دسامبر 2022

رئیس شرکت کشتی سازی روسی در شب کریسمس به طور ناگهانی درگذشت و هیچ دلیلی ارائه نشد. کارخانه کشتی سازی مورد بحث در سنت پترزبورگ مستقر است و در ساخت زیردریایی های غیر هسته ای تخصص دارد. بوزاکوف یک روز پس از شرکت در مراسم شناور شدن یک زیردریایی تهاجمی جدید دیزلی-الکتریکی، جان باخت.

پاول آنتوف – 24 دسامبر 2022

پاول آنتوف، سرمایه‌دار سوسیس‌ساز روسی، پس از سقوط از پنجره در هتل بین‌المللی سای در رایاگادا، هند جان باخت. این مرد 65 ساله تولد خود را در این ملک جشن می گرفت.

آنتوف که به عنوان یک تولید کننده عمده محصولات سوسیس در روسیه شناخته می شود، معاون سابق مجلس قانونگذاری استان محل تولد ولادیمیر پوتین نیز بود. مرگ او به دلیل انتقادات قبلی از جنگ اوکراین از طریق واتس اپ در ماه ژوئن مشکوک تلقی شده است. در ماه ژوئیه، آنتوف اظهارات خود را پس گرفت و پیامی را در رسانه های اجتماعی منتشر کرد که در آن جزئیات حمایت از رئیس جمهور “وطن پرست” کشورش را نشان می داد.

ولادیمیر بایدنوف – 22 دسامبر 2022

ولادیمیر بایدنوف در کنار آنتوف به هتل بین المللی سای رایاگادا سفر کرد. این همسفر 61 ساله دو روز قبل از آنتوف بر اثر سکته قلبی درگذشت و جسد او در محاصره بطری های شراب پیدا شد. بایدنوف و آنتوف به همراه یکدیگر در این سفر بی بازگشت بودند!

دیمیتری زلنوف – 9 دسامبر 2022

دیمیتری زلنوف، میلیاردر روسی و سرمایه دار املاک و مستغلات در حین تعطیلات در ریویرای فرانسه بر اثر سقوط از پله ها درگذشت. این مرد 50 ساله هنگام صرف غذا با دوستانش به طور ناگهانی حالش بد شد و پس از سقوط از پله ها به سرش آسیب جدی دید. او در بیمارستانی در نیس درگذشت.

گریگوری کوچنوف – 7 دسامبر 2022

یک طراح گرافیک برجسته و منتقد دولت، از بالکن منزل خود در شهر نیژنی نووگورود در غرب روسیه سقوط کرد و جان باخت. مدیر خلاق 41 ساله در آپارتمانش بود که پلیس برای انجام بازرسی به آپارتمانش رسید. به گزارش خبرگزاری محلی نیماش، کوچنوف در را به روی پلیس باز کرد، حکم بازرسی را که به او ارائه شده بود را امضا کرد، سپس به بالکن آپارتمانش رفت و به زمین افتاد!

ویاچسلاو تاران – 25 نوامبر 2022

یک سرمایه دار رمزارز روسی پس از برخاستن هلیکوپترش از سوئیس برای پرواز به خانه خود در موناکو در یک حادثه سقوط جان خود را از دست داد. هر دو سرنشین این بالگرد یعنی ویاچسلاو تاران 53 ساله و خلبان 35 ساله، در این سانحه کشته شدند. طبق گزارش ها، این هلیکوپتر در هوای خوب و صاف پرواز می کرد و علت سقوط مشخص نیست.

نیکولای پترونین – 12 اکتبر 2022

نیکولای پترونین، سیاستمدار روس و معاون دومای دولتی در دوره های هفتم و هشتم، بر اثر عوارض کووید-19 درگذشت. این مرد 46 ساله از متحدان نزدیک پوتین و از نزدیکان کرملین بود و او را “واندرکاند گاز” روسیه می نامیدند.

آناتولی گراشچنکو – 21 سپتامبر 2022

رئیس سابق انستیتوی هوانوردی مسکو سپتامبر گذشته پس از سقوط از پله‌های داخل موسسه درگذشت. آناتولی گراشچنکو، 72 ساله، 45 سال از عمر خود را صرف کار در این موسسه کرد.

ولادیمیر سونگورکین – 14 سپتامبر 2022

ولادیمیر سونگورکین 68 ساله، سردبیر روزنامه کومسومولسکایا پراودا و یکی از متحدان کلیدی ولادیمیر پوتین، پس از سکته مغزی و خفگی در هنگام ناهار درگذشت.

ایوان پچورین – 10 سپتامبر 2022

مدیر هوانوردی شرکت توسعه خاور دور و قطب شمال روسیه (KRDV)، ایوان پچورین، سپتامبر گذشته پس از سقوط از یک قایق موتوری در دریای ژاپن جان باخت. جسد این تاجر 39 ساله روسی دو روز بعد در ساحل پیدا شد.

راویل ماگانوف – 1 سپتامبر 2022

رئیس 67 ساله لوک اویل (یک شرکت انرژی چند ملیتی روسی) پس از سقوط از طبقه ششم بیمارستان مسکو جان خود را از دست داد. هیئت مدیره لوک اویل به ریاست راویل ماگانوف، رئیس، اوایل همان سال بیانیه ای صادر کرده بود و خواستار پایان سریع جنگ در اوکراین شده بود. ماگانوف تنها مرگ غیرقابل توضیح در شرکت لوک اویل پس از این بیانیه نبود.

دن راپوپورت – 14 آگوست 2022

دانیل راپوپورت، مدیر مالی لتونیایی-آمریکایی، منتقد صریح ولادیمیر پوتین، سال گذشته پس از سقوط از آپارتمان بلند خود در واشنگتن دی سی درگذشت. این تاجر 52 ساله از اوکراین به آمریکا نقل مکان کرده بود، جایی که تا آغاز تهاجم روسیه در فوریه 2022 با همسر دوم خود زندگی می کرد.

یوری ورونوف – 4 ژوئیه 2022

مدیرعامل 61 ساله شرکت حمل و نقل آسترا در تابستان گذشته بر اثر اصابت گلوله به سر درگذشت. یوری ورونوف در حالی که یک تفنگ تپانچه در همان نزدیکی پیدا شده بود در استخر شناور پیدا شد. کشتیرانی آسترا یک پیمانکار فرعی برای شرکت انرژی چند ملیتی روسیه، گازپروم، بزرگترین شرکت سهامی عام گاز طبیعی جهان است که شاهد مرگ اسرارآمیز تجار دیگر مرتبط با آن بوده است. در ادامه مرگ دانشمند موشکی روس با قارچ سمی بخوانید.

الکساندر سابباتین – 8 مه 2022

الکساندر ساببوتین، میلیاردر روسی و عضو هیئت مدیره لوک اویل، پس از مشورت با شمن ها(مبلغان مذهبی که ادعای ارتباط با عوالم دیگر را دارند) برای درمان خماری درگذشت. شمن ها او را با زهر وزغ از طریق بریدگی روی پوستش درمان کردند. او چندی بعداً مرده پیدا شد.

مرگ او دو ماه پس از آن اتفاق افتاد که هیئت مدیره LUKOIL بیانیه ای در انتقاد از جنگ در اوکراین و خواستار پایان سریع درگیری ها صادر کرد.

آندری کروکوفسکی – 1 مه 2022

مدیر کل یک پیست اسکی متعلق به گازپروم، از صخره سقوط کرد و جان باخت. بنا بر گزارش ها، آندری کروکوفسکی 37 ساله هنگام پیاده روی از صخره سقوط کرد.

سرگئی پروتوسنیا – 19 آوریل 2022

سرگئی پروتوسنیا 55 ساله، سرمایه دار گازی روسی، آوریل گذشته در یک خانه اجاره ای لوکس اسپانیایی به دار آویخته شد. جسد همسر و دختر نایب رئیس سابق نواتک نیز که با ضربات چاقو و تبر به قتل رسیده بودند، در تخت خود پیدا شدند.

ولادیسلاو آوایف – 18 آوریل 2022

جسد ولادیسلاو آوایف، نایب رئیس گازپرومبانک، در کنار همسر و دخترش در آپارتمانش در مسکو، درست یک روز قبل از پروتوسنیا پیدا شد. بر اساس گزارش‌های رسانه‌های کرملین، آوایف، 51 ساله، قبل از کشتن خود به خانواده‌اش شلیک کرده، اگرچه رسانه‌های دیگر استدلال می‌کنند که قتل-خودکشی ممکن است صحنه‌سازی شده باشد.

واسیلی ملنیکوف – 23 مارس 2022

جسد مالک شرکت تامین کننده تجهیزات پزشکی MedStom در مارس گذشته در خانه خود در نیژنی نووگورود، غرب روسیه پیدا شد. واسیلی ملنیکوف 43 ساله به همراه همسر و دو پسرش همگی با ضربات چاقو کشته شدند.

میخائیل واتفورد – 28 فوریه 2022

جسد میخائیل واتفورد الیگارش(لقب میلیاردهای روسی که به حکومت شوروی سابق وابسطه بودند) متولد اوکراین در فوریه 2022 در گاراژ خانه اش در ساری، پیدا شد. این تاجر 66 ساله در اوایل دهه 2000 به بریتانیا نقل مکان کرده بود و پس از نقل مکان نام خانوادگی خود، تولستوشیا، را به واتفورد تتغییر داده بود.

الکساندر تیولاکوف – 25 فوریه 2022

معاون مدیر کل مرکز اسکان یکپارچه گازپروم، اولین تاجر روس بود که پس از شروع جنگ در اوکراین کشته شد. جسد الکساندر تیولاکوف 61 ساله صبح روز بعد از حمله روسیه به اوکراین در گاراژ خانه خود در سن پترزبورگ پیدا شد.

همچنین جسد یکی دیگر از مدیران گازپروم، لئونید شولمن 60 ساله (مدیر حمل و نقل شرکت) در 30 ژانویه، تنها چند هفته قبل از شروع تهاجم روسیه به اوکراین، در استخر خون خود، در وان حمام خانه اش در لنینگراد، پیدا شد.

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: lbc.co.uk و washingtontimes.com و themessenger.com

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا