اخبار جهان در حوزه قارچ

کنفرانس روانگردان ها با محوریت مجیک ماشروم در دنور!

چهارمین کنفرانس Psychedelic Science 2023 با محوریت قارچ جادویی

چهارمین دوره کنفرانس روانگردان ها (Psychedelic Science 2023) با محوریت مجیک ماشروم، قرار است بین روزهای 21 الی 26 ژوئن 2023 در شهر دنور، ایالات متحده برگزار گردد. هزاران نفر از شرکت کنندگان در کنفرانس این هفته در مرکز شهر دنور گرد هم می آیند تا در مورد آینده داروهای روانگردان، مانند انواع مجیک ماشروم و MDMA بیاموزند. رویداد پنج روزه Psychedelic Science 2023، پزشکان و محققین، سیاستمداران، افراد مشهور و مرد معادی را به خود جذب می کند و موضوعات مختلفی شامل کشت و پرورش،تجارت و کاربردهای درمانی مجیک ماشروم ها را پوشش می دهد.

در مراسم  افتتاحیه این رویداد جرد پلیس، فرماندار دنور به سخرانی پرداخت؛ فرماندار جرد پولیس گفت: ما در بخش سلامت روان و رفتار، با چالش های بسیار بزرگی روبرو هستیم و می خواهیم برای غلبه بر این چالش ها، از فرصت هایی که روانگردان ها در اختیار ما می گذارند استفاده نماییم. ما می توانیم از قارچ های جادویی برای شکستن چرخه های اعتیاد به مواد مخدر یا الکل و مقابله با افسردگی شدید و اضطراب بعد از حادثه، استفاده نماییم و از این بابت بسیار هیجان زده هستیم.

کنفرانس مجیک ماشروم و روانگردان ها به میزبانی انجمن چند رشته ای برای مطالعات روانگردان (MAPS) که یک سازمان غیرانتفاعی واقع در منطقه بولدر می باشد، برگزار میگردد و تاکنون بیش از 11000 نفر برای شرکت در این رویداد ثبت نام کرده اند!

این همایش، چهارمین کنفرانس در نوع خود است که سازمان برگزار کننده آن را “بزرگترین کنفرانس روانگردان در تاریخ” توصیف می کند. شایان ذکر است که آخرین گردهمایی در سال 2017 در اوکلند، کالیفرنیا برگزار شد.

شرکت کنندگان در Psychedelic Science 2023 (کنفرانس روانگردان ها)
شرکت کنندگان در Psychedelic Science 2023 بزرگترین رویداد در مورد روانگردان ها با محوریت ماشروم ها

 

این رویدادها شامل جلساتی برای جانبازانی است که با PTSD(اضطراب بعد از سانحه) دست و پنجه نرم می کنند و  همچنین دانشمندانی درباره قارچ های جادویی و مبانی نوظهور، تحقیقات انجام می دهند. سخنرانان برجسته ای مانند ملیسا اتریج (نوازنده) و آرون راجرز (بازیکن مشهور فوتبال آمریکایی)، در این جلسات در مورد تجربیات خود با داروهای روانگرداناز جمله مجیک ماشروم ها، صحبت می کنند.

آرون راجرز در مورد استفاده از داروهای روانگردان می گوید: زیبایی در این سفرها یافتن عشق به خود است، زیرا بزرگترین پادزهر برای سم ضدیت با خود، عشق بی قید و شرط به خود است و تلاش برای یافتن آن سفری زیبا بود.

رمزی ابوئیتا یکی از اعضای پویش Decriminalize Nature Boulder County گفت: «این واقعاً هیجان انگیز است که ببینیم کنفرانس علوم روانگردان در اینجا یعنی دنور، چقدر زنده و شاداب در حال برگزاری است. این واقعیت که ما آزادانه در شهر  خودمان شاهد همچین گردهمایی هستیم، نشان می‌دهد که چقدر روحیه و هنجارهای جامعه تغییر کرده و چقدر فرهنگ روان‌گردان در جامعه ما عادی شده و انگ زدایی شده است.»

این کنفرانس نشان دهنده افزایش آگاهی فرهنگی و پذیرش گیاه پزشکی است که به دنبال تلاش های اخیر برای وارد کردن روانگردان ها به جریان اصلی درمان های پزشکی، صورت گرفته است.

جلسات و سخرانی های برگزار شده طی کنفرانس روانگردان ها Psychedelic Science 2023
جلسات سخرانی برگزار شده طی Psychedelic Science 2023

 

در سال 2019، ساکنان دنور به قانونی کردن قارچ‌های حاوی سیلوسایبین، (یک ترکیب روانگردان طبیعی) رأی دادند. سال بعد، اورگان اولین ایالت در کشور آمریکا بود که درمان با کمک سیلوسایبین، را قانونی کرد. پاییز گذشته، رأی دهندگان پارلمان کلرادو، پیشنهاد جرم زدایی داشتن برخی مواد روانگردان طبیعی را با 122 موافق، تأیید کردند که این اقدام همچنین چارچوبی برای استفاده از این مواد در محیط‌های درمانی ایجاد می‌کند. در سال‌های اخیر، مقامات ماساچوست، میشیگان، نیوجرسی و کالیفرنیا نیز مجازات‌ها را کاهش داده یا برخی از روان‌گردان‌ها را جرم‌زدایی کرده‌اند.

بلافاصله پس از تصویب گزاره 122، زک دورست یک شرکت مستقر در کلرادو اسپرینگز که کیت های پرورش قارچ جادویی را تولید میکند، بنام Wonderbags تأسیس کرد؛ این کیت های آماده به مشتریان کمک می کند تا بتوانند مجیک ماشروم و دیگر قارچ ها را در خانه پرورش دهند.

در طول کنفرانس روانگردان ها زک دورست در غرفه Wonderbag، حضور داشت و به سوالات مراجعین پاسخ می داد. وی همانطور در کنار کیسه های مرطوب قارچ های سفید و آبی ایستاده بود، به سوالات خبرنگاران پاسخ میداد و می گفت: ما طبق قوانین نمی توانیم سیلوسایبین را بصورت مستقیم بفروشیم اما می توانیم کیت پرورش ان را بفروشیم.

زک دورست موسس شرکت wonderbags
زک دورست موسس شرکت wonderbags فروشنده کیت های پرورش قارچ

 

این کیسه ها آماده رشد قارچ جادویی است و به ما امکان فروش آن را می دهد. در این روش شما می دانید که قارچ هایتان از کجا می آیند و می دانید در چه شرایطی رشد می کنند. شما نسبت به بهداشت آن اطمینان داردید و انرژی خود را روی آنها گذاشتیه اید که بسیار لذت بخش می باشد.

دورست می گوید: داروهای روانگردان طبیعی نظیر انواع مجیک ماشروم، به او در درمان افسردگی و کاهش انگیزه کمک کرده اند.

دورست گفت: «زمانی که شروع به تکامل این صنعت کردیم (بعد از تصویب Prop 122)، ما فقط به دنبال راه‌هایی بودیم که به جامعه ارزش اضافه کنیم و به دیگران کمک کنیم تا برخی از این تجربیات تغییر زندگی را داشته باشند.

قبل از این بسیاری از این مواد در سطح فدرال غیرقانونی بودند، زیرا پس از استفاده گسترده از آنها در دهه 1960، دولت فدرال برخی از روانگردان ها از جمله سیلوسایبین را به عنوان داروهای سطح 1 طبقه بندی کرد، به این معنی که آنها فاقد کاربرد پزشکی هستند و پتانسیل بالایی برای سوء استفاده دارند.

در نهایت، محققان شروع به درخواست مجوز از دولت فدرال برای مطالعه برخی از روانگردان ها کردند. پس از نتایج دلگرم‌کننده، سازمان غذا و دارو (FDA) با اعطای وضعیت «درمان پیشرفت‌کننده» به MDMA و درمان‌های به کمک سیلوسایبین، اجازه داده است تا برخی از این کارها با سرعت بیشتری پیش برود.

بسیاری از متخصصان پزشکی می گویند تحقیقات بیشتری برای درک بهتر خطرات این مواد و همچنین دوزهای مناسب و تعداد جلسات مورد نیاز است. گروه‌های خاصی از جمله کودکان، افراد باردار و کسانی که سابقه روان‌پریشی دارند، از برخی آزمایشات و کارآزمایی‌های بالینی کنار گذاشته می‌شوند، زیرا خطرات استفاده از روان‌گردان‌ها در این دسته افراد، کاملاً شناخته نشده است.

غرفه ها در Psychedelic Science 2023
یکی از غرفه ها در Psychedelic Science 2023

جو مور، یکی از بنیانگذاران Psychedelics Today (یک سازمان آموزشی درباره روانگردان ها) در برکنریج، در یکی از دو پادکستی که هر هفته منتشر می کند، اشاره کرد که با توجه به مسائل حقوقی پیرامون قارچ های جادویی، این کنفرانس بزرگ و قابل مشاهده احتمالاً برای برخی از شرکت کنندگان خطرناک است!

او به متخصصان پزشکی حاضر در این همایش، اشاره می کند که می توانند مجوزهای طبابت خود را به خطر بیندازند و همچنین به افرادی که بخشی از جنبش زیرزمینی روانگردان ها(کسانی که از قبل خدماتی مانند درمان با کمک روانگردان ارائه می دهند) هستند اشاره می کند.

مور گفت این کنفرانس روانگردان ها، برای من نوعی لحظه بیرون آمدن از کمین است! اینکه نشان دهیم ما اینجا هستیم… ما کار خود را انجام خواهیم داد و آن را به روش های مختلف انجام می دهیم و همه ما به اندازه کافی شجاع هستیم که اینجا با هم باشیم!

 

ترجمه از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: npr.org و kunc.org

 

بروزترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا