اخبار جهان در حوزه قارچ

پرورش قارچ در دفتر کار !!!

تبدیل شرکت به سالن کشت قارچ

پرورش قارچ در دفتر کار شاید برای بسیار افراد دور از ذهن باشد. معمولا شنیدن عنوان کشت قارچ ما را به یاد سوله های مرطوب و تاریک می‌اندازد، نه دفتر کار نورگیر با میز و کامپیوتر و دیگر وسایل.

عشق برخی افراد به قارچ ها ممکن است در حد جستجوی آن در طبیعت یا نهایتا پرورش آن در خانه باشد، اما برای اندرو گریفین، شهروند ساکن مدیسون، خیلی شدیدتر از این است! او کسب و کار پرورش قارچ داخلی شهری خود را به نام MicroMyco در یک فضای اداری کوچک واقع در شرق مدیسون، راه انداخته و از این طریق درآمد خود را افزایش داده است.

گریفین هیچ سابقه ای در کشاورزی ندارد و حتی مدرک دانشگاهی او در رشته اقتصاد است.

وی در قسمتی از دفتر اداری خود که در آن مشغول کار اقتصادی است، اقدام به راه اندازی پرورش قارچ نموده است. خودش در اینباره میگوید: من همیشه دوست داشتم یک تولید کننده باشم و تولید مواد غذایی نظیر قارچ نیز یک فعالیت اقتصادی است و با رشته من منافاتی ندارد! همچنین قارچ ها بهترین گزینه برای تولید مواد غذایی در محیطهای شهری می باشد.

او در دفتر خود چندین گونه قارچ از خانواده قارچ های صدفی و قارچ یال شیر پرورش میدهد. وی برای پرورش این قارچ ها از ضایغات کشاورزی محلی استفاده می کند و بگونه ای در حال بازیافت زباله های محل زندگی خود است.

پرورش قارچ در قسمتی از دفتر کار توسط اندرو گریفین
پرورش قارچ در قسمتی از دفتر کار توسط اندرو گریفین

وی فرایند رشد هرکدام از گونه ها را با دقت بررسی کرده و چگونگی پرورش آنها را با بالاترین بازدهی در یک فضای محدود، آموخته و بکار میگیرد. او با چیدن قفسه ها توانسته تا فضایی برابر با 1400 فوت مربع را به کشت قارچ، اختصاص دهد.
روش کار او دقیق و موفق بوده است، به گونه ای که وی حدودا 200 پوند (91 کیلوگرم) از انواع قارچ صدفی را در هفته، برداشت میکند. وی قارچ های پرورشی خود را به رستوران های منطقه مدیسون و چند فروشگاه محلی فروش مواد غذایی میفروشد. همچنین وی به تازگی وبسایت برند خود را راه اندازی کرده و از آن طریق نیز قارچ های خود را بدون واسطه، به فروش میرساند.

مشتریان وی همگی اذعان دارند که قارچ هایی که گریفین پرورش میدهد، به دلیل تازه بودن و سریعتر رسیدن به دست مشتریان، باکیفیت تر از محصولات موجود در بازار است که از کارخانجات و مزارع بزرگ می آیند.(زیرا ماندگاری قارچ کم است و با گذشت زمان کیفیت آن پایین می آید)

 

هدف گریفین این است که همیشه قارچ ها را تازه به مشتریان بدهد و مواد غذایی اطراف محل زندگی خود را تامین کند. وی میگوید که تقریبا هیچ تبلیغاتی برای محصولات خود نکرده است و مشتریان وی بصورت دهان به دهان، او را شناخته و از اون خرید میکنند.

 

اندرو گریفین قسمتی از شرکتش را به سالن کشت قارچ تبدیل کرده است
اندرو گریفین قسمتی از شرکتش را به سالن کشت قارچ تبدیل کرده است

 

گریفین علاوه بر تامین قارچ رستوران ها و فروشگاه های محلی، مقداری از وقت خود را  صرف آموزش جامعه می کند. او تورهای منظمی را در مزرعه میکرو قارچ خود برگزار می کند و مزایای زیست محیطی و سلامتی، کشت و مصرف قارچ را با دیگران به اشتراک می گذارد. همچنین برخی اوقات به طبیعت گردی و جستجوی قارچ های وحشی نیز می پردازد و قارچ های جمع آوری کرده را نیز درون وبسایت خود به فروش می رساند.

او در آینده قصد دارد تا کسب و کار خود را گسترش دهد و با همکاری افراد علاقمند، شعباتی را از برند پرورش قارچ خود، دایر کند. همچنین قصد دارد تا در آینده نزدیک پرورش قارچ مایتاکه و قارچ شاه صدف را نیز شروع کند.

او میگوید هرکسی می تواند در محیطی کوچک قارچ پرورش دهد و علاوه بر تامین مصرف شخصی، درآمد نیز داشته باشد.

از آنجایی که کارش در حال رشد است، او به دنبال نقل مکان به فضای بزرگتری در شهر است. وی قصد دارد تا کسب و کار کشت قارچ حود را تا 10 برابر رشد دهد، ولی همچنان می خواهد در کنارش، کار دفتری خود را نیز انجام دهد.

 

 

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز میباشد.
منبع: spectrumnews1.com و micromy.co

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا