انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

توزیع روزانه 750 تن قارچ در کشور

فرهنگ‌سازی مصرف قارچ با عرضه و تقاضا کاملا همخوانی دارد و هیچ مشکلی در توزیع نداریم

توزیع روزانه 750 تن قارچ در کشور، نیما باغبانی دبیر انجمن صنفی پرورش‌ دهندگان قارچ کشور گفت: طبق روال سنوات قبل، واحد‌های تولیدی در فصل سرما با حداکثر ظرفیت کار می‌کنند که براین اساس پیش‌بینی می‌شود تولید قارچ تا پایان سال به 210 هزار تن برسد.

او از توزیع روزانه 720 تا 750 تن قارچ در سطح کشور خبر داد و گفت: با فرهنگ‌سازی مصرف قارچ، میزان عرضه با تقاضا کاملا همخوانی دارد و هیچ مشکلی در توزیع نداریم.

وی نرخ کنونی هرکیلوگرم قارچ دکمه ای را سرمزرعه را 85 الی 95 هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت قارچ برای مصرف‌کننده بسته به کیفیت و مناطق مختلف توزیع 105 الی 130 هزار تومان است.

دبیر انجمن پرورش‌ دهندگان قارچ خوراکی، درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ گفت: امسال برآورد‌ها حاکی از آن بود که صادرات به 12 تا 14 هزار تن برسد، اما بدلیل تقاضای مناسب در بازار داخلی، پیشبینی می‌شود که حداکثر صادرات به 6 تا 7 هزار تن برسد. گفتنی است عمده صادرات قارچ به کشورهای عراق، قطر، امارات، عمان، ارمنستان در حال انجام است.

او ادامه داد: بنابر آمار تولید قارچ نسبت به 6 ماه ابتدای سال حدود 40 درصد افزایش داشته است چرا که در 6 ماه نخست سال، واحد‌های تولیدی حداکثر با 60 درصد ظرفیت فعالیت می‌کردند.

دبیر انجمن از ثبات قیمت قارچ در ماه‌های اخیر، خبر داد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که قیمت قارچ تا پایان سال تغییری نداشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *