انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

آمار توزیع روزانه قارچ

نیما باغبانی دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور، آمار توزیع روزانه قارچ کشور را در مصاحبه اخیر خود اعلام نمود.
او گفت: بنابر آمار روزانه 830 تا 850 هزار تن قارچ در سطح کشور تولید و عرضه می‌شود که براین اساس مشکلی در توزیع نداریم. همچنین کمبودی در عرضه نداریم.

وی قیمت هرکیلوگرم قارچ دکمه‌ای را سرمزرعه برحسب کیفیت، 85 الی 95 هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلوگرم قارچ برمبنای کیفیت در خرده فروشی‌ها بسته به منطقه، با قیمت 105 الی 130 هزار تومان عرضه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قارچ تا پایان سال به 200 تا 210 هزار تن برسد. برای سال آینده نیز پیش‌بینی می‌شود که با توجه به صدور پروانه‌های جدید و طرح توسعه واحد‌های قدیمی، تولید 5 تا 10 درصد افزایش یابد.

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ با اشاره به معضلات صنعت قارچ افزود: علی رغم آنکه مواد اولیه کمپوست قارچ شامل: کلش، کود مرغی و تمام ضایعات بخش کشاورزی است، اما واسطه گری و دلال بازی موجب شده تا مواد اولیه از دست تولیدکننده اصلی خارج شود. این روند سبب شد که چند ماه گذشته تولید کمپوست در کشور کاهش یابد و میزان تولید برآورده‌کننده نیاز بازار نباشد.

به گفته او، اگر برای رفع بحران تامین مواد اولیه کمپوست، تمهیداتی اتخاذ شود تا تولیدکننده بتواند بصورت مستقیم اقدام به خرید مواد اولیه کند، منجر به کاهش و تعدیل قیمت قارچ در بازار خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ گفت: در ابتدای سال برآورد‌ها برآن بود که صادرات قارچ به 13 تا 14 هزارتن برسد. اما بدلیل اتفاقات منطقه، میزان صادرات تا پایان سال، حداکثر به 6 تا 7 هزار تن می‌رسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

تمامی اخبار مربوط به انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور را در مجله خبری هاگ دنبال کنید.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا