اخبار جهان در حوزه قارچ

خوردن قارچ انوکی ممنوع شد

خوردن قارچ انوکی ممنوع است. وزارت بهداشت مریلند (MDH)، ادعا کرد که ممکن است قارچهای انوکی شرکت شادونگ یوهه بیوتکنولوژی (Shandong Youhe Biotechnology Co Ltd.) حاوی باکتری لیستریا باشد. بنابراین بهتر است مصرف‌کنندگان تا اطلاع ثانویه خوردن قارچ انوکی را متوقف کنند. نمونه‌های مورد آزمایش قارچ انوکی در اوایل ماه جاری، نشانگر وجود این باکتری در برخی از نمونه‌ها بوده است.

بر اساس این گزارش، غذای آلوده به لیستریا برای افراد باردار، نوزادان، افراد مسن و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، خطرات جبران ناپذیر خواهد داشت. این باکتری همیشه در اطراف ما وجود دارد. باکتری در روده حیوانات، بعضی از سبزیجات و میوه‌ها و خوراکیهای حاوی لیستریا وارد بدن ما می‌شود. البته از طریق فرد مبتلا به لیستریا هم قابل انتقال است.

علائم عفونت لیستریا:

دو چیز عفونت لیستریا برای انسان خطرناک است، اول اینکه لیستریا در محیط سرد حتی در یخچال هم خیلی خوب رشد می‌کند. دوم اینکه لیستریا می‌تواند داخل سلولهای درون سیستم ایمنی (ماکروفاژها) که در حالت عادی باکتریها را می‌کشند، زنده بماند. افراد با سیستم ایمنی در معرض خطر، این باکتری می‌تواند رشد کرده، از سلولی به سلول دیگر گسترش پیدا کند و موجب بیماری شود.

علائم عفونت لیستریا شامل گرفتگی معده، اسهال، استفراغ، تهوع و تب است. MDH به تمام افراد مسموم بر اثر قارچ‌ها، توصیه کرد با یک کلینیک مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرند. این آژانس به مصرف کنندگان توصیه کرده، علی رغم خواص قارچ انوکی، این محصولات از این شرکت را دور بریزند و دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری را دنبال کنند:

  • قارچ انوکی را قبل از سرو یا مصرف کاملا بپزید، از سرو یا مصرف خام آن خودداری کنید.
  • از قارچ انوکی خام به عنوان چاشنی استفاده نکنید.
  • قارچ انوکی خام را درست قبل از سرو روی غذاهای سوپ اضافه نکنید. قارچ انوکی آنقدر داغ نمی شود که لیستریا را بکشد.
  • قارچ انوکی را داخل غذاهای خام استفاده نکنید.
  • به قارچ انوکی را لمس نکنید و بعد از تماس دست‌ها را ضدعفونی کنید.
خطر مصرف قارچ انوکی
خطر مصرف قارچ انوکی

 

سخن پایانی:

MDH اظهار کرد به شرکت تولید کننده اخطار و بر روی کلیه محصولات شرکتهای مختلف نظارت کامل دارد. تا اطلاع ثانوی خرید انوکی از این شرکت و خوردن قارچ انوکی ممنوع است. ضمن هشدار مجدد تاکید کرد از شرکت متخلف این محصول خریداری نشود.


هاگ به کلیه علاقه مندان به این قارچ توصیه می‌کند در تهیه انوکی از این شرکت دقت کنند و در صورت خرید آنلاین از این شرکت یا خرید از نمایندگیهای آن در ایران، از مصرف آن اجتناب نمایند.

 

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه