اخبار جهان در حوزه قارچ

کشف بزرگترین قارچ بریتانیا !

قارچی به بزرگی یک گوسفند!

Mateusz Sztajnert-Bluj مرد جوان 36 ساله اهل Whitburn (شهر کوچکی در اسکاتلند)، در حین یک پیاده روی در جنگل، بزرگترین قارچ بریتانیا را پیدا کرد.

وی در حین پیاده روی در در پارک کانتری بیکریگز(Beecraigs) واقع در منطقه لوتیان غربی به مجموعه‌ ای از قارچ معروف به زین دریاد یا دم قرقاول (نوعی قارچ خوراکی)، برخورد که اندازه ای بسیار بزرگ داشت. این توده قارچ که به اندازه یک گوسفند میباشد، بر طبق اطلاعات ثبت شده بزرگترین قارچ کشف شده در جزیره بریتانیا می باشد.

 

ماتئوس 36 ساله هنگامی قدم زدن آخر هفته در پارک بیکریگز، این مجموعه قارچ را بر روی یک تنه درخت در حال پوسیدن، کشف کرد. او از زمان جوانی به گشت و گذار در جنگل علاقه داشت و از چند سال پیش بطور منظم هر آخر هفته به این کار می پردازد؛ اما تا کنون چنین قارچ بزرگی را ندیده بود.

وی که اطلاعاتی نیز درباره قارچ ها دارد، گفت: من مطمئن هستم که این قارچ پیدا شده از نوع (Dryad’s Saddle) است. من تاکنون قارچ های زیادی را پیدا کرده بودم اما این اولین باری بود که این نوع قارچ را پیدا کردم. من این قارچ بزرگ را به خانه نبردم، زیرا شنیدم که قارچ دم قرقاول، وقتی بالغ می شود چوب پنبه ای می شود و مزه خوبی ندارد.

زین دریاد بزرگترین قارچ سرپوش دار، بومی کشور انگلستان محسوب می شود و اغلب در اوایل سال ظاهر می شود و گاهی تا پایان تابستان رشد آن ادامه می یابد. این قارچ چوب رس (بر روی چوب رشد میکند) بوده و اغلب روی کنده های درختان مرده، یافت می شود.

ماتئوس میگوید که علاقه او به جستجوی گیاهان در طبیعت از سنین جوانی شروع شد. وی اضافه می کند: ماجرا جویی های من از سن نوجوانی زمانی که در هارتزلند بودم شروع شد. بعد ها هم که به ملک جدید خود در ویتبورن آمدم، این کار را ادامه دادم.

او میگوید: من اصالتا لهستانی هستم و حدس می زنم که ما ماجراجویی را در ژن های خود داریم.

من از حدود 3 سال پیش شروع به مطالعه درباره قارچ ها و پیدا کردن غذا در طبیعت، کردم. ابتدا از وبسایت هایی مانند wildfooduk.com، چیزهای یاد گرفتم. سپس به برخی از گروه های فیس بوکی پیوستم تا از تجربیات دیگران استفاده کنم و خودم نیز تجربیاتی را که کردم به اشتراک بگذارم. من چیزهای زیادی را برای شناسایی قارچ ها یاد گرفتم و باز هم در این مورد مطالعه می کنم.

 

*** اگر به قارچ های بزرگ و غول پیکر علاقه دارید می توانید همچنین می توانید مطلب بزرگترین قارچ های جهان را مطالعه نمایید.

 

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز میباشد.
منبع: edinburghlive.co.uk

 

جدیدترین اخبار جهان درباره قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا