پیش غذا و دسر با قارچ

سالاد ماکارانی و قارچ پیش غذای لذیذ و خوشمزه

سالاد ها یکی از سالم ترین و پرطرفدار ترین پیش غذا ها هستند که از ترکیب سبزیجات پدید می آیند

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک پیش غذای لذیذ و خوشمزه دیگر درست شده با قارچ رفته ایم. پیش غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم سالاد ماکارانی و قارچ است که بسیار مغذی و پر خاصیت است. سالاد ها یکی از سالم ترین و پرطرفدار ترین پیش غذا ها هستند که از ترکیب سبزیجات و دیگر مواد غذایی پدید می آیند و معمولا به صورت سرد سرو می شوند. سالاد ها انواع مختلفی دارند که اکثرا جزو غذاهای گیاهی محسوب می شوند و در خانه و هم رستوران ها در کنار غذا سرو می شوند. در ادامه با طرز تهیه سالاد ماکارانی و قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

ماکارانی شکل دار (پاستا): ۱ بسته
کالباس و یا سینه مرغ: ۲۵۰ گرم
خیار شور: ۳۰۰ گرم
ذرت پخته (کنسرو ذرت): ۳۰۰ گرم
کنسرو قارچ: ۳۰۰ گرم
سس سفید: به مقدار لازم
زیتون خرد شده: ۳۰۰ گرم
هویج رنده شده: ۱۰۰ گرم
نخودفرنگی پخته شده: ۲۰۰ گرم
نمک، فلفل و آب‌لیمو: به مقدار لازم

طرز تهیه:

بعد از اینکه ماکارونی‌ های شکل دار کاملاً نرم شدند آن‌ها را آبکش می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا سرد شوند. اگر بخواهیم سالاد را با مرغ تهیه کنیم، سینه مرغ را در یک قابلمه آب‌پز می‌کنیم. یک پیاز هم داخل قابلمه می‌اندازیم تا بوی مرغ را بگیرد. بعد از اینکه مرغ خوب پخت آن را از آب خارج می‌کنیم و با دست ریش‌ریش می‌کنیم.

اگر بخواهیم سالاد ماکارانی را با کالباس درست‌کنیم، کالباس را به‌صورت ریز مانند سالاد الویه خورد می‌کنیم. بعد تمام مواد را در یک ظرف بزرگ مخلوط می‌کنیم سپس ماکارونی پخته را با مواد مخلوط کرده و در انت‌ها سس، نمک، فلفل و آب‌لیمو را به مواد اضافه می‌کنیم.

برای تزیین و زیبا کردن سالاد ماکارونی مجلسی می‌توانیم از قالب‌های آماده، سبزیجات معطر، گوجه فرنگی، خیار شور و … استفاده نماییم. در صورتی که می‌خواهید سالاد ماکارانی شما رژیمی باشد می‌توانید به جای اضافه کردن سس مایونز از روغن زیتون و یا مخلوط ماست و آب‌لیمو استفاده کنید.

نوش جانتان!!!

امیدواریم که از تهیه و میل کردن این سالاد ماکارونی خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا