آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کتلت مرغ با قارچ و پنیر

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کتلت مرغ با قارچ و پنیر

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی پرطرفدار و خوشمزه یعنی کتلت رفته ایم. در این مقاله می خواهیم طرز تهیه کتلت مرغ با قارچ و پنیر را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه با طرز تهیه کتلت مرغ با قارچ و پنیر همراه ما باشید.

مواد لازم:
  1. نمک و فلفل: به میزان لازم
  2. ماست (خامه‌ای): 4 قاشق غذاخوری
  3. نشاسته (سیب‌زمینی یا آرد): 4 قاشق غذاخوری
  4.  تخم‌مرغ2 عدد
  5. پنیر چدار220 گرم
  6. سینه مرغ: نیم کیلو
  7. قارچ: نیم کیلو
  8. روغن (برای سرخ کردن): به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا قارچ‌ها را می‌شوییم و ریز خورد می‌کنیم و در تابه با کمی روغن داغ سرخ می‌کنیمقارچ‌های سرخ‌ شده را در یک کاسه می‌ریزیم تا خنک شوند. سینه مرغ را هم به تکه‌های خیلی کوچک خورد می‌کنیم. قارچ خنک شده را به مرغ خورد شده اضافه می‌کنیم45 قاشق ماست خامه‌ای اضافه می‌کنیم هم می‌زنیم و تخم‌ مرغ‌ها را اضافه می‌کنیم مخلوط می‌کنیم و آرد یا نشاسته رو اضافه می‌کنیم نمک می‌زنیم (حدود 1 تا 1 ونیم قاشق چای‌خوری) فلفل می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم پنیر رنده شده را اضافه می‌کنیم مواد رو خوب مخلوط می‌کنیم و 1 ساعت در یخچال می‌گذاریم. روغن را در تابه داغ می‌کنیم و مواد را قاشق داخل تابه سرخ می‌کنیم. وقتی یک طرف کتلت‌ها سرخ شد برمی گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. حالا کتلت مرغ و قارچ ما آماده سرو است.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای گیاهی خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا