اخبار اقتصادی صنعت قارچ

توسعه زنجيره اقتصاد توليد كشاورزی

حضور فعال در بازارهای بین‌المللی درگرو کیفیت بالای محصول و عرضه مستمر کالا به بازار است

توسعه صادرات و حضور فعال در بازارهای بین‌المللی درگرو قیمت تمام‌شده پائین تولید، کیفیت بالای محصول و عرضه مستمر کالا به بازار است. توسعه زنجيره اقتصاد توليد كشاورزی در دستور کار است.

راهکارهای اساسی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی صداوسیما؛ مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد، غلامرضا تقوی در توضیحات خود ضمن اشاره به زنجیره‌های ارزش اقتصادی به‌عنوان یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، افزود: این زنجیره‌ها به دو شکل عمودی و افقی تعریف می‌شود. این مسئول همچنین بیشتر توضیح داد: در زنجیره‌های افقی یک شرکت حقوقی یا یک شخص حقیقی تمام یا بخش اصلی از این حلقه‌ها را دنبال می‌کند.

تقوی در بخش بعدی توضیحات خود، گفت: این حلقه‌ها شامل نهاده‌ها، تولید و پرورش، فرآوری، بسته‌بندی و عرضه است.مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی  همچنین در مورد نحوه اجرایی شدن این روند، اضافه کرد: به دو شکل می‌توان این حلقه‌ها را ایجاد و درنهایت زنجیره ارزش را حمایت کرد.

این مسئول در رابطه با شرایط اولین مورد، توضیح داد: در حالت نخست برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که افراد متقاضی بتوانند تمامی این حلقه‌ها را خود مدیریت کنند و از هر حلقه سهم بری داشته باشند که این بحث به اقتصادی شدن واحدهای تولیدی کمک شایان توجهی خواهد کرد.

وی در توضیح حالت دوم، بیان کرد: حالت دوم بدین ترتیب است که یک سری از این حلقه‌ها وجود دارد منتها با شناسایی و برنامه‌ریزی ابتدا حلقه‌های مزبور به شکل یک تشکل جامع درآمده و درنهایت همه را در قالب یک مجموعه‌ای مدون و سازمان‌دهی می‌کنند.

تقوی در اختتامیه سخنان خود در خصوص توسعه زنجيره اقتصاد توليد كشاورزی، این نکته را یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی در هر دو حالت تاکنون برنامه‌های حمایتی خوبی انجام داده است.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =