قیمت قارچ دکمه‌ ای فله و بسته‌ بندی در بورس قارچ تهران

قیمت قارچ امروز تهران

قیمت قارچ دکمه‌ ای و قیمت انواع قارچ خوراکی روزانه در بورس قارچ تهران (بورس قارچ مهرآباد یا بازار قارچ لشگری) و همچنین قیمت قارچ بسته بندی و قارچ اسلایس شده در مراکز و بازار فروش قارچ در تهران و خرده فروشی‌ها، همه روزه در این صفحه منتشر می‌شود.

علاوه بر این نرخ مصوب اعلام شده قیمت قارچ دکمه‌ ای از سوی انجمن صنفی پرورش دهندگان و تولیدکنندگان قارچ کشور را می‌توانید در همین صفحه مشاهده نمائید.

قیمت قارچ خوراکی در تاریخ 28 اسفند 1402
نوع محصول قیمت بازار قیمت مصرف کننده
قارچ فله درجه یک سبد لوکس 80000
قارچ فله درجه یک سبد 77000
قارچ فله درجه یک کیسه 75000
قارچ فله درجه یک کیفیت متوسط 63000
قارچ فله درجه دو 50000
قارچ فله درجه سه 42000
قارچ بسته بندی ۲۰۰ گرمی 24.750 32.175
قارچ بسته بندی ۴۰۰ گرمی 48.730 64.350
قارچ بسته بندی ۸۰۰ گرمی 81.400 107.470
قارچ بسته بندی ۱۰۰۰ گرمی 93.500 123.200
قارچ اسلایس شده بسته بندی ۲۵۰ گرمی
قارچ اسلایس شده بسته بندی ۵۰۰ گرمی
قارچ اسلایس شده بسته بندی ۱۰۰۰ گرمی

 

قیمت روز قارچ

قیمت قارچ امروز تهران را همه روزه با ما دنبال کنید. قیمت قارچ امروز تهران و روزهای بعد رأس ساعت 9 صبح در سایت بارگذاری می‌شود. شما می توانید کامل‌ترین آرشیو از سال 1396 تا همین امروز را، به همراه جداول و نمودارهای ماهیانه تغییرات و نوسانات در سایت هاگ مشاهده نمایید. در صورت لزوم برای دستیابی زودتر به قیمت‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی ما که رأس ساعت 5 بامداد بارگذاری می‌شود اقدام کنید.

همچنین می توانید نرخ روزانه قارچ دکمه‌ ای را در وب اپیکیشن هاگ و از طریق کانال تلگرام هاگ با شناسه “hagg_co” و استوری های صفحه اینستاگرام هاگ “hagg_co” مشاهده نمایید. قیمت‌ها در این صفحه و شبکه های اجتماعی هاگ، همه روزه بروزرسانی خواهد شد تا همیشه جدیدترین اطلاعات در اختیار شما کاربران عزیز قرار داشته باشد.

بازار فروش قارچ در تهران در کدام منطقه واقع شده است؟ در صورت تمایل برای آشنایی با مراکز فروش عمده قارچ تهران تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت قارچ خوراکی فله در بورس قارچ مهرآباد 28 اسفند ماه 1402
قیمت قارچ خوراکی فله در بورس قارچ مهرآباد 28 اسفند ماه 1402
نرخ قارچ بسته بندی و قارچ اسلایس شده
بسته‌بندی و قارچ اسلایس شده
 تابلو انجمن صنفی پروش دهندگان قارچ کشور
تابلو انجمن صنفی پروش دهندگان قارچ کشور

قیمت قارچ در میادین میوه و تره بار شهرداری

جدیدترین نرخنامه رسمی (لیست قیمت) صادره از سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری، حاوی قیمت مصوب انواع قارچ دکمه‌ای فله، بسته بندی و اسلایس شده، قیمت قارچ صدفی و قارچ قهوه ای، به استحضار شما مخاطبین عزیز میرسد.

لازم به ذکر است قیمت‌هایی که در نرخنامه سازمان میادین اعلام میشوند تا اطلاع ثانوی (صدور نرخنامه جدید)، ثابت هستند و روزانه تغییر نمی کنند. آخرین نرخنامه سازمان میادین در تاریخ 30 بهمن‌ ماه 1402 منتشر شده است.

 

قیمت قارچ در میادین میوه و تره بار شهرداری (نرخنامه 30 بهمن 1402)
نوع محصول درجه 1 درجه 2
قارچ دکمه ای پشت بسته فله 73000 69000
قارچ دکمه ای پشت باز فله 69000 64000
قارچ دکمه ای قهوه ای فله (brown) 74000 71000
قارچ صدفی فله 110000 100000
قارچ دکمه ای بسته بندی 200 گرمی 21000
قارچ دکمه ای بسته بندی 400 گرمی 42.500
قارچ دکمه ای بسته بندی 1000 گرمی 75000
قارچ دکمه ای اسلایس شده بسته بندی 250 گرمی 18.500
قارچ دکمه ای اسلایس شده بسته بندی 500 گرمی 37000
قارچ دکمه ای اسلایس شده بسته بندی 1000 گرمی 72000
قارچ دکمه ای قهوه ای بسته بندی 200 گرمی 21.500
قارچ دکمه ای قهوه ای بسته بندی 400 گرمی 43000
قارچ صدفی بسته بندی 200 گرمی 24.500
قارچ صدفی بسته بندی 400 گرمی 49000
نرخنامه قیمت قارچ در سایت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری
نرخنامه قیمت قارچ در سایت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری

 

بورس قارچ تهران

بورس قارچ تهران همواره جابجایی فراوان داشته است. در گذشته مرکز فروش قارچ در خیابان‌ خلیج، چهارراه جهان کودک، میدان آرژانتین و غیره مستقر بود. در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 در منطقه صادقیه، میدان تره‌بار صادقیه و بازار سنتی ستارخان با نام بورس قارچ ستارخان به فعالیت خود ادامه داد.

برخی پس از گذشت سالیان هنوز هم بورس قارچ تهران را با نام بورس قارچ ستارخان یاد می‌کنند. باید خاطر نشان کرد هنوز هم فعالیت کمی در این بورس انجام می‌شود. اکثر تولیدکنندگان و توزیع کنندگانی که در آنجا مغازه‌ای خریداری کرده‌اند، مستقر هستند. قیمت قارچ امروز تهران را با ما دنبال کنید. اکنون اصلی ترین بازار فروش قارچ در تهران، بورس قارچ مهرآباد است.

بورس قارچ تهران بازار فروش قارچ در تهران
بورس قارچ تهران

پایانه قارچ تهران یا مرکز فروش عمده ستارخان به دلیل ازدهام و ترافیک زیاد توسط شهرداری تهران پلمپ و بعد از جابجایی فراوان به مرکز فروش قارچ شهید لشگری انتقال یافت.

بورس قارچ تهران اکنون در غرب تهران و در پارکینگ شماره 5 فرودگاه مهرآباد دایر است که به بورس قارچ مهرآباد معروف شده است. در صورت لزوم برای خرید قارچ بصورت عمده شما می‌توانید به این مرکز مراجعه نمایید.

در حال حاضر بورس قارچ تهران تعیین کننده قیمت قارچ دکمه ای می‌باشد. این نرخ گذاری توسط کارگزاران انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور انجام می‌شود.

مرکز توزیع و فروش عمده قارچ مهرآباد بازار فروش قارچ در تهران
مرکز توزیع عمده قارچ مهرآباد

بورس قارچ لشگری

بورس قارچ لشگری بازار قارچ لشگری توسط انجمن قارچ راه‌اندازی شد. بعد از مشکلات بسیار در بورس قارچ مهرآباد انجمن دست به کار شد و این مکان را از یکی از ارگانهای کشور اجاره کرد. حدود دو سال بورس قارچ تهران در این مرکز فعالیت می‌کرد.

مرکز فروش عمده قارچ لشگری هم از مشکلات و معضلات پایانه‌های فروش قارچ مستثنی نبود. بعد از گذشت این زمان بورس قارچ تهران مجدداُ به بورس قارچ مهرآباد نقل مکان کرد.

حضور رئیس اسبق انجمن صنفی در بورس مهرآباد بورس قارچ تهران
حضور رئیس اسبق انجمن صنفی در بورس قارچ مهرآباد

قیمت قارچ در بورس قارچ مهرآباد

در حال حاضر اصلی‌ترین مرکز فروش قارچ عمده در تهران، بورس قارچ مهرآباد است. این مرکز فروش قارچ، در پارکینگ شماره 5 ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد واقع است.

این مکان توسط انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور، در اختیار نماینده واحدها قرار گرفته است تا به پخش و عرضه قارچ بصورت عمده بپردازند.

مدت زمان کوتاهی به دلیل پاره‌ای از مشکلات، فعالیت بورس قارچ مهرآباد متوقف شده بود که این مرکز فروش به بورس قارچ لشکری انتقال یافته بود. این مرکز در حال حاضر فعال نیست و دوباره به همان مهرآباد انتقال یافته است.

بجز بورس قارچ مهرآباد، بورس قارچ هاشمی، مستقر در میدان تره‌بار میدان آزادی و بورس قارچ ستارخان، واقع در پارکینگ فاز 1 سنتی ستارخان، در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

بازدید رئیس انجمن صنفی و جمعی از تولیدکنندگان قارچ کشور از بورس قارچ مهرآباد بورس قارچ تهران
بازدید رئیس انجمن صنفی و جمعی از تولیدکنندگان قارچ کشور از بورس قارچ مهرآباد

اما فعالیت این دو مکان محدود بوده و مرکز فروش اصلی قارچ در تهران همان بورس قارچ مهرآباد است. بورس قارچ مهرآباد فعال‌ترین مرکز فروش عمده بورس قارچ تهران می‌باشد.

در بورس مهرآباد، قارچ خوراکی بصورت فله (درجه 1 الی 3) و بسته بندی و همچنین بصورت اسلایس شده (خرد شده بصورت ورقه ای)، بصورت عمده پخش می گردد.

 

قیمت انواع قارچ

قارچ‌های مختلفی در جهان برای مصرف خوراکی و دارویی، پرورش داده می‌شوند؛ مانند قارچ دکمه ای، صدفی، شیتاکه، انوکی، یال شیر، گانودرما و …

اما قارچ‌ دکمه‌ ای سفید، پر مصرف‌ترین نوع قارچ‌ در جهان می باشد. در ایران نیز قارچ دکمه‌ای رایج ترین نوع قارچ خوراکی است که توسط تولیدکنندگان، پرورش داده میشود و قیمت قارچ دکمه ای به عنوان مرجع قیمت قارچ در نظر گرفته می‌شود.

قارچ دکمه ای سفید علاوه بر اینکه ۸۵ درصد از قارچ تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است، مهمترین قارچ خوراکی تجاری در دنیا نیز محسوب می شود.

قیمت تمام شده این ماده خوراکی ارزشمند به عوامل مختلفی بستگی دارد که به همین علت هر روز دچار تغییر و نوسان می‌شود.

بهای فروش انواع قارچ خوراکی بورس قارچ تهران
بهای فروش انواع قارچ خوراکی بورس قارچ تهران

 

قیمت قارچ در ایران و جهان

کشور ایران رتبه ششم را در تولید و پرورش قارچ خوراکی در جهان دارد. صنعت قارچ یک صنعت سود آور در بازار کشاورزی ایران است. اما از سال 1395 نوساناتی در بازار قارچ ایران به وجود آمد.

در ماه‌های اول سال که قیمت قارچ تقریبا ثابت بود، تولیدکنندگان به دلیل گرمای شدید هوا و کاهش قیمت قارچ متحمل زیان‌های زیادی شدند که این داستان زیان در ماه‌های اول سال، مدت‌هاست ادامه دارد.

از طرفی مشکلات زیادی به همراه افت قیمت به وجود می‌آید. این مشکلات شامل: نرخ بالای حمل و نقل، هزینه‌ی بالای تولید و وجود دلال‌ها می‌شود .

عوامل موثر بر قیمت قارچ دکمه‌ ای
عوامل موثر بر قیمت قارچ دکمه‌ ای

پایین بودن قیمت قارچ

تولیدکنندگان قارچ در ایران مدت‌ها با پایین بودن قیمت قارچ دکمه‌ ای در بازار دست و پنجه نرم کردند تا دوباره قیمت قارچ دکمه‌ ای به ثبات ایده آلی رسید.

اما دوباره بعد از چند سال اخبار، رسانه و مردم شاهد تیتر، قارچ ارزان شد بودند. با توجه به بالا رفتن قیمت تولید، به ضرر تولیدکنندگان می باشد.

بازار فروش قارچ در تهران نوسان بسیار دارد. البته در یکی دوسال اخیر این نوسان کمتر شده است. نداشتن طرح و برنامه و امکانات مطلوب این نوسان را دامن زده است.

یکی از موضوعات اصلی، صادرات فصلی قارچ دکمه‌ ای است. در صورت تداوم و ایجاد بازارهای صادراتی هدفمند این معضل حل خواهد شد.

ثبات قیمت قارچ

تولید قارچ دکمه‌ ای در کشور در سال‌های اخیر، افزایش پیدا کرده و همچنان رو به رشد است. بنابراین تداوم تولید قارچ کمک کرده است که قیمت این خوراکی ثبات نسبی را داشته باشد. اما با این وجود، باز هم عوامل مختلفی هستند که سبب نوسان قیمت می‌شود.

نوسانات قیمت قارچ

عوامل متعددی همچون نهاده های تولید، کیفیت قارچ، قیمت کمپوست و خاک پوششی، هزینه‌های نگهداری همچون سردخانه و انبارداری، میزان تولید و تقاضای قارچ و قیمت ظروف بسته بندی قارچ، بر قیمت تمام شده تاثیرگذار است.

علاوه بر موارد ذکر شده، آب و هوای فصلی نیز در تعیین بهای فروش قارچ موثر است. به طور کلی قیمت قارچ در نیمه اول سال نسبت به نیمه دوم سال بالاتر است زیرا در فصول گرم واحدهای سنتی که تجهیزات سرمایشی مناسب ندارند از چرخه تولید خارج شده و قارچ در بازار کم میشود.

از طرفی استفاده از تجهیزات سرمایشی در واحد صنعتی، با افزایش مصرف انرژی و افزایش هزینه تولید همراه بوده، که سبب افزایش بهای تمام شده قارچ برای واحد تولیدی میگردد.

برای اطلاع از نوسانات قیمت و روند تغییرات بهای فروش قارچ در ادوار گذشته، آرشیو کاملی شامل قیمت روزانه از سال 1396 تا به امروز، تهیه شده است.

شما می‌توانید ریز قیمت‌ها و روند تغییر قیمت‌ها را در بخش نمودار قیمت ماهانه قارچ، به صورت جدول به همراه نمودار نوسانات نرخ فروش، همراه با تحلیل وضعیت بازار، مشاهده نمایید.

 

تفاوت قیمت در ایران نسبت به بازار جهانی

بازار فروش قارچ در تهران و ایران با بازار جهانی قابل قیاس نیست. نرخ حال حاضر قارچ در ایران و در نیمه دوم سال 1402 برای خرید از تولیدکننده، حدود 90 تا 100 هزار تومان است.

همین قارچ خوراکی، در خرده فروشی‌‌ها با مبلغی حدود 120 تا 130 هزار تومان و گاها بالاتر از 140 هزار تومان به‌ ازای هر کیلوگرم به مصرف کننده فروخته می‌شود.

برای مقایسه تفاوت قیمت قارچ در ایران و سایر کشورهای جهان، باید نرخ دلار را در نظر گرفت که با توجه به نوسانات اخیر، می‌توان گفت قیمت جهانی از قیمت داخلی قارچ بالاتر است.

البته این موضوع تاحدودی سبب بهبود وضعیت صادرات قارچ خواهدشد.

بهای انواع قارچ دکمه‌ ای بازار فروش قارچ در تهران بورس قارچ تهران
بازار فروش قارچ در تهران

ضمن اینکه نرخ قارچ در هر کشور ممکن است به دلایل مختلف، با کشور دیگر متفاوت باشد. با این حال آنچه که می توان با شفافیت بیان کرد این موضوع است که قیمت در کشورهای دیگر همواره بیشتر از ایران است. برای آگاهی از اخبار صنعت قارچ روی آن کلیک کنید.

4.8/5 - (34 امتیاز)

‫24 دیدگاه ها

  1. چرا انقدر قیمت قارچ داره میاد پایین؟
    ما تولید کننده ها داریم ورشکست میشیم دیگه🤦

    1. سلام و وقت بخیر
      روزهای تعطیل در کنال تلگرام و صفحه اینستاگرام با شناسه hagg_co و وب اپیکیشن مجموعه به آدرس app.mushroom.news اعلام میشود. البته گاهی روزهای تعطیل به دلیل ثابت نبودن قیمت، منابع اصلی قیمتی اعلام نمیکنند.

  2. دیگه با این قیمت قارچ نمیدونیم چیکار کنیم😔
    خدا کمکمون کنه

  3. منبع اصلی اعلام قیمت چه شخص یا سازمانی هست؟
    چرا منافع تولیدکننده رو در نظر نمیگیره؟
    تولیدکننده تا کی با ضرر ی همچین حماقتی رو بده؟
    واسه چی قیمت میزارید
    🤬🤬🤬

  4. اینکه هرروز میتونم قیمت قارچ همون روز رو داشته باشم عالیه
    ممنون🙏

  5. این قیمت قارچ که واقعی نیست😡
    اینجا یه چیز اعلام میشه بعد دست ما با یه قیمت دیگه میرسه

    1. سلام
      وقت بخیر
      چشم
      در آینده ای نه چندان دور حتما اعلام میشه

  6. سلام
    پس جرا آنقدر قارج تو مغازه ها گرونه
    جنت آباد قارج لک دار خریدیم ۱۲۰ هزارتومان

  7. پس چرا انقدر قارچ تومغازه ها گرونتره
    میوه فروشی جنت آباد زده ۱۲۰ تومن
    چرا انقدر اختلاف داره

    1. از حالا زوده بخواهیم پیش بینی کنیم
      اما مطمئنا افزایش قیمت قارچ را شاهد خواهیم بود.

  8. دلیل تفاوت قیمت قارچ در فصل زمستان نسبت به فصل تابستان چیه؟
    چرا قیمت قارچ در فصول مختلف متفاوته؟

    1. سلام
      وقت بخیر
      کاهش تولید قارچ در تابستان دلیل اصلی بالا رفتن قیمت قارچ در این فصل هست.
      نبود و عدم امکانات، تأسیسات و تجهزات سرمایشی را میتوان از دلایل اصلی بالارفتن قیمت قارچ برشمرد.
      قیمت قارچ هم مثل دیگر محصولات کشاورزی تحت تأثیر عرضه و تقاضاست.
      طبیعی است که تلورانس قیمت در فصول سال را شاهد باشیم.
      سپاس از همراهی شما

  9. قیمت قارچ هرروز بهتر از دیروز 😔
    چی بگیم آخه
    تولیدکننده فقط ضرررررررر

    1. سلام ممنون از توجهتون
      قیمت قارچ وابسته به عوامل زیادی هست و یکی از عوامل تغییر قیمت قارچ عرضه و تقاضاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا