حرف ما در صنعت قارچ

همکاری بیشتر با مجریان طرح خرید تضمینی قارچ؟؟!!

صندوق سرمایه گذاری چتر سفید

طرح خرید تضمینی قارچ توسط شرکت همیاران چتر سفید یکی از معدود طرح ها و ایده  به مرحله اجرا رسیده انجمن است که علیرغم کاستی ها و کمبودهای آن، هدف بسیار ارزنده ای را در ایجاد آرامش در صنعت قارچ نشانه گرفته است.

طرح خرید تضمینی قارچ

مهم ترین اهداف این طرح عبارت است:

1- خرید و جمع آوری بار مازاد در بازار با هدف تثبیت قیمت ها
2- استفاده از درامد آن در جهت تبلیغات با هدف افزایش مصرف سرانه

مقرر گردیده تا مبلغ250 ریال بازای هر کیلو کمپوست فاز دو از تولید کننده کمپوست و مبلغ250 ریال نیز از مزرعه پرورش قارچ بعنوان خریدار کمپوست دریافت و با تجمیع این مبالغ، شرکت مجری اقدام به فعالیت نماید.
بر اساس روش جاری هر از گاهی مدیر عامل شرکت چتر سفید طی فراخوانی از مزارع پرورش قارچ درخواست می نماید تا گزارشات چگونگی خرید کمپوست خود را به این شرکت اعلام تا بدین ترتیب شرکت چتر سفید بخشی از نقدینگی مورد نیاز خود را برای استمرار در اجرای طرح خرید تضمینی را از کمپوست سازان مربوطه جمع آوری نماید.

صندوق سرمایه گذاری چتر سفید2

نکته قابل توجه در این میان کوتاهی و عدم همکاری لازم جمع کثیری از مزارع پرورش قارچ در این خصوص است که علت آن حقیقتا بر کسی آشکار نیست.

صندوق سرمایه گذاری چتر سفید3
صندوق سرمایه گذاری چتر سفید4

این در حالی است که متقاضی خرید کمپوست سهم خود را در این همکاری نقدا به حساب کمپوست سازبمنظور ساخت کمپوست در زمان خرید واریز نموده و تنها بواسطه کوتاهی در ارسال گزارش درخواستی به شرکت چتر سفید، مبلغ قابل توجه و به مدت طولانی که احتمالا بهمراه سهم کمپوست سازان است، در حساب های کمپوست ساز مربوطه بلوک شده است.

صنعت قارچ کشور همواره در گیر و دار مشکلات و چالش های فراوانی است که برای رفع و رجوع آن نیاز به همکاری و مساعدت یکایک فعالان صنعت است.با اعلام گزارشات لازم به مجریان طرح خرید تضمینی قارچ، ضمن برداشتن گام حداقلی در ایجاد آرامش در صنعت، بهانه دست کسی ندهیم.

در خاتمه باید افزود حالا که این طرح با اهداف و مقاصد متناسب با مشکلات صنعت کلید خورده است،عدم همکاری هر یک از فعالان با مجریان طرح چیزی جزء آسیب و خسران برای صنعت بهمراه نخواهد داشت.
منتظر نظرات شما همراهان گرامی هستیم.

سردبیر

راهکارهای ارائه شده در  حرف ما در صنعت قارچ برای حل چالش های پیش رو از سمت تیم کارشناسان هاگ می باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا