کتابخانه قارچ

کتاب بستر رشد یافته در پرورش قارچ دکمه ای

تالیف مهندس مرضیه نعیمی فر (کمپوست فاز 3)

معرفی کتاب بستر رشد یافته (کمپوست فاز 3) در پرورش قارچ دکمه ای، به قلم مهندس مرضیه نعیمی فر، مهندس علی اسلامی زاده و دکتر رحیم اسلامی زاده.

کتاب بستر رشد یافته بصورت کلی به معرفی کمپوست قارچ فاز سوم که یکی از بروزترین متدهای روز دنیا برای پرورش قارچ است، پرداخته شده است. بستر رویش قارچ رشد یافته (فاز 3)، در واقع کمپوست قارچ است که با اسپان قارچ (بذر قارچ) مخلوط شده و پس از رشد رویشی و ریسه دوانی کامل میسیلیوم قارچ در آن، آماده انتقال به سالن پرورش قارچ می باشد.

استفاده از کمپوست فاز 3 باعث کاهش طول دوره کشت و افزایش تعداد دفعات دوره کشت از 6 به 8 دوره در سال خواهد شد؛ افزایش تعداد دفعات کشت قارچ باعث بالا رفتن راندمان و بهره وری و همچنین افزایش سود سالن های پرورش قارچ می شود.

در این کتاب به معرفی کامل و نحوه تولید کمپوست فاز سوم و سنجش کیفیت کمپوست پرداخته شده و در ادامه به توضیح کامل شرایط لازم و چگونگی استفاده از آن در سالن های کشت قارچ می پردازد. در این کتاب کلیه مراحل کشت و پرورش قارچ با استفاده از کمپوست فاز سه شامل: انتقال کمپوست به سالن، شرایط بهداشتی و محیطی سالن، نحوه پر کردن، خاک دهی، ککینگ، آبیاری و … تا زمان و نحوه برداشت محصول قارچ، بصورت کامل و دقیق بیان و توضیح داده شده است.

مشخصات کتاب بستر رشد یافته

نام کتاب: بستر رشد یافته (کمپوست فاز 3) در پرورش قارچ دکمه ای

نویسندگان: مهندس مرضیه نعیمی فر – مهندس علی اسلامی زاده – دکتر رحیم اسلامی زاده

نوبت چاپ: چاپ اول ۱۴۰۲

تیراژ: ۱۰۰۰ جلد

ناشر: انتشارات آموزش و ترویج کشاورزی

تعداد صفحات: 56 صفحه – مصور رنگی

شابک: 9786226633666

 

فهرست و تصاویر کتاب:

به کتابخانه قارچ هاگ مراجعه کنید.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا