اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

163 میلیارد ریال برای اشتغالزایی

افتتاح طرحهای فرهنگی و اقتصادی در استان لرستان

به گزارش هاگ، با حضور استاندار لرستان چندین طرح فرهنگی و اقتصادی، از جمله پرورش قارچ، با سرمایه گذاری ۱۶۳ میلیارد ریال برای اشتغال زایی ۳۵ نفر در سلسله به بهره برداری رسید.

 فرهاد زیویار ، استاندار لرستان در بدو ورود به شهرستان سلسله با حضور در مقبره شهدای والا مقام این شهرستان ادای احترام کرد. سپس واحد تولید و بسته بندی میوه خشک، واحد تولید و پرورش قارچ دکمه ای و مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در این شهرستان افتتاح نمود. برای اجرای این طرحها با اشتغال زایی ۳۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۱۶۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

این کارگاه میوه خشک‌ کنی در این شهرستان در پنجمین روز از دهه فجر بهره‌ برداری شد، دارای ظرفیت تولید سالانه یک‌هزار تن است و برای هفت نفر به‌صورت مستقیم و هشت نفر به‌صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است. این کارگاه در زمینی به مساحت پنج هزار و 410 متر مربع در شهرک صنعتی الشتر احداث شده و مجموع سرمایه‌گذاری آن 6 میلیارد تومان است که مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون تومان از مجموع هزینه سرمایه‌گذاری‌شده برای این طرح تسهیلات بوده است.

همچنین یک واحد تولید و پرورش قارچ دکمه‌ای نیز در سلسله مورد بهره‌برداری قرار گرفت و با ظرفیت تولید 200 تن قارچ در سال زمینه اشتغال 15 نفر را به‌صورت مستقیم فراهم آورد. کل سرمایه‌گذاری این پروژه اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال بوده که 32 میلیارد ریال از این اعتبار در قالب تسهیلات به این واحد تولیدی اختصاص یافته است.

استاندار لرستان همچنین در بخشی دیگر از سفر به الشتر مرکز پرورش  فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 این شهرستان را افتتاح کرد. ساخت این کانون سال 93 آغاز و مبلغ سه میلیارد و 270 میلیون تومان برای آن هزینه شد، اما به‌دلیل مشکلات اعتباری در تجهیز متوقف مانده بود که با پیگیری‌ها با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز این مرکز ، آماده بهره‌برداری شد.

واحد تولید و پرورش قارچ دکمه ای

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *