غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : بریانی قارچ هندی

آشپزی با قارچ : طرز تهیه بریانی قارچ هندی (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای هندی خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم بریانی قارچ هندی است. در این غذا گوشت استفاده نشده و پروتئین آن از قارچ تامین می شود، از این رو یک غذای گیاهی محسوب شده و گزینه ای مناسب برای افراد گیاهخوار یا وجترین می باشد. در ادامه با ما همراه باشید با طرز تهیه بریانی قارچ هندی:

مواد لازم:

برنج: ۲۰۰ گرم
قارچ: ۲۰۰ گرم
گوجه‌ فرنگی متوسط:  ۲ عدد
پیاز بزرگ:  ۱ عدد
فلفل سبز تند:  ۱ یا ۲ عدد
سیر:  ۱ حبه
نعناع تازه خورد شده: ۲ قاشق غذاخوری
گشنیز خورد شده: ۲ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز آسیاب شده:  ۱ قاشق چای‌خوری
زنجبیل:  ۱/۲ قاشق چای‌خوری
گرام ماسالا:  ۱/۲ قاشق چای‌خوری
نمک، فلفل، زرچوبه: به مقدار نیاز
آب: ۴ پیمانه
زیره سبز:  ۱ قاشق چای‌خوری
برگ‌ بو:  ۲ عدد
هل: ۳ عدد
دارچین:  ۱ تکه
تخم رازیانه:  ۱ قاشق چای‌خوری
میخک و پوست جوز هندی: به میزان لازم

طرز تهیه:

برای تهیه مواد بریانی قارچ، ابتدا روغن را در تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. ادویه‌های ساییده نشده را به روغن داغ اضافه کنید و تفت دهید تا عطر آن را به خوبی حس کنید. پیاز را نگینی خورد کنید و به ادویه‌های تفت‌داده اضافه نمایید و مدام هم بزنید تا پیاز نرم شود و بعد سیر له‌شده را اضافه کنید تا تفت بخورد.

سبزی‌ها را ریز و نگینی کنید و در این مرحله در تابه بریزید و تفت دهید. (نیمی از نعناع و گشنیز را نگه‌ دارید و همراه برنج اضافه کنید) قارچ خورد شده را به مواد بریانی اضافه کنید و زردچوبه، نمک و سایر ادویه‌ها را هم بیافزایید، اجازه دهید آب قارچ کشیده شود و قارچ کمی حالت سرخ‌شده پیدا کند.

برنج را که از یک ساعت پیش خیس کرده‌اید را همراه باقی نعناع و گشنیز خورد شده به مایه بریانی قارچ اضافه کنید. اجازه دهید آب برنج به خوبی کشیده شود. آب برنج که کشیده شد، در ظرف را با پارچه تمیز بپوشانید و پلو مخلوط را ۲۰ دقیقه دم بگذارید تا زمانی که آماده شود.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این پیش غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا