پیش غذا و دسر با قارچ

خوراک بال مرغ و قارچ (بلانکت بال مرغ)

یک خوراک جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم دستور پخت بلانکت بال مرغ یا خوراک بال مرغ و قارچ است. این خوراک را به عنوان پیش غذا نیز می توان سرو نمود. در ادامه با طرز تهیه این خوراک بال مرغ و قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  1. قارچ تازه: 500 گرم
  2. پیاز ریز سفید: 500 گرم
  3. هویج: 500 گرم
  4. بال مرغ:1 کیلوگرم
  5. کره: 100 گرم
  6. آرد سفید: 1 قاشق سوپخوری
  7. خامه: 150 گرم
  8. زرده تخم‌ مرغ: 2 عدد
  9. آب‌ لیمو: 2 قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه:

بال های مرغ را بعد از تمیز کردن و شستن با 50 گرم از کره کمی سرخ می کنیم. 2 لیوان آب ، کمی نمک و فلفل در صورت تمایل کمی خردل و یا دارچین به آن اضافه می کنیم ، می گذاریم با حرارت ملایم بپزد .

هویج را پوست‌کنده 4 قسمت تقسیم می‌نماییم. هویج و پیاز را کنار بال مرغ می‌ریزیم و دسته سبزی‌های معطر را هم در ظرف، کنار سایر مواد می‌گذاریم. در ظرف را می‌بندیم و آن را روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا بپزد، ولی زیاد پخته و له نشود. قارچ را هم خردکرده، می‌شوییم و خشک می‌نماییم، بعد آن را با 25 گرم از کره، کمی سرخ می‌نماییم، کمی نمک و فلفل نیز به آن می‌زنیم و داخل قابلمه می‌ریزیم.

معمولا قارچ بعد از جوشیدن کمی آب می اندازد ، باید بعد از آماده شدن و پختن همه موارد در حدود 1 لیوان آب داشته باشد ، دسته سبزی را از ظرف خارج می کنیم ، آرد را با بقیه کره کمی سرخ می کنیم و داخل ظرف می ریزیم ، هم می زنیم تا سس غذا کمی غلیظ شود.

زرده تخم مرغ را با کمی نمک هم می زنیم ، آبلیمو را با زرده مخلوط می کنیم و کم کم داخل بال مرغ ها میریزیم. کافی است زرده فقط داغ شود ، ولی نجوشد ، خوراک را از روی آتش بر می‌داریم و خامه را دور از آتش با خوراک بال مرغ مخلوط می‌نماییم. حال خوراک را در ظرفی کشیده و میتوانیم در کنار پوره سیب زمینی و مقداری نان سرو نماییم.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا