اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

صادرات بستر رویشی قارچ از قزوین

افزایش ۶ برابری صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین

به گزارش هاگ، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش شش برابری صادرات محصولات کشاورزی طی ۸ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد و بیان کرد که این شامل صادرات بستر رویشی قارچ، کشمش، نخود، انواع میوه (انگور، شلیل و آلو)، کاهو و گوجه فرنگی است.

یوسف درخشان اظهار داشت که در ۸ ماهه گذشته از سال صادرات محصولات کشاورزی از استان قزوین ۶ برابر به نسبت مدت مشابه افزایش یافته و طی این بازه زمانی ۱۵ هزار و ۱۰۹ تن محصولات کشاورزی به صورت مستقیم و با اخذ گواهی بهداشتی از قرنطینه حفظ نباتات استان صادر شده است.

وی افزود: این صادرات به کشورهای عراق، کانادا، روسیه، بلغارستان، لهستان، ایتالیا و امارات انجام گرفته است. و به دلیلی کیفیت بالای محصولات تولیدی استان، صادرات هر ساله انواع محصولات کشاورزی این استان به سایر کشورها ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: همچنین در راستای نظارت بر نقل‌ و انتقال انواع نهال و اندام‌های تکثیری به تعداد ۴۸ هزار و ۸۶۰ اصله در محصولات پسته، پیرودارف، جی ان، زیتون، گردو و گزیلا انجام شده که به کشورها و استان‌های هدف شامل ارمنستان، ابهر، اصفهان و میاندوآب صادر شده است.

درخشان افزود: همچنین طی همین مدت ۱۵۳۲ تن صادرات محصولات گیاهی شامل پنبه، جودوسر، چای، چوب چهار تراش، عدس، انواع حبوبات و انواع کرانچی (پرتقال، خرما، سیب، موز و ذرت) به کشورهای امارات، آلمان، هند، استونی، کانادا، ترکیه، سوئیس و فرانسه انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر را دارند به ویژه در محصولات گلخانه‌ای باید بر اساس استانداردها از آفت کش‌های تطبیقی کشور مقصد استفاده نمایند و با ثبت نام در سامانه سماک نسبت به دریافت گواهی ارتقای سلامت و کد شناسه محصول خود اقدام کنند.

بنابراین اگر شما هم علاقه مند به صادرات بستر رویشی قارچ هستید کافی است با استانداردهای مورد نظر کشور مورد نظر خود آشنا شده و سپس با مشاوره گرفتن از متخصصان در بخش مشاوره هاگ، نسبت به صدور آن اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *