غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : قارچ پلو با گوشت

آشپزی با قارچ : طرز تهیه قارچ پلو با گوشت یا مرغ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی قارچ پلو با گوشت خوشمزه و طبخ شده با قارچ رفته ایم. در ادامه با طرز تهیه این پلوی جذاب و لذیذ همراه ما باشید.

 

مواد لازم:

  1. برنج: 2 پیمانه
  2. نمک و روغن: به میزان لازم
  3. پیاز: 1 عدد
  4. قند: 2 حبه
  5. پیاز: 2 عدد
  6. مرغ یا گوشت: 400 گرم
  7. قارچ: 300 گرم
  8. کره: 50 گرم
  9. آب‌ لیمو: 2 قاشق سوپخوری
  10. کنسرو ذرت: 1/2 پیمانه
  11. جعفری خرد شده: 1 قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه:

برای تهیه قارچ پلو ابتدا در کاسه‌ای برنج را ریخته و روی آن آب بریزید و اجازه دهید تا حدوداً 11 ساعت خیس بخورد. سپس در قابلمه‌ای دیگر مرغ را بگذارید و روی آن 2 الی 3 لیوان آب بریزید و یک عدد پیاز کوچک را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و حرارت را متوسط کنید تا سریع‌تر مرغ پخته شود.

سپس مرغ پخته شده را در صافی یا آبکشی قرار دهید تا کمی خنک شود و با دست آن را ریش‌ریش کنید و در بشقابی بریزید و کناری بگذارید. آب اضافه برنج خیس خورده را خالی کنید و پیاز متوسط را پوست بگیرید و بشورید و روی تخته آشپزخانه با چاقو نگینی خرد کنید.

در قابلمه‌ای روغن مایع بریزید و صبر کنید تا داغ شود سپس پیاز را بریزید و کمی تفت دهید و اجازه دهید تا پیازها نرم شوند. سپس نمک و قند پودر شده را اضافه کنید و در همان زمان مرغ‌های ریش شده را نیز بی افزایید و با هم مخلوط کنید و در قابلمه را بگذارید تا کته شما دم بکشد.

در زمانی که داریم قارچ‌ها را پوست بگیرید و بشورید و در صافی قرار دهید تا آب اضافه آنها در بیاید سپس روی تخته آشپزخانه قارچ‌ها را با چاقو خرد کنید در تابه‌ای کوچک کره را قرار دهید تا با حرارت کم آب شود سپس قارچ‌ها خرد شده را در کره بریزید و تفت دهید و آب‌لیمو را نیز بی افزایید و مجدداً تفت دهید و ذرت را نیز اضافه کنید. در آخر زمانی که پلو دم کشید مواد داخل تابه را آرام به آن اضافه کنید و همچنین جعفری را نیز بیفزایید و قارچ پلو در دیسی بکشید و نوش جان کنید.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا