غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : قرمه سبزی با قارچ (قرمه سبزی گیاهی)

آشپزی با قارچ : دستور پخت خورش قورمه سبزی گیاهی

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی اصیل و خوشمزه و پرطرفدار رفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند. امروز می خواهیم دستور پخت نوع خاصی از خورشت قرمه سبزی را آموزش دهیم که در آن به جای گوشت از قارچ استفاده شده است و به قرمه سبزی گیاهی نیز مشهور است. از همین رو یک غذای گیاهی محسوب شده که سبب می شود برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین نیز مناسب باشد. در ادامه با طرز تهیه خورشت قربه سبزی با قارچ با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه قرمه سبزی با قارچ

  1. لوبیا قرمز: 1 پیمانه
  2. قارچ خرد شده: 1 پیمانه
  3. پیاز متوسط: 1 عدد
  4. سبزی قورمه پاک شده: 1 کیلوگرم
  5. روغن زیتون: 8 قاشق غذاخوری
  6. لیمو عمانی: 4 قاشق غذاخوری
  7. دارچین، زعفران: 1/2 قاشق چایخوری
  8. نمک، فلفل، زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه قرمه سبزی با قارچ

لوبیا قرمز را بپزید و آب آن را خالی کنید. مجدداً در قابلمه لوبیاها ۲ لیوان آب بریزید و اجازه بدهید آب به جوش بیاید. سپس سبزی قورمه، پیاز و قارچ را خرد نمایید و به لوبیاها اضافه کنید،شعله را کم کنید و نمک، فلفل و ادویه جات به‌جز زعفران را به‌ خورشت قورمه سبزی تان اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم به آرامی بپزد. پس از پخت کامل خورشتتان، لیمو عمانی و زعفران را به غذا اضافه کنید و آن را هم بزنید. سپس روغن زیتون را روی خورشت بریزید و حرارت را کم کنید تا خورشت قورمه سبزی گیاهی جا بیافتد.


نوش جان! امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. برای مشاهده انواع دیگر خورشت قارچ به مقاله همه جور خورشت قارچ مراجعه کنید. میتوانید قارچ مورد نیاز خود را از هاگ مارکت تهیه کنید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا