آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

آموزش آشپزی : خوراک قارچ و کوفته ریزه

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت قلقلی

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم دستور پخت خوراک قارچ و کوفته ریزه است. این خوراک خوشمزه با مواد خوراکی مقوی که دارد سرشار از پروتئین می باشد. در ادامه با طرز تهیه این خوراک قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:
  1. گوشت (چرخ‌کرده): 250 گرم
  2. قارچ: 200 گرم
  3. فلفل دلمه‌ای1 عدد
  4. گوجه‌ فرنگی1 عدد
  5. پیاز: 1 عدد
  6. سیر: 2 حبه
  7. آرد: 1
  8. قاشق غذاخوری
  9. تخم‌ مرغ1 عدد
  10. رب گوجه‌ فرنگی1 قاشق غذاخوری
  11. جعفری ساطوری شده
  12. آب‌ لیمو: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را رنده زده و فلفل دلمه‌ای را ریز کنید. سپس پیاز را داخل تابه ریخته و بعد از کمی که آب آن تبخیر شد با مقداری روغن نیم سرخش کنید و فلفل دلمه‌ای ریز شده را به آن بی افزایید تا سرخ شود.

سپس قارچ را خردکرده و در ظرفی جداگانه کمی با آب‌ لیمو و کره تفت‌ داده و به مواد بیافزایید. زیر شعله را ملایم کنید تا قارچ آب بیاندازد. در ظرفی جداگانه گوشت چرخ‌کرده، آرد، تخم‌ مرغ، نمک و فلفل را مخلوط کرده و به خوبی ورز دهید تا مواد حالت چسبندگی پیدا کنند، کوفته‌های ریزی از مایه گوشت آماده کرده و در روغن داغ سرخ نمایید.

بعد از آنکه کوفته‌ها سرخ شد گوجه‌ فرنگی را پوست گرفته و رنده کنید و به همراه رب در روغن گوشت تفت‌ داده و با مقداری آب به قارچ بیفزایید و اجازه دهید غذا جاافتاده و به غلظت بی افتد. سپس کوفته ریزه‌ها را به خوراک قارچ اضافه کرده و بعد از آنکه خوراک آماده شد آن را در کنار نان سرو کنید.

از این خوراک قارچ و کوفته ریزه میتوانید به عنوان یک سس خوشمزه برای پاستا نیز استفاده نمایید.

 

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا