انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

وضعیت واحدهای پرورش قارچ کشور

2700 واحد تولید قارچ در کشور دارای پروانه هستند

مهدی رجبی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور در مصاحبه اخیر خود درباره وضعیت واحدهای پرورش قارچ کشور سخن گفته است، که در ادامه میتوانید شرح آن را مطالعه فرمایید.

رئیس انجمن صنفی قارچ درباره وضعیت واحدهای تولیدی از نظر داشتن مجوز فعالیت گفت: بنابر آمارهای فعلی، بیش از 2700 واحد پرورش قارچ در سطح کشور دارای پروانه و مجوز هستند.

این مسئول اضافه کرد: بخشی از این واحدهای پروانه‌دار، دارای مجوز از نظام صنفی (انجمن صنفی قارچ)، بخشی دیگر مجوز وزارت جهاد کشاورزی و بخشی نیز دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی کشور هستند.  البته بیش از 50 درصد این واحدها، سالن های کشت قارچ سنتی و واحدهای کوچک هستند.

برای کسب اطلاع از چگونگی اخذ مجوز و دریافت پروانه تاسیس واحد پرورش قارچ میتوانید مقالات زیر را مطالعه نمایید.

مراحل اخذ مجوز مشاغل خانگی برای پرورش قارچ

شرایط دریافت پروانه تاسیس واحد تولید قارچ های خوراکی

 

اضافه شدن واحدهای پرورش قارچ جدید

همچنین با عنایت به صدور مجوزهای جدید از سازمان‌های مربوطه، قرار است امسال 10 الی 15 واحد جدید تولید قارچ ( از نوع مدرن)، به چرخه تولید این صنعت اضافه شوند. بنابراین پیش‌بینی میشود که تولید سالیانه قارچ کشور، حدود 10 هزار تن افزایش را تجربه کند.
با احتساب موارد فوق‌الذکر، برآوردهای ما حاکی از آن است که تولید قارچ دکمه‌ای تا پایان سال به 210 الی 220 هزار تن برسد.

 

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور، از توزیع روزانه 50 تا 60 تن قارچ خوراکی در تهران خبر داد و گفت: با ورود به فصل گرما و خروج تعدادی از واحدهای سنتی به دلیل نداشتن تجهیزات برودتی، احتمالا شاهد کاهش تولید قارچ به میزان 10 الی 15 درصد خواهیم بود. این کاهش تولید ممکن است بر قیمت این محصول در بازار نیز تاثیر بگذارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

تمامی اخبار انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور را در رسانه هاگ دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *