انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

تولید روزانه حدود ۸۰۰ تن قارچ در کشور

برآوردها حاکی از آن است که با توجه به میزان تولید، پایداری و ثبات بر بازار حاکم باشد

نیما باغبانی دبیر انجمن پرورش‌ دهندگان قارچ خوراکی کشور از تولید روزانه 750 تا 800 تن قارچ دکمه ای در سطح کشور خبر داد و گفت: هم اکنون واحدهای پرورش قارچ با حداکثر ظرفیت کار می کنند که بر این اساس پیش بینی می شود تولید تا پایان سال جاری به 210 هزار تن برسد.

وی گفت: 90 تا 95 درصد از قارچ تولیدی، در کشور خودمان عرضه می شود و مابقی وارد چرخه صادرات و صنایع تبدیلی می شود.

جایگاه قارچ خوراکی در سبد خانوار

او ادامه داد: با توجه به جایگاه قارچ خوراکی در سبد خانوار و محصولی که خانوارها به نوعی خود را ملزم به مصرف می دانند، عملا نوسانات سایر محصولات پروتئینی تاثیری بر بازار قارچ ندارد.

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی، قیمت کنونی هر کیلوگرم قارچ دکمه ای را سرمزرعه، بسته به کیفیت 83 تا 95 هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون قیمت قارچ بصورت فله، در فروشگاه ها با نرخ 105 الی 130 هزار تومان به ازای هرکیلو، می باشد.

هفت تن قارچ صادر می‌شود

او درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ گفت: ابتدای سال برآورد می شد که صادرات قارچ به 15 هزار تن برسد، اما بدلیل استقبال در بازار داخل این موضوع محقق نشد. از این رو پیش بینی می شود که صادرات تا پایان سال به 6 تا 7 هزار تن برسد.

دبیر انجمن با بیان اینکه مشکلی در عرضه قارچ نداریم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با توجه به میزان تولید، پایداری و ثبات بر بازار حاکم باشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا