حوادث صنعت قارچ

۱۶ مورد مسمومیت با قارچ خودرو در کرمانشاه

علائم مسمومیت با قارچ سمی شامل اسهال، استفراغ، درد شکم و مواردی دیگر است

۱۶ مورد مسمومیت با قارچ خودرو در کرمانشاه گزارش شده که خوشبختانه مورد فوتی در این استان نبوده است.

جواد امینی سامان  رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه درباره مسمومیت مردم این استان توسط قارچ‌های سمی گفت: از ابتدای امسال ۱۶ مورد ابتلای مسمومیت با قارچ های سمی در این استان گزاش شده است. برخلاف تصور مردم مبنی بر اینکه مصرف قارچ‌های خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کند  و تشخیص قارچ سمی از خوراکی به‌راحتی قابل‌تشخیص است؛ باید گفت که این تفکری اشتباه است و در صورت رعایت نکردن ممکن است آسیب‌های جدی ایجاد کند.

او در خصوص ۱۶ مورد مسمومیت با قارچ خودرو در کرمانشاه گفت: علائم مسمومیت با قارچ سمی شامل اسهال، استفراغ، درد شکم و مواردی دیگر است که فرد با داشتن این علائم باید در اسرع وقت خود را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برساند.

او افزود: بهترین روش مصرف قارچ، استفاده از قارچ‌های پرورشی و بسته‌بندی‌شده آن است و همچنین باید توجه داشت که علائم مسمومیت با قارچ سمی در دیرهنگام خود را نشان می‌دهد که درنهایت منجر به نارسایی کبد و مرگ می‌شود.

 رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه تأکید کرد: باوجود هشدارهایی که از ابتدای سال ۹۹ به مردم داده‌شده بود  تا به الآن ۱۶ مورد مسمومیت ناشی از قارچ‌های خودرو گزارش‌شده است که ازاین‌بین خوشبختانه مورد فوتی نداشته‌ایم.

امینی سامان گفت: مردم باید از مصرف قارچ‌هایی که در کنار تنه درختان  به‌ویژه درختان خشک خودداری کنند و همچنین از خرید قارچ‌های خودرو فله‌ای در بازار هم اجتناب کنند.

حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا