اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید بیش از 90 تن قارچ خوراکی شهرستان کازرون

تولید قارچ خوراکی در کازرون به صورت مستقیم برای ۱۲ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان شیراز،  حمید رشیدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: سالانه بیش از ۹۰ تن قارچ خوراکی در کازرون تولید می‌شود که 100 درصد این میزان، قارچ دکمه‌ای به عنوان دارنده بیشترین مشتری و تقاضای خرید از سوی مصرف کنندگان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دوره تولید قارچ از زمانی که سالن پر می‌شود تا زمان برداشت می شود، 36 روز طول می‌کشد و با احتساب 20 روز زمان باردهی 56 روز می‌شود، ابراز داشت: در سالن ها و کارگاه های پرورش و تولید قارچ خوراکی بسته به میزان تجهیزات سالن، 4 الی 5 دوره در سال محصول تولید می‌شود.

رشیدی، اهمیت توسعه قارچ‌های خوراکی را در اهمیت و ارزش غذایی و دارویی، هزینه کم تولید و از طرف دیگر تامین منبع پروتئین مورد نیاز جامعه دانست و افزود: طی سال‌های اخیر افراد زیادی با طی دوره‌ های آموزشی ساده و استفاده از فضا‌های بلااستفاده منزل نظیر پارکینگ، زیر زمین و انباری به پرورش قارچ روی آورده‌اند و قدمی در گسترش تولید این محصول بر داشته‌اند.

وی بیان کرد: تولید قارچ های خوراکی در کازرون به صورت مستقیم برای ۱۲ نفر و به صورت غیرمستقیم برای حدود ۲۵ نفر، بسته به فصل تولید، اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: افزایش قیمت نهاده‌ ها و هزینه‌ های تولید در واحد‌های تولید قارچ، افزایش قیمت این محصول را در برداشته و باعث کاهش مصرف این فرآورده در بین خانوار‌ها شده است.

تولید سالانه ۸۶ تن قارچ خوراکی در کازرون

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون طی سخنان خود اظهار کرد: ۹ واحد تولید قارچ خوراکی سالانه با ظرفیت تولید ۸۶ تن در شهرستان کازرون فعال است و قارچ‌های تولیدی در بازار داخلی این شهرستان مصرف می‌شود.

قارچ دکمه‌ای؛ سردمدار تولید

این مقام مسئول ضمن اشاره به تقاضای بازار، تولید قارچ دکمه‌ای در بین تولیدکنندگان قارچ خوراکی را بیشتر اعلام کرد و افزود: پرورش قارچ خوراکی موجب اشتغال ۲۰ نفر در شهرستان کازرون شده است و قریب به‌اتفاق واحدهای تولید قارچ خوراکی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون پیرامون پتانسیل این صنعت عنوان کرد: تولید قارچ خوراکی ازجمله طرح‌های اشتغال‌زایی است که توجیه اقتصادی مناسب دارد، اضافه کرد: واحدهای اشتغال خانگی می‌توانند سالانه ۵ تا ۱۰ تن قارچ تولید کنند که با توجه به نحوه مدیریت و سطح تولید
آن می‌توانند درآمد قابل‌توجهی را نیز کسب کنند.

اطلاعات بیشتر

رشیدی در ادامه سخنان خود  گفت: علاقه‌مندان به پرورش قارچ خوراکی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گذراندن دوره‌های آموزشی لازم،  گرفتن مجوز و استفاده از تسهیلات ابلاغی در ماه‌های آینده و اشتغال در این بخش، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون مراجعه نمایند. شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا