خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

دلایلی برای مصرف بیشتر قارچ

دلایل مصرف بیشتر قارچ

 قارچ‌ ویتامین‌ D بدن را تامین می‌کند

قارچ‌ تنها محصولی است که ویتامین‌دی تولید می‌کند، ماده‌ مغذی که در بسیاری از غذاهای معمولی به راحتی یافت نمی‌شود و به این دلیل است که قارچ‌ در معرض اشعه ماوراء‌بنفش خورشید می‌تواند ویتامین‌دی را بسازد. به طور مثال، قارچی که با اشعه ماوراء‌بنفش رشد کرده باشد، بیش از ۱۰۰ درصد ارزش روزانه ویتامین‌دی را داراست. اطلاعات تغذیه‌ای در مورد محتوای ویتامین‌دی داخل قارچ دکمه ای سفید و قارچ کرم قهوه‌ای را مطالعه کنید. به تغییرات روی قارچ باید بیشتر توجه کنید.

 طعم آن شبیه گوشت است

قارچ‌ خوش‌طعم است. قارچ سالم، طعم گوشتی‌ بیشتری دارد، اگرچه طعم ملایم‌ آن با پختن بیشتر می‌شود. قارچ سالم بافت گوشتی دارد، به همین دلیل است که آن را به صورت کامل، کبابی یا به جای گوشت در همبرگر بر روی نان سرو می‌کنند.

قارچ‌ سرشار از سلنیوم است

قارچ یکی از غنی‌ترین منبع سلنیوم در بین محصولات غذایی است، ماده معدنی که مانند آنتی‌اکسیدان در بدن عمل می‌کند و از سلول‌ها در برابر آسیب‌هایی که منجر به بیماری می‌شود، محافظت می‌کند. سلنیوم همچنین در سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

 قارچ با گوشت چرخ کرده به خوبی ترکیب می‌شود

قارچ با طعم و بافت گوشتی و ترکیب با گوشت چرخ کرده، بهترین شیوه برای صرفه‌جویی در مصرف گوشت (گوشت مرغ یا بوقلمون) است که در تهیه غذا استفاده می‌شود. با این ترفند، میزان کالری و چربی نیز کاهش می‌یابد. هنگام آشپزی، به نسبت موادغذایی توجه داشته باشید:

  • همبرگر و شامی: ۲۵ درصد قارچ و ۷۵ درصد گوشت چرخ‌کرده
  • اسنک: ۵۰ درصد قارچ و ۵۰ درصد گوشت چرخ کرده
  • پاستا: ۷۰ درصد قارچ، ۳۰ درصد گوشت چرخ کرده استفاده کنید.

قارچ به کاهش وزن کمک می‌کند

قارچ بسیار کم کالری است. یک وعده تهیه شده از پنج قارچ دکمه‌ای سفید یا قارچ سالم و کامل حدوداً ۲۰ کالری دارد. با این حال قارچ بسیار خوشمزه است. در مطالعه منتشر شده در مجله طعم‌ غذاها، افرادی که در وعده ناهار از قارچ‌ به جای گوشت استفاده می‌کردند، میزان کالری و چربی دریافتی‌شان کاهش می‌یافت اما گزارش شده، به اندازه افرادی که گوشت می‌خورند، احساس سیری و رضایت می‌دهد.

قارچ محصولی پایدار است

قارچ‌ در سینی‌ و داخل خانه رشد می‌کند و به نور خورشید، زمین‌ کشاورزی یا آب زیاد نیاز ندارد. به جای گوشت یا با سایر مواد مخلوط می‌شود تا گوشت کمتری مصرف شود. همچنین میزان کربن آلی وعده‌ غذایی را نیز کاهش می‌دهد.

مترجم مهتا زمانی‌نیک
منبع: WebMD

خواص قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا