خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

ایمنی بدن دارای سیستمی می باشد که توسط قارچ بهبود می یابد

ترکیب ویتامین‌های A، B و C در قارچ، می‌تواند سیستم ایمنی بدن را به خوبی قوی سازد.آنتی‌بیوتیک های قوی موجود در قارچ، به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدانارگوتیونین، در برابر رادیکال‌های آزاد، از بدن محافظت می‌کند.

ویتامین D: قارچ، تنها سبزی است که حاوی ویتامین D می‌باشد و همچنین حاوی:کلسیم، آهن، پتاسیم، مس و سلنیوم است.
ویتامین D۱: قارچ‌ها همچنین یک منبع خوب از ویتامین B ۱ هستند، که به عنوانتی امین نیز شناخته می‌شود. تی امین همچنین مسئول کنترل شدن انرژی آزاد شده از کربوهیدرات‌ها است و برای عملکرد منظم سیستم عصبی و مغز مورد نیاز است.

ویتامین B۲: قارچ‌ها سرشار از ریبوفلاوین یا ویتامین B۲ هستند. این ویتامین، باعث بهبودسلامت چشم می‌شود و همچنین گلبول‌های سالم قرمز را حفظ می‌کند و به سیستمایمنی بدن کمک می‌کند و آن را تقویت می‌نماید. ویتامین B۲ موجود در قارچ نیز مسئول داشتن پوستی سالم است.

ویتامین B ۳: نیا سین یا ویتامین B۳، یکی دیگر از ویتامین‌های B است، که در قارچ یافت می‌شود و در کنترل انتشار انرژی از کربوهیدرات و چربی و پروتئین تأثیرگذار است و به حفظ سیستم عصبی بدن و سیستم گوارش در شکل خوب کمک می‌کند.

ویتامین B۵: این ویتامین، همچنین به عنوان پانتو تونیک اسید نیز شناخته می‌شود و به طور طبیعی در قارچ یافت می‌شود. یک ویتامین بسیار مهمی است که برای متابولیک مختلف در بدن نقش ضروری دارد. همچنین در تولید هورمون‌ها در بدن کمک می‌کند.

ویتامین B۶: این ویتامین که در قارچ یافت می‌شود، در بهبود خلق و خوی تأثیر دارد و همچنین تنظیمات داخلی بدن را انجام می‌دهد و برای عملکرد و پیشرفت مغز بسیار مهم است. این ویتامین، مسئول کاهش افکار منفی و افسردگی نیز است.

ویتامین B۹: قارچ‌ها بسیار غنی از ویتامین B هستند، که معمولاً به عنوان فولات نیز شناخته می‌شوند و بر تشکیل گلبول‌های سفید در گلبول‌های قرمز در مغز استخوان کمک می‌کند. فولات برای رشد سالم بدن بسیار ضروری است. برای زنان باردار نیز توصیه می‌شود که فولات مصرف کنند، که برای رشد جنین مناسب است.

ویتامین H: ویتامین H یا بیوتین، نوعی از ویتامین است که در قارچ یافت می‌شود. در سوخت و ساز بدن و کربوهیدرات و پروتئین ضروری است و باعث تقویت ایمنی و سلامت درونی بدن می‌شود.

خواص قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا