حوادث صنعت قارچ

وجود قارچ های سمی در برخی میوه ها

وجود این بیماری‌های قارچی در میوه بستگی به زمان تولید و برداشت محصول دارد

وجود قارچ های سمی در برخی میوه ها! مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در رابطه با گزارش های اخیر عنوان کرد: با اعلام شهروندان تاکنون چند محموله میوه در بازار و فروشگاه‌ها باوجود علائم قارچ و کپک، خرابی و بالا بودن میزان سموم شناسایی و جمع‌‌آوری‌شده است.

حسین صفاری افزود: بررسی‌های اولیه روی این میوه ازجمله نارگیل نشان داده که برخی مشکلات مانند بیماری قارچی و کپک از مبدأ وجود داشته و کمترین توجه در شرایط نگهداری وجود دارد.

وجود قارچ های سمی در برخی میوه ها

ميوه يكی از بخش های اصلی هرم غذايی انسان بشمار می‌آيد و هر يک از آنها دارای خواص و فوايد منحصر بفرد خود هستند اما در برخی موارد مشاهده شده ميوه ها در درون خود، بيماری قارچی يا كپک دارند كه عوامل مختلفی باعث توليد آنها شده است.
اخبار و گزارش هایی در چند سال گذشته در كشورمان مبنی بر وجود قارچ های سمی در برخی ميوه ها از جمله نارگيل منتشر و حتی در آن ادعا شده است كه برخی مصرف كنندگان آن مسموم شده اند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در ادامه، تصریح کرد: وجود این بیماری‌های قارچ در میوه بستگی به زمان تولید و برداشت محصول، چگونگی و زمان حمل‌ونقل، شرایط نگهداری و رسیدن آن به‌دست مصرف‌کننده دارد.

صفاری با اشاره به اینکه در صورت مشاهده بیماری قارچی در میوه، می‌توانید آن را به فروشگاه برگردانید و مغازه‌دار موظف به عودت پول شما می‌باشد، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند این موضوع را به سامانه ۱۹۰ (رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت) گزارش کنند.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا