حوادث صنعت قارچ

جنایت هولناک در پی مصرف ماده مخدر قارچ

قتل 2 نفر با شمشیر به سبک انیمه های ژاپنی، نتیجه مصرف مجیک ماشروم

مصرف ماده مخدر قارچ پایان هولناکی در پی داشت و به جنایت ختم شد! مصرف قارچ جادویی در یک تولد، منجر به قتل دختر و پسر جوان دانشجو با شمشیر شد! همچنین یک نفر دیگر با حالی وخیم در بیمارستان بستری است.

صبح دوشنبه 23 بهمن ماه به قاضی امیرحسین علیمردان بازپرس جنایی تهران، خبر رسید که جنایت هولناکی در یکی از خانه های غرب پایتخت اتفاق افتاده است. پس از این تماس، ‌تیم جنایی پلیس راهی محل حادثه شدند و پس از ورود به آپارتمانی واقع در طبقه اول یک ساختمان، با صحنه هولناکی مواجه شدند.

در بدو ورود پلیس به محل، آنها با 2 دختر جوان، زنی میانسال و مردی جوان، که نگران و مضطرب پشت در خانه بودند، روبرو شدند. دختران جوان به ماموران گفتند: دوستانمان با هم در این خانه درگیر شده و در را باز نمی‌کنند.

با ورود مامورین پلیس به آپاراتمان، آنها با جسد غرق در خون دختر 24 ساله روبرو شدند که به طرز فجیعی به قتل رسیده بود. چند متر آن طرف‌تر جسد خونین پسر 20 ساله مشاهده می‌شد که او نیز با ضربات متعدد شمشیر کشته شده بود. داخل یکی از اتاق‌ها نیز بدن نیمه‌جان و زخمی پسر 21 ساله به نام کامبیز دیده می‌شد که هنوز زنده بود و به سختی نفس میکشید. روی دیوار اتاق خواب با خون حرف “S” انگلیسی نوشته شده بود و در کنار او شمشیر خونی به چشم می‌خورد.

پس از انتقال فرد مجروح به بیمارستان جهت درمان و انتقال اجساد، خانه برای تحقیقات بیشتر مورد بازرسی قرار گرفت. در بازرسی از خانهمقادیری ماده مخدر قارچ (نوعی روانگردان)، کشف و ضمیمه پرونده شد.

تحقیقات اولیه جنایت

بررسی های اولیه حکایت از این داشت که ۵ داشنجو (شامل 3 دختر و 2 پسر) که علاقه و مهارت در زمینه کامپیوتر و بازی های رایانه ای داشتند، تصمیم گرفتند دور هم جمع شوند تا یک بازی آنلاین بسازند. آنها برای این کار، آپارتمانی در غرب پایتخت برای چند شب اجاره کردند تا پروژه کاری خود را به اتمام برسانند. اما با ورود ماده مخدرقارچ، همه چیز خوب پیش نرفت!

در تحقیقات اولیه مرد جوانی که مالک آپارتمان بود، به مأموران گفت: من در مشاور املاک کار می‌کنم. چند روز پیش زن میانسالی که استاد دانشگاه است و او را از قبل می‌شناسم، سراغم آمد و از من خانه‌ای برای اجاره موقتی جهت یک پروژه دانشجویی خواست. من هم خانه‌ام را برای چند روز به آنها اجاره دادم و از ماجرای قتل‌ها بی‌خبر هستم.

زن میانسال که مادر یکی از دختران بنام فهیمه است، نیز در تحقیقات گفت: دخترم فهیمه با چند نفر از دوستانش یک بازی طراحی کرده بود و می‌خواست چند روزی با آنها روی پروژه کار کند. خانه ما تعمیرات داشت و امکان حضور آنها نبود؛ پس من از یکی از آشنایانم که در املاک بود خواستم آپارتمانی به صورت موقتی به ما اجاره دهد. بعد از اجاره آپارتمان دخترم و دوستانش در آنجا مشغول کار روی پروژه خود شدند.

بدین ترتیب بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران، دستور بازداشت فهیمه، مادرش، فتانه (دوست فهیمه) و مرد املاکی را تا تکمیل تحقیقات و روشن شدن زوایای پنهان این جنایت، صادر کرد.

 

تولد شوم با قارچ جادویی

مادر فهیمه در ادامه بازجویی گفت: 18 بهمن تولد دخترم بود. او اصرار کرد که آن شب را با دوستانش در آن خانه بماند و با هم جشن بگیرند، من هم قبول کردم. اما صبح روز بعد دخترم هراسان با من تماس گرفت و مدعی شد حال دوستانش بد است و خواست خودم را به آنجا برسانم.

سپس ماموران به سراغ بازجویی از فهیمه، یعنی دختری که تولدش بود رفتند. فهیمه دختری 20 ساله و دانشجوی رشته مهندسی برق است.

فهیمه در اظهاراتش عنوان کرد: دوستانم که نامشان کامبیز، ‌آرش، ‌سحر و فتانه هستند اهل تهران نیستند. من با آنها مدتی قبل در فضای مجازی آشنا شدم. همه ما تبحر خاصی در زمینه‌های مختلف کامپیوتر و ساخت بازی داریم. کامبیز و آرش مهندسی کامپیوتر و اهل ارومیه هستند؛ سحر انیمیشن خوانده بود و فتانه گرافیک.

هر 4 نفر آنها مرداد ماه به تهران آمدند و همدیگر را دیدیم، وقتی قرار شد با هم کار کنیم. از مادرم خواستم برای ما خانه‌ای اجاره کند تا روی یک پروژه ساخت بازی کار کنیم.

وی ادامه داد: پروژه ما ساخت یک بازی آنلاین بود. 4 روز بود که داشتیم روی ساخت بازی کار میکردیم، که روز تولد من فرا رسید. آن شب یکی از دوستانم به نام کامبیز که مهندس کامپیوتر است، برای خرید خوراکی و مواد غذایی از خانه بیرون رفت. پس از بازگشت، به همراه خود کیسه ای کوچک حاوی چند قارچ خشک شده آورده بود. وی میگفت، ماده مخدر قارچ، اعتیادآور نیست و مصرف آن فقط منجر به حسی سرخوشانه و شادی خواهد شد. او پیشنهاد داد تا در شب تولدم با خوردن این قارچ های جادویی کمی خوش بگذرانیم.

کامبیز و آرش و سحر از نوعی که به گفته فروشنده “ماشروم پلاس” بود و دوزش بالاتر بود مصرف کردند. اما من و دوستم فتانه ترسیدیم که اعتیاد‌آور باشد و به همین دلیل از نوعی ضعیف‌تر آن و به مقدار خیلی کم مصرف کردیم.

فرمانروایی با قارچ جادویی

فرمانروایی با ماده مخدر قارچ

فهیمه ادامه داد: پس از مصرف، یک احساس خوشایندی به سراغمان آمد. من و فتانه تمام شب شاد بودیم و جوک میگفتیم و میخندیدیم. اما حال ۳ نفر دیگر به شدت بد بود و دچار توهم شدیدی شده بودند. من و فتانه خیلی ترسیده بودیم، چون رفتارهای آنها عادی نبود.

ساعت نزدیک 4 صبح بود که آنها وارد اتاق شدند و ما را از اتاق بیرون کردند تا جلسه بگذارند. از داخل اتاق صدای فریاد های کامبیز می‌آمد که میگفت فرمانروا و حکمران جهان است اما آرش و سحر هم مدعی بودند که آنها باید فرمان روایی کنند! کامبیز فریاد میکشید و میگفت “تئوری واقعیت جهان پیوسته است و او به همه امور آگاه است!” اما آرش نیز فریاد میکشید که تمام جهان از آن من است و فقط من به همه چیز جهان آگاه هستم و نه شخص دیگر!

کم‌کم درگیری آنها بالا گرفت؛ ناگهان از داخل اتاق صدای شکستن شیشه آمد! من و فتانه وارد اتاق شدیم و دیدم که شیشه پنجره شکسته و دستان سحر خونی است، اما خودش فقط می‌خندید و اصلا متوجه خونریزی نشده بود.

ناگهان کامبیز شمشیر را برداشت به سمت آنها حمله‌ور شد. من و فتانه وقتی اوضاع را دیدیم، از ترسمان فورا از خانه بیرون رفتیم و به پلیس و مادرم زنگ زدیم.

 

شمشیر سامورایی

نکته عجیب این پرونده وجود شمشیر در خانه‌ای بود که دانشجویان بصورت موقت اجاره کرده و در حال کار بر روی پروژه ساخت بازی آنلاین بودند! پلیس از فهیمه پرسید که کامبیز شمشیر را از کجا آورده بود؟

این شمشیر متعلق به یکی از شخصیت‌های یک انیمه ژاپنی بود که من عاشق آن بودم. به همین جهت کامبیز آن را برای تولد من به عنوان کادو خریده بود. اما همین کادوی تولد، جشن ما را به کابوسی تبدیل کرد.

 

گزارش اولیه پلیس

با توجه به شواهد موجود و اظهارات مطرح شده، احتمال میرود که کامبیز و آرش پس از مصرف ماده مخدر قارچ (مجیک ماشروم) دچار توهم شده و با هم درگیر شده‌اند. سحر ابتدا برای میانجیگری وارد معرکه شده و در هنگام درگیری به شیشه برخورد کرده و زخمی شده. پس از آن کامبیز بیشتر عصبانی شده و شمشیر را برداشته و به آنها حمله کرده که منجر به قتل 2 نفر شده است!

کامبیز نیز در این درگیری آسیب دیده و هم‌اکنون در بیمارستان بستری است. تحقیقات تا زمان مرخص شدن کامبیز از بیمارستان ادامه دارد تا حقایق ماجرا رازگشایی شود.

تاثیرات مخرب مجیک ماشروم بر ذهن

ماده مخدر قارچ یا مجیک ماشروم

در چند سال اخیر مصرف نوعی قارچ سمی توهم‌زا بنام “مجیک ماشروم” یا “قارچ جادویی” در بین جوانان رواج پیدا کرده است. انواع مجیک ماشروم با دوزها و تاثیرات متفاوتی از توهم در جهان موجود میباشد. هاگ این قارچ از کلمبیا وارد میشود و بصورت مخفی در داخل پرورش داده میشود. عوارض مصرف ماده مخدر قارچ (مجیک ماشروم) شامل: توهم بصری و شنیداری، روان‌پریشی، سوءظن، افکار عجیب و همچنین سرگیجه میشود. در برخی مواقع نیز افراد دچار وحشت‌زدگی و افکار منفی میشوند که اصطلاحا به آن ” سفر بد (bad trip)” یا “فاز منفی” میگویند، که مصرف کننده تجربه ناخوشایندی از توهمات ترسناک را تجربه میکند.

هدف ما در رسانه هاگ، اطلاع رسانی و بالا بردن شناخت جامعه نسبت به آثار سوء مصرف قارچ‌های توهم‌زا میباشد. امیدواریم تا با افزایش آگاهی افراد، دیگر شاهد اینگونه اتفاقات ناخوشایند در پی مصرف قارچ های جادویی نباشیم.

 

منبع: همشهری آنلاین

اخبار حوادث صنعت قارچ را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال نمایید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا