غذای ایرانی با قارچ

خوراک قارچ و بادمجان مجلسی یک غذای رژیمی خوشمزه

خوراک قارچ و بادمجان رژیمی غذای بسیار کم کالری است. به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می‌شود. گزینه بسیار مناسبی برای افراد گیاهخوار یا به اصطلاح (vegetarian)، می‌باشد. این خوراک به عنوان یک غذای کامل و هم به عنوان یک پیش غذای خوشمزه در سفره جای دارد.

مواد لازم برای پخت خوراک قارچ و بادمجان

  • بادمجان: ۲ عدد
  • گوجه‌فرنگی: ۳ عدد
  • قارچ: ۶ عدد
  • جعفری: ۱۰۰ گرم
  • آب‌لیمو: ۱ قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل، زرد چوبه، فلفل سیاه و زعفران: به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک قارچ و بادمجان رژیمی

برای تهیه غذای رژیمی با قارچ و بادمجان در ابتدا باید گوجه‌فرنگی‌ها و بادمجان‌‌ها را خوب بشویید. سپس پوست آن‌ها را بگیرید و خرد کنید. به هر کدام نمک، زردچوبه، فلفل سیاه بزنید چند دقیقه صبر کنید تا طعم بگیرند. هر کدام را به صورت جداگانه در ماهیتابه سرخ بفرمایید. سپس گوجه‌فرنگی‌ها و بادمجان‌‌ها را به ظرف دیگری انتقال دهید. قارچ‌ها را بشویید و اسلایس کنید. در داخل همان ماهیتابه گوجه‌‌فرنگی‌ها تفت دهید. برای جلوگیری از تغییر رنگ قارچ‌ها کمی آب لیمو به آن‌ها بزنید تا زمانی که آب قارچ‌ها تبخیر شود قارچ‌ها را تفت دهید. جعفری‌های خرد شده را قبل از تمام شدن آب قارچ به مواد اضافه کنید.

بعد از پخته شدن قارچ‌ها، گوجه‌فرنگی و بادمجان رو به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مقداری زعفران هم برای خوش‌رنگ و خوش‌طعم شدن غذا به مواد بیفزایید.

نکته: در صورت تمایل برای لذیذ و خوش عطر شدن این غذا می‌توانید قارچ‌ها و گوجه‌فرنگی‌ها را کبابی کنید. اگر این کار را روی ذغال انجام دهید، که دیگر عطر و مزه بادمجان و گوجه فرنگی زغالی عالی و محشر می‌شود.

امیدواریم که از طبخ و میل خوراک قارچ و بادمجان در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه