غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوکو اسفناج و قارچ (مخصوص افراد دیابتی)

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کوکو اسفناج با قارچ (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی کوکوی خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم.این کوکوی خوشمزه رژیمی بوده و مناسب افراد دیابتی نیز می باشد. این غذا به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه مناسبی برای افراد گیاهخوار یا وجترین می باشد. در ادامه با طرز تهیه کوکوی قارچ و اسفناج همراه ما باشید.

 

مواد لازم:

اسفناج: ۲۰۰ گرم
تره‌فرنگی:  ۲ شاخه
قارچ:  ۱۰۰ گرم
سیر تازه:  ۳ حبه
پیاز:  ۱ عدد کوچک
مغز گردو:  ۵۰ گرم
زرشک خشک:  ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
تخم‌مرغ:  ۲ عدد
روغن‌زیتون:  ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

اسفناج را پس از پاک کردن و شستن،  خورد کنید و بگذارید با حدود یک سوم پیمانه آب و با شعله کم حدود ۱۵ دقیقه بپزد تا آب آن کشیده شود، سپس آن را کنار بگذارید تا سرد شود.
قارچ‌ها را ورقه ورقه کنید، تره‌فرنگی را نیز ریز کرده و باهم مخلوط‌کنید و پیاز را نیز در آن رنده کنید، سیر را هم له کنید و به آن بیافزایید.

اسفناج سردشده را نیز به همراه نمک و فلفل و زردچوبه به مخلوط اضافه کنید. تخم‌مرغ‌ها را هم در آن بشکنید و خوب به هم بزنید و در آخر هم مغز گردو و زرشک را در آن بریزید.  یک ظرف تفلون مناسب انتخاب کنید و روغن‌زیتون را در آن بریزید،  به‌نحوی‌که همه کف و دیواره آن چرب شود.

مخلوط کوکو را در آن بریزید و در فری که از قبل در درجه حرارت ۱۴۰ درجه گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط بگذارید.  سپس در آخر ۱۰ دقیقه شعله بالای فر را روشن کنید تا روی کوکو هم برشته شود.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا