اخبار عمومی و گزارش

پرورش قارچ گانودرما در ژاپن

ویدیوی نحوه پرورش قارچ ریشی در ژاپن

تولید قارچ گانودرما در کشور ژاپن

نام محلی قارچ گانودرما در ژاپن ریشی، در چین به لینگ‌زی و در کره به یونگ زهی معروف است. چینی‌ها معتقدند که این قارچ نماد زندگی شاد، شانس، سلامتی و طول عمر و حتی جاودانگی است. طی چند دهه اخیر تحقیقاتی بسیار زیادی بر روی اثرات درمانی و شناسایی ترکیبات شیمیایی این قارچ دارویی صورت گرفته‌ است.

قارچ گانودرما به لقب «پادشاه گیاهان دارویی» شناخته می‌‌شود. افراد زیادی بر این باورند که گانودرما موجب بهبود سلامتی و باعث طول عمر بیشتر می‌‌شود. از قارچ گانودرما به مدت زیادی در طب سنتی چین برای درمان بیماری‌هایی مانند انواع درد، سرطان و یا بیماری‌های کبد استفاده میشد. همچنین برای درمان برخی بیماری‌های عصبی و روانی نیز تجویز می‌شود.

طبیعت قارچ گانودرما سرد و حاوی بیش از 400 ماده‌ی مغذی مختلف از جمله بتا گلوکان، استرول‌های گیاهی، پلی ساکارید و تری ترپن‌ها، پتاسیم، فسفر، کلسیم، ویتامین A، ویتامین های B، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین E است.

چند نکته جالب درباره قارچ گانودرما:

  • این قارچ در شش رنگ موجود است. اما نوع قرمز آن معمولاً بیشتر کشت و استفاده می‌شود.
  • قارچ ریشی در آشپزی استفاده نمی‌شود زیرا مزه آن بسیار تلخ است.
  • احتمالاً شما نمی‌توانید این قارچ را در میوه‌فروشی و یا سوپرمارکت پیدا کنید.
  • از قارچ گانودرما تنها برای کاربردهای پزشکی استفاده می‌شود.
  • قبلاً  گانودرما تنها به‌ صورت وحشی رشد می‌کرد اما اکنون در مزارع و باغ‌های مخصوصی کشت می‌شود.
  • قارچ گانودرما با استفاده از روش کشت بافت، کشت می‌شود. این فرایند از تکنیک جدایی سانتریفوژ برای نگهداری مواد مغذی استفاده می‌شود.

فیلم آموزشی

به دلیل خواص و ارزش‍های فراوان این قارچ، در کشورهای مختلف به پرورش این قارچ طبی و دارویی پرداخته می‌شود. در این ویدئو نمایش کوتاهی از نحوه پرورش قارچ گاندورما در کشور ژاپن به نمایش گذاشته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *