آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : گراتن بادمجان و مرغ و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه گراتن بادمجان و مرغ و قارچ

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ غذای بین المللی جذاب و لذیذ طبخ شده با قارچ رفته ایم. امروز طرز تهیه گراتن بادمجان و مرغ و قارچ را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. گراتن یا گراتین نوعی غذای فرانسوی است که در آن برش های مواد مختلف به صورت لایه لایه روی هم قرار گرفته و در ظروفی غیرتخت به همراه پنیر، شیر یا حتی خامه گریل می شوند. در ادامه با طرز تهیه گراتن بادمجان و مرغ و قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:
  1. فیله ی مرغ: 1 کیلوگرم
  2. بادمجان قلمی: ۱۰ تا ۱۲ عدد
  3. سس بشامل: ۳ پیمانه
  4. پیاز: 1عدد
  5. قارچ: 500 گرم
  6. پنیر پیتزا: به میزان لازم
  7. نمک و فلفل و آویشن و پودر سیر: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

فیله‌ های مرغ را نگینی خرد کنید. آن‌ها را با پیاز نگینی، نمک، فلفل، پودر سیر و آویشن مزه دار کنید. چند ساعت در یخچال بگذارید تا فیله‌ ها خوش‌ طعم شوند. سپس فیله‌ها را تفت دهید تا کمی سرخ شوند. بادمجان‌ها را حلقه‌ای کنید و روی آنها نمک ریخته و بعد ازیک ساعت بشویید و سپس سرخ‌ کنید. بعد از سرخ شدن در صافی بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

قارچ‌ ها را ورقه‌ای خردکنید و کمی تفت دهید. داخل یک ظرف پیرکس، سس بشامل بریزید. بادمجان‌ها را روی سس بگذارید. دوباره سس بریزید. سپس قارچ و فیله‌ها را اضافه کنید. در آخر روی همه‌ی مواد، پنیر پیتزا بریزید، به‌ طوری‌ که روی ظرف را بپوشاند. ظرف را در فر یا ماکروویو بگذارید تا گراتن بادمجان آماده شود. وقتی روی پنیر پیتزا برشته و طلایی شد، گراتن بادمجان و مرغ ما آماده‌ سرو است.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا