اخبار عمومی و گزارش

افتتاح بیش از 18 طرح کشاورزی در ملایر تا پایان سال جاری

برگزاری مانور سراسری اکیپ‌های بازرسی کارگروه امنیت غذایی نظارت بر محصولات کشاورزی

افتتاح بیش از ۱۸ طرح کشاورزی در ملایر تا پایان سال جاری، به گزارش هاگ به نقل از ایسنا- همدان مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه طی سال جاری بیش از ۱۸ طرح و پروژه با مجموع اعتبار ۱۲ میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان در شهرستان به بهره برداری رسیده و یا در مراحل اتمام پروژه و نزدیک به افتتاح است، گفت: طرح دامپروری، پرورش قارچ، بسته بندی، آبیاری کم فشار، بارانی و قطره ای از جمله این طرح ها است.

سید مهدی میرباقری در گفت‌وگو با ایسنا به برگزاری مانور سراسری اکیپ‌های بازرسی کارگروه امنیت غذایی نظارت بر محصولات کشاورزی در سطح شهرستان به مناسبت آغاز هفته جهاد کشاورزی اشاره و اظهار کرد: این مانور با حضور اعضای کارگروه مشترک امنیت غذایی و با هدف نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها و جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی در سطح شهرستان برگزار شد.

افتتاح بیش از 18 طرح کشاورزی در ملایر تا پایان سال جاری
افتتاح بیش از 18 طرح کشاورزی در ملایر تا پایان سال جاری

میرباقری با بیان اینکه طی این مانور بیش از ۱۰ اکیپ بازرسی در سطح شهرستان وضعیت توزیع اقلام اساسی و تنظیم بازاری و همچنین نانوایی‌های سطح شهرستان را بازرسی کردند، گفت: طی بازرسی ها، تذکرات لازم به متصدیان فروشگاه ها و نانوایان داده شد.

وی از توزیع ۶۹۲ تن برنج، ۱۳۰ تن قند و ۲۰۳ تن شکر تا ۲۳ خرداد ماه خبر داد و افزود: این اقلام با نظارت اکیپ های بازرسی جهاد کشاورزی ، بازرسان بسیج مهندسان و دستگاه های نظارتی توزیع شد.

کشف ۱۷ انبار احتکار مواد غذایی

مدیر جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: همچنین طی بازرسی‌های به عمل آمده توسط دستگاه های نظارتی و سربازان گمنام امام زمان، تعداد ۱۷ انبار احتکار مواد غذایی کشف و با هماهنگی های لازم بین فروشگاه های معتمد و امین توزیع و افراد خاطی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش ۱۱۳ پرونده

میرباقری به اقدامات جهاد کشاورزی در حوزه تولیدات دامی اشاره و مطرح کرد: در راستای مردمی سازی یارانه ها و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به تولید کنندگان، دامداران و مرغداران برای خرید نهاده های دامی، بیش از ۶۱۰ پرونده بررسی و تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه این پرونده ها به منظور تکامل پروسه اداری به بانک های عامل کشاورزی سطح شهرستان ارسال شده است، اضافه کرد: از این تعداد، تسهیلات ۱۱۳ پرونده پرداخت شده و ۳ پرونده دیگر نیز در مراحل نهایی پرداخت است.

پلمب ۱۱ نانوایی متخلف در سطح شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی ملایر به بیش از ۴۳۰ گشت بازرسی جهاد کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه آرد و نان از نانوایان سطح شهرستان با همکاری دستگاه های نظارتی و سربازان گمنام امام زمان اشاره و اظهار کرد: طی این بازرسی ها سرشاخه های توزیع خارج از شبکه آرد در شهرستان ملایر دستگیر و این باند متلاشی شد.

میرباقری از کشف ۹۱۱ کیسه آرد و تشکیل ۴۴ فرم ثبت تخلف تعزیرات خبر داد و تاکید کرد: همچنین ۱۱ نانوایی متخلف به کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم رعایت ساعت پخت و عرضه آرد خارج از شبکه در سطح شهرستان پلمب شدند.

وی با بیان اینکه طی سال جاری بیش از ۱۸ طرح و پروژه با مجموع اعتبار ۱۲ میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان در شهرستان به بهره برداری رسیده و یا در مراحل اتمام پروژه و نزدیک به افتتاح است، افزود: طرح دامپروری، پرورش قارچ، بسته بندی، آبیاری کم فشار، آبیاری بارانی و قطره ای در روستاهای گرجائی، حسین آباد ناظم، حسین آباد شاملو، زمان آباد، بیغش، ورچق، میانزولان، پیروز، حاجی آباد، اوچ تپه و کلیل آباد از جمله این طرح ها است که در مجموع برای ۶۷ نفر اشتغال زایی ایجاد می کند.

میرباقری اعتبار طرح دامپروری را ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اعتبار طرح پرورش قارچ را ۹۰۰ میلیون تومان برشمرد و یادآور شد: مجموع اعتبارات طرح های آبیاری کم فشار، قطره ای و بارانی نیز ۸ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا