اخبار عمومی و گزارش

بی خطر بودن قارچ های پرورشی

هیچ گزارشی مبنی بر مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های پرورشی در کشور گزارش نشده است

بی خطر بودن قارچ های پرورشی، به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی صداوسیما مرکز بوشهر، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های پرورشی در کشور گزارش نشده است.

خسرو عمرانی در توضیحات بیشتر بی خطر بودن قارچ های پرورشی اضافه کرد: موج نگرانی‌هایی که بابت مصرف قارچ در جامعه به وجود آمده مربوط به قارچ‌هایی است که در عرصه طبیعی و بیشتر در استان‌های غربی کشور به علت بارندگی ابتدای سال رشد کرده است.

قارچ‌های سمی را حتی لمس نکنید!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ضمن تأکید بر استفاده از قارچ‌های بسته‌بندی، گفت: مردم از برداشت، خرید، مصرف و حتی دست زدن به قارچ‌های سمی خودداری کنند. قارچ‌های خودرو و وحشی ازنظر میزان برداشت، جمع‌آوری و بسته‌بندی به‌صورتی نیستند که امکان ارسال به سایر استان‌ها را داشته باشند و بیشتر در همان منطقه مصرف می‌شود.

عمرانی در تکمیل سخنان خود این نکته را خاطرنشان کرد: مردم قارچ‌ها را از فروشگاه‌ها تهیه و به آدرس تولیدکننده دقت لازم را داشته باشند. گفتنی است، ۵ واحد صنعتی با ۷۰۰ تن تولید در استان بوشهر فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *