اخبار جهان در حوزه قارچ

رشد تولید قارچ اسپانیا در آینده نزدیک

هدف‌گذاری رشد تولید قارچ اسپانیا در سال‌های 2024 و 2025

شرکت نئوفانگی (Neofungi) قصد دارد رهبری برنامه رشد تولید قارچ اسپانیا را رهبری کند. این شرکت به تازگی ظرفیت تولید قارچ خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

نئوفانگی با افزایش امکانات و تعداد سالن‌های کشت خود، میزان تولید انواع قارچ خوراکی خود را بین 800000 تا 1 میلیون تن در سال بالا برده است.

سرجیو پینتو، مدیر بازرگانی تعاونی شرکت نئوفانگی می‌گوید: ما اکنون قاز اول افزایش تولید خود را تکمیل کردیم. البته ما در سال 2024 برنامه توسعه بیشتری خواهیم داشت. بر اساس هدف‌گذاری ها این طرح توسعه‌ای تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

 

رهبری صنعت قارچ اسپانیا

شرکت نئوفانگی، بزرگترین تولیدکننده قارچ در کشور اسپانیا و رهبر صنعت قارچ این کشور محسوب میشود. اسپانیا نیز بعد از کشورهای هلند و لهستان، سومین تولیدکننده قارچ اروپا به شمار می‌رود.

سرجیو پینتو در اینباره می‌گوید: ما به عنوان رهبر بازار در بخش تولید قارچ تازه، احساس کردیم که باید رشد بی‌وقفه‌ای در تولید محصول قارچ را در سال‌های 2024 و 2025 دنبال کنیم.

ما برای رقابت با کشورهایی مانند هلند و لهستان، باید زودتر این عملیات را استارت میزدیم. اما در چند سال گذشته با چالش‌هایی روبرو بودیم که مانع ما شد.

 

برای آشنایی بیشتر با صنعت قارچ اسپانیا، مقاله جایگاه اسپانیا در تولید قارچ را مطالعه نمایید.

 

چالش و مشکلات تولید قارچ در اسپانیا

در سال‌های اخیر، ما با مشکلات متعددی مانند همه‌گیری کرونا، جنگ اوکراین، افزایش قیمت انرژی و خشکسالی مواجه بودیم. تمامی این موارد بر افزایش قیمت مواد اولیه تولید قارچ (از جمله کلش گندم) تأثیر گذاشت.

جنگ اوکراین

ایجاد درگیری بین روسیه و اوکراین سبب شد تا تولید گندم در اوکراین به عنوان بزرگترین تولیدکننده در اروپا، کاهش چشمگیری پیدا کند. از این‌رو عرضه کلش گندم به عنوان مهمترین ماده اولیه تولید کمپوست قارچ، به شدت کم شد. این کمبود سبب افزایش زیاد قیمت کاه و کلش شد.

در نتیجه کمبود مواد اولیه و افزایش هزینه‌های تولید، ضربه بزرگی به صنعت قارچ اروپا و اسپانیا وارد نمود.

خشکسالی

خشکسالی نیز یکی دیگر از عوامل توقف روند رشد تولید قارچ اسپانیا بود. زیرا کمبود بارش باران، سبب کم شدن محصول گندم در کشور شد. به علاوه تولید گندم بصورت کشت دیم را بشدت کاهش داد.

بنابراین ما مجبور شدیم کلش گندم آبی را از فرانسه وارد کنیم. کیفیت کلش گندم کشت‌آبی برای تولید کمپوست، پایین‌تر از کشت‌دیم است.
بنابراین میزان محصول و کیفیت قارچ‌های تولیدی، تحت‌تاثیر کیفیت پایین بستر رویش قرار گرفت. این امر باعث کاهش راندمان و بهره‌وری ما نسبت به سال‌های گذشته شد.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی

افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال گذشته، سبب افزایش هزینه تولید قارچ و فشار بیشتر به تولییدکنندگان شد. در نتیجه بسیاری از کارخانه‌ها با مشکل مالی مواجه شدند. بنابراین نتوانستند تجهیزات جدید خریداری کنند یا سالن کشت جدید احداث نمایند.

مشکلات مالی، طرح‌های توسعه و رشد تولید قارچ در اسپانیا و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی را به تعویق انداخت.

شرکت قارچ نئوفانگی بزرگترین تولیدکننده قارچ در کشور اسپانیا

برنامه‌ریزی برای رشد تولید قارچ اسپانیا

سرجیو پینتو، مدیر بازرگانی نئوفاگی می‌گوید: درست است که ما با مشکلاتی از قبیل هزینه‌های بیشتر برای مواد اولیه و تولید کمتر روبرو هستیم، اما باید بلندمدت فکر کنیم. هدف ما این است تا مشکلات پیش روی را برطرف کنیم. زیرا صنعت قارچ یک موتور اقتصادی و اجتماعی برای استان لامانچولا و کشور اسپانیا است.

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده قارچ نظیر Neofungi، Champinter و Mercajucar در این منطقه فعالیت می‌کنند. در مجموع بیش از 1800 نفر  از اهالی این استان در استخدام این شرکت‌ها قرار دارند. اگر تولیدکنندگان قارچ نبودند، این منطقه در خطر کاهش جمعیت قرار داشت.

به همین دلیل است که ما در Neofungi تصمیم گرفته‌ایم این روند رشد تولید قارچ را بپیماییم. ما باید بتوانیم بر تمامی مشکلات خود غلبه کنیم، تا قوی‌تر از رقبای خود ظاهر شویم.

 

مولف:

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.
منبع: freshplaza.com

 

جدیدترین اخبار جهان درباره قارچ را در وبسایت خبری-آموزشی هاگ، بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =